Newsy

Omenaa Mensah projektuje luksusowe meble, które podbijają niemiecki rynek

2013-11-28  |  10:45
Omenaa Mensah od kilku lat projektuje i produkuje luksusowe meble pod marką Ammadora. Większość z nich jest inspirowana sztuką. Precyzję i dbałość od szczegóły szczególnie trafiły w gusta niemieckich klientów.

Prezenterka do współpracy zaprasza wybitnych artystów bądź w niezwykle kreatywny sposób inspiruje się ich twórczością.

– Wykorzystujemy na przykład obraz Doroty Golińskiej na froncie od szafy. W Niemczech bardzo duże zainteresowanie tym było. Forma krzeseł jest na przykład projektu Doroty Banaś, z którą też współpracuję. Większość projektów jest inspirowanych sztuką – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Omenaa Mensah.

Prezenterka czerpie inspiracje z różnych epok i stylów. Na projektowanych przez nią meblach można odnaleźć zarówno motywy sakralne, jak również malarstwo Tamary Łempickiej. Takie meble nie należą jednak do najtańszych. Za oryginalną szafę na specjalne zamówienie trzeba zapłacić nawet 80 tysięcy złotych.

– Nie każdy może sobie pozwolić na to, by wyposażyć swój dom czy mieszkanie w piękne obrazy, czy też właśnie meble inspirowane sztuką, gdzie każdy jest robiony na indywidualne zamówienie. Wszystkie są w środku wykładane taftą belgijską bądź jedwabiem z bardzo wysokiej jakości materiału – przyznaje celebrytka.

To praca żmudna i czasochłonna, ale klient ma gwarancję, że będzie miał coś oryginalnego. Teraz, celebrytka chce zainteresować klientów kolejnymi projektami.

– Ostatnio zrobiłam kolekcję szkatułek na biżuterię do sklepu Ani Kruk. Każda jest zupełnie inna. Te szkatułki są personalizowane, czyli można sobie zamówić szkatułkę np. z okazji urodzin małżonki czy z okazji świąt. Zostanie ona stworzona z inicjałami tej osoby bądź z jakimś specjalnym napisem. Wykonywane są one z najwyższej jakości materiałów: jest to skóra, jedwabie, drewno stuprocentowe – zdradza Omenaa Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.