Newsy

Sztuka renesansu inspiracją dla kolekcji wiosna-lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski

2015-11-19  |  12:00
Mówi:Marcin Paprocki&Mariusz Brzozowski, projektanci

Omenaa Mensah, prezenterka

Karolina Gorczyca, aktorka

Sylwia Gliwa, aktorka

Macademian Girl, blogerka modowa

Aleksandra Kisio, aktorka

Natalia Siwiec, fotomodelka

  • MP4
  • Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zaprezentowali kolekcję na wiosnę i lato 2016. Inspiracją do jej powstania była sztuka renesansu, a zwłaszcza jeden z obrazów Leonarda da Vinci. Duet projektantów pokazał kreacje w pastelowych, oszczędnych kolorach, uszyte z materiałów o oryginalnych fakturach i odznaczające się niezwykle kobiecym krojem.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski nosi nazwę "63x45". Są to wymiary obrazu "La Belle Ferronière" Leonarda da Vinci, który zainspirował projektantów do stworzenia najnowszej kolekcji.

    Ten obraz to kwintesencja renesansu i uznaliśmy, że tak daleka epoka, gdyby spróbować dzisiaj z nią zaeksperymentować, co wyjdzie. Wydało nam się to tak odległe, my lubimy kontrasty, że postawiliśmy właśnie na taką epokę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Paprocki.

    – Renesans jest dosyć mocno ornamentalny i zdobniczy i teatralny, i chcieliśmy bardzo, żeby ta kolekcja i te ubrania jednak miały posmak nowoczesności, mimo że jest to taka inspiracja. Zależało nam też na tym, żeby kolekcja była lekka – dodaje Mariusz Brzozowski.

    Tworząc kolekcję "63x45" projektanci postawili na ultrakobiece fasony i wysokiej jakości tkaniny. Dominują więc opalizujące, lejące się jedwabie oraz mięsiste żakardy. Paprocki&Brzozowski zaproponowali kobietom m.in. koszulowe, ale zmysłowe w kroju bluzki, spodnie z wysokim stanem i długie kamizelki. Kolorystyka kolekcji jest stonowana - dominują w niej pastele, od bieli, przez pudrowy róż, aż do złota i srebra.

    – Ich rzeczy są zawsze bardzo kobiece, oni dbają o to, żeby w kobietach podkreślać to, co mają najlepszego – ich sylwetkę, kształty, tę sensualność i ja zawsze tego szukam w ich kolekcjach – mówi Macademian Girl.

    – Bardzo ich lubię, mam do nich wiele sympatii, a lubię ich za to, że u nich się wszystko świeci. U nich prześwituje, są koronki, świeci się, wszystko, co można sobie wyobrazić jest –  dodaje Sylwia Gliwa.

    Najnowsza kolekcja duetu Paprocki&Brzozowski zachwyciła polskie gwiazdy, które licznie przybyły na pokaz. Większość z nich znalazła w kolekcji "63x45" sylwetki, które chętnie widziałyby w swojej własnej szafie. Sylwia Gliwia wybrała białe spodnie, Aleksandra Kisio preferuje niezwykle kobiece suknie.

    – Były takie dwie długie czarne piękne suknie, które bardzo bym chciała mieć, czarna marynarka i parę innych rzeczy także. Ale raczej te ciemniejsze rzeczy niż jaśniejsze mówi Aleksandra Kisio.

    Spodnie z wysokim stanem zachwyciły także Karolinę Gorczycę. Zdaniem aktorki krój ten łączy niezwykłą kobiecość z pierwiastkiem męskości, co bardzo jej odpowiada.

    – W połączeniu z pięknymi jedwabnymi koszulami bardzo fajny zestaw, który mi się bardzo podoba. Jest tutaj to, co ja lubię w tym pokazie mówi Karolina Gorczyca. 

    Pokaz wiosenno-letniej kolekcji duetu Paprocki&Brzozowski odbył się w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Zdaniem twórców kolekcji miejsce to idealnie podkreśla renesansowy klimat kolekcji. Omenę Mensah zachwyciła przede wszystkim pierwsza część pokazu.

    – Piękne miejsce, świetna gra świateł, cudowna rama, z której wychodzą cudowne modelki. Pierwsza część, gdzie mamy wysokie stany w spodniach, gdzie mamy bardziej kamizelkowe płaszcze, bardzo klasyczna – mówi Omenaa Mensah.

    – Jestem przez cały dzień zła, zmęczona, smutna, a tutaj było tak radośnie, bardzo mi się podobało. Zwiewnie, lubię jasne kolory. Oby więcej takich pokazów w zimie, bo przynajmniej to jest taka odskocznia od tego, co się dzieje na zewnątrz dodaje Natalia Siwiec.

    Część kolekcji została po raz pierwszy zaprezentowana we wrześniu podczas pokazu w New Museum w Soho w Nowym Jorku. Już wówczas została ona niezwykle pozytywnie oceniona przez uczestników pokazu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

    Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

    Gwiazdy

    Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

    Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

    Handel

    E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

    Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.