Mówi: | Łukasz Nowicki |
Funkcja: | aktor |
Łukasz Nowicki: Zestarzałem się i trochę przytyłem. Przyszedł czas na rolę charakterystyczną
Aktor podkreśla, że kreowany przez niego bohater spektaklu „Czy Ty to Ty?” Henry całkowicie odbiega od jego prywatnej natury i wizerunku. I choć rola w sztuce była niezwykle wymagająca, to jednak móc zagrać diametralnie różną od siebie postać, to dla aktora najlepsze doświadczenie i swoisty test kompetencji.
Nowy spektakl Teatru Capitol to zabawna, a zarazem bardzo życiowa komedia obyczajowa o miłości, skrywanych pragnieniach, tłumionych frustracjach i wielu innych odczuciach, z którymi zmagamy się w pogoni za pieniądzem i pędzącym czasem. Łukasz Nowicki przyznaje, że udział w tej sztuce to dla niego niezwykle ciekawa przygoda i sprawdzian aktorskich umiejętności.
– Tekst sztuki jest taki trochę przeciwko mnie. To nie jestem ja. Trochę się zestarzałem, przytyłem, mam 44 lata i przyszedł czas na rolę charakterystyczną. Nie idę po warunkach, po głosie, po łatwości bycia na scenie, tylko starałem się stworzyć coś, co jest zupełnie przeciwko mnie. Jeżeli usłyszałem dzisiaj od znajomej: stary, w ogóle nie byłeś sobą, ja cię takiego nie znam – to jest największy komplement, jaki mogłem usłyszeć – mówi agencji Newseria Łukasz Nowicki, aktor.
Nowicki przyznaje, że poza jego kreacją aktorską i merytoryczną stroną spektaklu dla niego ważną kwestią jest możliwość współpracy i spotkania ze starymi, dobrymi znajomymi, m.in. z Darią Widawską i Marzeną Rogalską.
– Jest taka scena, w której biję Marzenę Rogalską poduszką, bardzo lubię tę scenę i nie słychać tego, co my do siebie mówimy, ale ja mówię: to za wszystko złe, co mi wyrządziłaś w naszym życiu. Oczywiście nie zrobiła mi nic złego, to są żarty. Marzena jest fajną osobą, ona ma to coś, za co kocham ludzi, przebywanie z nią rozwija mnie – mówi Łukasz Nowicki.
Na scenie można także zobaczyć Marcina Rogacewicza i Michała Rolnickiego. Sztukę wyreżyserował Robert Talarczyk.
– Robert Talarczyk – świetny gość, dyrektor Teatru Śląskiego, więc same fajne spotkania, a przecież życie to spotkania. W życiu warto spotykać ludzi, to nas rozwija i pcha do przodu, ten spektakl czymś takim był – mówi Łukasz Nowicki.
Łukasz Nowicki teatralną karierę rozpoczął rolą w „Trzech siostrach” A. Czechowa, za którą otrzymał wyróżnienie na XVI Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Od początku drogi aktorskiej związał się z Teatrem Ateneum w Warszawie. Szeroka publiczność pokochała go za role w „Barwach szczęścia”, „Prawie Agaty” czy „Magda M”. Swoim głosem zachwyca jako lektor i aktor dubbingowy. Jest również gospodarzem programu „Postaw na milion” i współprowadzącym „Pytanie na śniadanie”. W Teatrze Capitol można go także zobaczyć w roli Toma w spektaklu „Przekręt (nie)doskonały, czyli kto widział Pannę Flint?”.
Czytaj także
- 2025-01-09: Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-09-16: Piotr Zelt: Od października zaczynam wykłady w Warszawskiej Szkole Filmowej. Czasami trafiają się takie grupy, że zastanawiam się, po co oni chcą ten zawód uprawiać
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-07-22: Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-07-03: Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Motoryzacja
Karolina Pilarczyk: To jest karygodne, że ktoś ma kilkukrotnie zabrane prawo jazdy, a dalej pijany wsiada za kierownicę. Taka osoba powinna iść do więzienia
Drifterka zauważa, że piratów drogowych i tych, którzy wsiadają za kierownicę po alkoholu, absolutnie nie zniechęcają wysokie mandaty, zakazy prowadzenia pojazdu czy też utrata prawa jazdy. Ponownie wsiadają za kierownicę i często się zdarza, że doprowadzają do tragedii, w której ktoś traci życie. Dlatego też postuluje, aby osoby, które wielokrotnie łamią kodeks, ponosiły znacznie surowsze kary, płaciły dużo wyższe składki OC, a nawet trafiały za kratki. Jej zdaniem żółta kartka należy się także pieszym, którzy często zachowują się lekkomyślnie i nieodpowiedzialnie.
Ochrona środowiska
Przyroda w Europie ulega ciągłej degradacji. Do 2030 roku UE częściowo chce odwrócić ten proces
Nature Restoration Law nakłada na państwa członkowskie UE obowiązek podjęcia działań na rzecz naprawy zdegradowanych ekosystemów lądowych i morskich. Międzyresortowy zespół ekspertów już pracuje nad wymaganym w rozporządzeniu Krajowym Planem Odbudowy Zasobów Przyrodniczych, którego wdrożenie będzie wymagać m.in. szczegółowej inwentaryzacji stanu przyrody i znaczących nakładów finansowych. Choć ten proces będzie wymagający, to korzyści dla środowiska mają być ogromne.
Film
Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
Aktorka zaznacza, że nie jest łatwo przez lata wytrwać w jej zawodzie. Joanna Kurowska z goryczą przyznaje, że aktorzy nie są doceniani przez społeczeństwo, co szczególnie dobitnie pokazała pandemia, politycy przypominają sobie o nich tylko w trakcie kampanii wyborczych, krytycy i hejterzy bywają bezlitośni, nawet na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni liczą się zakulisowe układy. Artystka nie może się też pogodzić z tym, że angaż do produkcji dostają celebryci, którzy jedyne, czym mogą się poszczycić, to liczba followersów.