Newsy

Wojciech Modest Amaro: kucharz musi kopiować, żeby tworzyć

2014-04-10  |  07:00
Mówi:Wojciech Modest Amaro
Funkcja:szef kuchni, prowadzący „Hell's Kitchen”
  • MP4
  • Restauracja jurora „Hell's Kitchen” Wojciecha Modesta Amaro jest miejscem konceptualnym, gdzie kuchnia łączy się ze sztuką. Według niego, żeby jednak stać się kreatorem sztuki kulinarnej, najpierw trzeba być odtwórcą.

    Według Wojciecha Modesta Amaro, polskiego restauratora i jurora programu telewizyjnego „Hell's Kitchen”, każdy mistrz kuchni był na początku odtwórcą tradycyjnej kuchni. Istnieje niewielki procent kucharzy, którzy kopiując dania, dodają coś nowego, zupełnie autorskiego do potrawy. Wszystko jednak bierze się z pasji tworzenia i z miłości do jedzenia.

    Ja akurat bawię się i tworzę kuchnię polską po swojemu, ale rozumiem też ludzi, którzy mają swoje pomysły na kuchnię w stylu włoskim, międzynarodowym czy fusion. Każdy z nas, nawet jeśli dzisiaj jest wielkim kreatorem, kiedyś był po prostu odtwórcą tego wszystkiego – mówi agencji informacji Newseria Lifestyle Wojciech Modest Amaro.

    Układając restauracyjne menu, trzeba być przekonanym, że potrawy pojawiające się w karcie dań nie znudzą się klientom, a przede wszystkim kucharzom. Według restauratora istotą każdego dania w menu jest zadanie pytania o sens powtarzalności danej potrawy.

    Danie trzeba zrozumieć, wytłumaczyć je, by miało odzwierciedlenie na następnych 2 tys. talerzy przez najbliższy czas, kiedy menu funkcjonuje. Jako kucharze uczymy się kulinarnej klasyki, powtarzamy ją w nieskończoność. Kto by chciał mieć pasję do ubijania sosu holenderskiego milion razy? Tylko ktoś, kto to kocha – tłumaczy restaurator.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.