Newsy

Wojciech Modest Amaro zrobił swoim zastępcą Łukasza Kawallera, zwycięzcę „Hell's kitchen”

2014-09-09  |  06:50
Mówi:Wojciech Modest Amaro
Funkcja:szef kuchni
Firma:„Atelier Amaro”
  • MP4
  • Zmiany w restauracji „Atelier Amaro”. Zastępcą Wojciecha Modesta Amaro został Łukasz Kawaller, który zwyciężył w pierwszej edycji „Hell's kitchen”. Przez miesiąc był testowany i obserwowany jako zwykły pracownik. Objął nową funkcję, bo poprzedni zastępca wyjechał na staż do innych restauracji, m.in. w Azji.

    Łukasz ma to, co bardzo lubię i cenię – umiejętność słuchania, która jest bardzo ważna. To powoduje, że wszystko układa mu się w głowie, a nie miesza, nie szarpie się ze wszystkim, tylko przyjmuje, wgrywa to krok po kroku. On bardzo dobrze zaaklimatyzował się w naszej kuchni – mówi agencji Newseria Lifestyle o nominacji Łukasza Wojciech Modest Amaro.

    Łukasz Kawaller został zatrudniony w Atelier Amaro 1 lipca i już wtedy media donosiły, że jest szykowany na zastępcę Wojciecha Modesta Amaro. Ówczesny zastępca miał szykować się do opuszczenia restauracji w związku ze swoim dwuletnim wyjazdem na staż, m.in. do Azji. Informacje się potwierdziły.

    Łukasz przyszedł do nas w takim czasie, kiedy moja prawa ręka w kuchni – Michał, mój zastępca od ponad dwóch latach, zdecydował, że teraz pora poszerzyć horyzonty. To jest zupełnie normalne w kuchni. Zastępcy szefów kuchni z najlepszych restauracji świata jadą na staż na pół roku do Stanów, do Japonii. On ma niesamowitą pasję do Azji, więc pojechał w dwuletnią podróż właśnie tam. Pomogłem załatwić mu staże w wielu topowych miejscach, zaczynając od Hongkongu, a kończąc na Sydney. Michał jeszcze pracował razem z Łukaszem, więc przekazał mu część swoich obowiązków, pokazywał też jak nasza organizacja wygląda, jak pracujemy – wyjaśnia Wojciech Modest Amaro.

    Na razie restaurator podkreśla, że nie daje zbyt wielu obowiązków Łukaszowi, bo ma świadomość tego, że nowy zastępca potrzebuje jeszcze trochę czasu.

    Nie chciałbym, żeby to wyglądało tak, że w ciągu raptem kilku miesięcy od razu kogoś obciążamy. Mam ponad 23 lata doświadczenia pracy w kuchni i wiem, że trzeba również wprowadzać i dawać te obowiązki – tłumaczy Wojciech Modest Amaro.

    Łukasz Kawaller ma 24 lata i pochodzi z Olsztyna. Zawodowo jako kucharz pracuje od czterech lat. W programie „Hell's kitchen” wygrał 100 tys. zł. i pracę w Atelier Amaro.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.