Newsy

Zespół Pectus: Kochamy narty. Nie wyobrażamy sobie zimy bez wyjazdu na stok

2014-12-19  |  06:55
Mówi:Maciej Szczepanik

Tomasz Szczepanik

Firma:zespół Pectus
  • MP4
  • Członkowie grupy Pectus to zapaleni narciarze. Przyznają, że sport ten kochają już od czasów dzieciństwa, gdy zamiast nart do jazdy po śniegu używali desek. Bracia już rozpoczęli sezon narciarski, wzięli bowiem udział w zawodach Radia ZET w Austrii, gdzie rywalizowali m.in. z Kingą Rusin. Sukcesu nie odnieśli, ale Maciek Szczepanik zdołał pokonać dziennikarkę TVN w slalomie gigancie. Kinga Rusin zaskoczyła muzyków nie tylko świetną jazdą na nartach, lecz także umiejętnościami wokalnymi.

    Członkowie grupy Pectus wzięli udział w zawodach Radia ZET w austriackim Sölden w ramach 4.edycji akcji Start do nart. Z ekipą radiowców, której kapitanem był Maciej Szczepanik, rywalizowała drużyna TVN pod wodzą Kingi Rusin. Oba zespoły uzupełniali widzowie TVN i słuchacze radia ZET wyłonieni w konkursie. Radiowcy przegrali, jednak z pojedynku kapitanów drużyn zwycięsko wyszedł Maciej Szczepanik.

    Niestety, nasza drużyna Radia ZET przegrała niewielką różnicą, chyba 7 sekund, ale jako kapitan naszej drużyny pokonałem Kingę Rusin w zjeździe w slalomie gigancie, z czego się bardzo cieszymy. Ogólnie bardzo przyjemny kurort. Dla ludzi, którzy tam wyjechali, to było naprawdę wielkie przeżycie. To było coś niesamowitego być w Sölden – mówi Maciej Szczepanik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Maciej Szczepanik przybył na metę z czasem 30.18 sek., podczas gdy Kinga Rusin była o 27 sek. wolniejsza. Dziennikarka już czwarty raz pełniła funkcję kapitana drużyny TVN, a bracia Szczepanik przyznają, że jest niesamowicie szybka. Muzycy zachwycili się jednak nie tylko jej umiejętnościami sportowymi, lecz także wokalnymi. Kinga Rusin zaśpiewała bowiem z nimi jedną piosenkę podczas imprezy dla zwycięzców konkursu, partnerów i wszystkich organizatorów 4. edycji akcji Start do nart.

    Zaskoczyła nas, musimy powiedzieć, szczególnie taką nutką góralską. Zaśpiewała białym głosem. Ktoś tutaj zasugerował, że może jakaś trasa koncertowa? Ale zobaczymy – mówi Tomasz Szczepanik.

    Muzycy zapewniają, że członkowie obu rywalizujących drużyn bardzo się polubili, a atmosfera na stoku była fantastyczna. Dla braci Szczepaników udział w konkursie był nie tylko świetną zabawą, lecz także okazją do poprawy techniki jazdy na nartach. Wszyscy czterej członkowie zespołu Pectus są zapalonymi miłośnikami tego sportu i nie wyobrażają sobie zimy bez wyjazdu na stok.

    – Pamiętam, że jeszcze jak nie było nas stać na narty, to robiliśmy je sobie z desek, buty mocowaliśmy do nich za pomocą gum na weki, a zamiast butów narciarskich były jakieś starsze kościelne buty albo jakieś inne, grubsze – mówi Marek Szczepanik.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

    Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Moda

    Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

    Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.