Mówi: | Zygmunt Chajzer |
Funkcja: | prezenter |
Zygmunt Chajzer: Dzieci z domów dziecka na Boże Narodzenie marzą o miłości i bezpieczeństwie. To są najważniejsze rzeczy w czasie świąt
Domy dziecka powinny zniknąć z mapy Polski – uważa prezenter. Jego zdaniem znacznie lepszym rozwiązaniem są wioski dziecięce, zapewniające swoim podopiecznym poczucie bezpieczeństwa i przynależności do rodziny. Zygmunt Chajzer namawia do wspierania tej organizacji i umilenia osieroconym dzieciom świąt Bożego Narodzenia.
SOS Wioski Dziecięce w Polsce to istniejąca od ponad 30 lat organizacja pozarządowa, której celem jest opieka nad dziećmi osieroconymi lub opuszczonymi przez rodziców. Obecnie organizacja zajmuje się blisko 1,5 tys. dzieci, zapewniając im dom oraz dając szansę na lepszą przyszłość. Dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych czas Bożego Narodzenia jest wyjątkowo trudny – znacznie mocniej odczuwają one bowiem swoją samotność. Organizacja apeluje więc o pomoc osieroconym dzieciom, w czym w tym roku wspierają ją takie gwiazdy, jak Natalia Kukulska, Anna Dereszowska, Wojciech Mecwaldowski oraz Zygmunt Chajzer.
– Właściwie czekałem na taką propozycję, dlatego że z problemem samotności dzieci, sieroctwa stykam się nie od dzisiaj. Miałem okazję współpracować z kilkoma domami dziecka i wiem, że są to smutne miejsca, które powinny zniknąć z mapy Polski – mówi prezenter agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Zdaniem Zygmunta Chajzera istnieć powinny jedynie placówki do interwencji kryzysowych, które pomagałaby dzieciom w nagłych przypadkach. Umieszczanie najmłodszych w domach dziecka na wiele lat prezenter uważa natomiast za niekorzystne rozwiązanie. Tym bardziej podoba mu się idea Wiosek Dziecięcych, które w większym stopniu niż tradycyjne domy dziecka dają swoim podopiecznym poczucie bezpieczeństwa i przynależności do wspólnoty.
– To dla tych dzieci jest rodzina, także z całego serca wspieram całą akcję i z wielką przyjemnością wezmę udział w realizacji tego spotu – mówi Zygmunt Chajzer.
Prezenter wziął udział w nagraniu świątecznych spotów SOS Wiosek Dziecięcych, w których zachęca do wsparcia finansowego organizacji i umilenia jej podopiecznym zbliżających się świąt. W spotach tych pojawiają się również dzieci znajdujące się pod opieką Wiosek Dziecięcych, które dzielą się z widzami swoimi marzeniami w związku z Bożym Narodzeniem. W przeciwieństwie do większość dzieci marzenia te dotyczą raczej uczuć niż prezentów materialnych, takich jak nowoczesne gadżety elektroniczne lub zabawki.
– To są najważniejsze rzeczy w czasie świąt, wcale nie najnowsze smartfony, tylko to, żeby rodzina zasiadła przy stole, żeby była choinka, kilka fajnych potraw, prezenty oczywiście, ale te prezenty nie muszą być wielkie. Najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa i miłości – mówi Zygmunt Chajzer.
Czytaj także
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2024-06-03: Filip Chajzer: Ciągły hejt i to, że non stop musiałem z kimś walczyć, przestało mi się spinać ze sobą. Moje 40. urodziny to jest rozpoczęcie gry już na moich zasadach
- 2024-05-24: Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes
- 2024-06-18: Filip Chajzer: Bardzo długo nie widziałem sensu życia. Napisałem biografię dla ludzi, którzy tak jak ja przeszli przez depresję
- 2024-06-11: Filip Chajzer: Przyszłości nie chciałbym wiązać z mediami, ale z biznesem. W telewizji chcę być tylko hobbystycznie, bo jestem urodzonym reporterem
- 2024-05-23: Anna Kalczyńska: Za mało w naszym życiu społecznym dobrych uczuć i wzorców. Pomaganie powinno być fundamentem i jednym z filarów naszego życia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.