Newsy

J. Braun (prezes TVP): gwiazdy w TVP zarabiają mniej niż w konkurencyjnych stacjach

2013-10-02  |  00:10

 – Kontrakty gwiazdorskie to nie jest duży problem dla TVP, a nasze gwiazdy zarabiają mniej niż gwiazdy w innych stacjach – twierdzi prezes TVP. Gwiazdorskie kontrakty prezenterów telewizyjnych to od lat gorący temat polskich mediów, szczególnie jeśli dotyczą finansowanej z abonamentu Telewizji Publicznej. Gaże gwiazd w TVP to kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Juliusz Braun podkreśla, że siła przyciągania telewizji publicznej i satysfakcja z pracy jest duża, ale nie może zastąpić wynagrodzenia. Jednak ogromne pensje przypisywane najsławniejszym twarzom TVP tak na prawdę są zawyżane.

Jak ktoś gdzieś rzuca jakąś gigantyczną kwotę, że jakiś dziennikarz zarabia ileś za program, to nie zarabia  kwituje prezes TVP.

Jak tłumaczy Juliusz Braun, wysokie wynagrodzenia dotyczą często osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą, a kwoty tych umów zawierają nie tylko wynagrodzenie prezentera, ale i obejmują koszty produkcji całego programu.

 Umowy obejmują wszystkie koszty, wynagrodzenie researcherów, techników, operatorów. Jeśli już, to firma dostaje dużą kwotę liczoną rzeczywiście w dziesiątkach tysięcy złotych, ale nie za godzinę pracy dziennikarza, a za wyprodukowanie audycji. To zupełnie co innego, bo to wymaga sprzętu, wyjazdów, pracy wielu ludzi podkreśla Juliusz Braun.

Prezes zapewnia, że kontrakty zawierane przez Telewizję Publiczną z gwiazdami polskich mediów nie spędzają snu z powiek władz TVP a same umowy są za każdym razem renegocjowane w chwili ich wygaśnięcia.

Tych kontaktów jest tyle, co na palcach dwóch rąk, może trochę więcej. To nie jest w ogóle wielki problem stwierdza Juliusz Braun.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.