Newsy

Jesienią będą dominować warstwy, zgaszone kolory i otulające tkaniny

2014-06-25  |  06:40

Jesień 2014 w modzie damskiej zapowiada się jako sezon pełny miękkich tkanin, łączenia podobnych kolorów i wielu warstw w celu uzyskania modnego i zarazem bardzo komfortowego stylu. Mocnym punktem wielu kolekcji będą dość minimalistyczne płaszcze oraz sportowe nawiązania, które na wybiegach pojawiły się po raz pierwszy jako propozycje na wiosnę i lato.

W nadchodzącym sezonie jesiennym warstwowe stylizacje składające się z ubrań wykonanych z miękkich, otulających tkanin, utrzymanych często w monochromatycznej tonacji lansowane są przez Reserved. Kobiece stroje przełamują czapki w chłopięcym wydaniu, inspirowane stylem street fashion. Mocnym punktem kolekcji są też płaszcze w zgaszonych kolorach.

Kolekcja na jesień 2014 to przede wszystkim ubrania warstwowe, składające się z płaszcza, swetra, koszuli, czasami nawet sukienki i spódnicy naraz. Stawiamy na warstwowość, na otulanie, na ciepłe fakturalne tkaniny i dzianiny, a także na łączenie monochromatycznych kolorów, dzięki czemu cała sylwetka utrzymana jest w jednej tonacji. Myślę, że naszym potencjalnym bestsellerem są w tym sezonie płaszcze – w kolorach zgaszonego różu, pięknej szarości, mocnych granatów, czerwieni – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Czajkowska, projektantka Reserved.

Twarzą jesienno-zimowej kolekcji Reserved została tym razem modelka Georgia May Jagger, córka legendarnego muzyka Micka Jaggera oraz modelki Jerry Hall. Georgia podczas sesji w Londynie pozowała w ubraniach ze wszystkich trzech damskich linii marki. 

Każda z linii projektowych adresowana jest do innej grup klientek. Street Fashion dla kobiety znającej trendy, lubiącej ubierać się seksownie i w bardzo przemyślany sposób. Modern Line przeznaczona jest dla klientek o bardziej wysublimowanym sposobie ubierania się, eleganckim, ale również bardzo nowoczesnym. Tu jest dużo minimalizmu, prostych form, stonowana gama kolorystyczna. Trzecią naszą linią jest Young Fashion Lab – dla dziewczyny, która lubi się bawić trendami. Najważniejszy jest dla niej własny styl i zależnie od tego, co jej się podoba, miksuje ze sobą różne rzeczy – zaznacza Karolina Czajkowska.

Young Fashion Lab oferuje w tym sezonie mocną kolorystkę, odważne hasła i wzory m.in. na t-shirtach oraz efekt acid wash, czyli sprania, przez co ubrania wyglądają jak vintage.

Reserved to flagowa marka powstałego w latach 90. koncernu odzieżowego LPP. W 2013 roku brand został liderem kategorii odzież w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek. Jego ubrania sprzedają się świetnie nie tylko w Polsce, lecz także w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka planuje w najbliższym czasie ekspansję w Niemczech i na Bałkanach.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.