Mówi: | Karolina Czajkowska |
Funkcja: | projektantka Reserved |
Jesienią będą dominować warstwy, zgaszone kolory i otulające tkaniny
Jesień 2014 w modzie damskiej zapowiada się jako sezon pełny miękkich tkanin, łączenia podobnych kolorów i wielu warstw w celu uzyskania modnego i zarazem bardzo komfortowego stylu. Mocnym punktem wielu kolekcji będą dość minimalistyczne płaszcze oraz sportowe nawiązania, które na wybiegach pojawiły się po raz pierwszy jako propozycje na wiosnę i lato.
W nadchodzącym sezonie jesiennym warstwowe stylizacje składające się z ubrań wykonanych z miękkich, otulających tkanin, utrzymanych często w monochromatycznej tonacji lansowane są przez Reserved. Kobiece stroje przełamują czapki w chłopięcym wydaniu, inspirowane stylem street fashion. Mocnym punktem kolekcji są też płaszcze w zgaszonych kolorach.
– Kolekcja na jesień 2014 to przede wszystkim ubrania warstwowe, składające się z płaszcza, swetra, koszuli, czasami nawet sukienki i spódnicy naraz. Stawiamy na warstwowość, na otulanie, na ciepłe fakturalne tkaniny i dzianiny, a także na łączenie monochromatycznych kolorów, dzięki czemu cała sylwetka utrzymana jest w jednej tonacji. Myślę, że naszym potencjalnym bestsellerem są w tym sezonie płaszcze – w kolorach zgaszonego różu, pięknej szarości, mocnych granatów, czerwieni – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Karolina Czajkowska, projektantka Reserved.
Twarzą jesienno-zimowej kolekcji Reserved została tym razem modelka Georgia May Jagger, córka legendarnego muzyka Micka Jaggera oraz modelki Jerry Hall. Georgia podczas sesji w Londynie pozowała w ubraniach ze wszystkich trzech damskich linii marki.
– Każda z linii projektowych adresowana jest do innej grup klientek. Street Fashion dla kobiety znającej trendy, lubiącej ubierać się seksownie i w bardzo przemyślany sposób. Modern Line przeznaczona jest dla klientek o bardziej wysublimowanym sposobie ubierania się, eleganckim, ale również bardzo nowoczesnym. Tu jest dużo minimalizmu, prostych form, stonowana gama kolorystyczna. Trzecią naszą linią jest Young Fashion Lab – dla dziewczyny, która lubi się bawić trendami. Najważniejszy jest dla niej własny styl i zależnie od tego, co jej się podoba, miksuje ze sobą różne rzeczy – zaznacza Karolina Czajkowska.
Young Fashion Lab oferuje w tym sezonie mocną kolorystkę, odważne hasła i wzory m.in. na t-shirtach oraz efekt acid wash, czyli sprania, przez co ubrania wyglądają jak vintage.
Reserved to flagowa marka powstałego w latach 90. koncernu odzieżowego LPP. W 2013 roku brand został liderem kategorii odzież w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek. Jego ubrania sprzedają się świetnie nie tylko w Polsce, lecz także w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka planuje w najbliższym czasie ekspansję w Niemczech i na Bałkanach.
Czytaj także
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-06-24: Przepisy dotyczące tzw. nowej żywności nie nadążają za tempem badań. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów opracowanych w laboratoriach
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2024-01-16: Ewa Minge: Rynek mody udaje, że ma się dobrze, ale tak nie jest. Jesteśmy zalewani przez bardzo tanią modę fast-foodową z Azji, z którą projektantom ciężko jest konkurować
- 2024-01-11: Robert Kupisz: Nigdy nie porównuję się z innymi projektantami, wolę się nimi inspirować. Zawsze wyciągam rękę do moich kolegów i mogą liczyć na moją pomoc
- 2023-12-13: Ada Fijał: Projekty Macieja Zienia są na światowym poziomie. Tym nazwiskiem powinniśmy się chwalić za granicą
- 2023-12-18: Edyta Herbuś: Maciej Zień jest bardzo twórczą, ale też trochę nienasyconą osobą. Życzę mu, żeby potrafił się na chwilę zatrzymać po wielkim sukcesie jego kolekcji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Edukacja
![](/files/1922771799/czesc-cialo-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu
Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.
Media
Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie
![](/files/1922771799/el-gendy-o-klaudii-foto,w_133,_small.jpg)
Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami mają wiele wspólnych tematów do rozmów.
Prawo
Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
![](/files/1922771799/wizerunek-dziecka-foto-1_1,w_133,r_png,_small.png)
Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.