Newsy

Dobry szef nie może tylko rządzić. Musi być też liderem

2013-11-14  |  06:00
Mówi:Edward Stanoch
Funkcja:dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt
  • MP4
  • Eksperci od zarządzania zauważają nowy trend w światowych firmach przedsiębiorstwa dobierając kadrę kierowniczą zwracają uwagę, żeby szefowie mieli jak najwięcej cech lidera. Wpływa to nie tylko na środowisko pracy, ale i na wizerunek firmy na zewnątrz. Dlatego idealny kierownik czy dyrektor nie może spełniać tylko roli zarządczej, ale także przywódczą.

    Lider, który przez swoje zaangażowanie buduje środowisko pracy powinien być człowiekiem empatycznym z dużym doświadczeniem. Jego obowiązkiem jest dbanie o pracowników – rozmowa z nimi, poznanie ich i wypracowanie wspólnych rozwiązań. Przez zaangażowanie w pracę lider buduje atmosferę w miejscu pracy oraz motywuje swoich pracowników do osiągania lepszych wyników.

    Firmy angażują się w pomoc kierownikom, starają się wesprzeć ich w zarządzania swoją efektywnością, energią. Kładą nacisk na rozwój metod pracy, o czym przypomina Edward Stanoch, dyrektor zarządzający i członek zarządu Aon Hewitt.

    Aby skutecznie zarządzać swoją energią osobistą, trzeba zapanować nad czterema wymiarami: energii fizycznej, energii mentalnej, emocjonalnej, ale też tej duchowej. Jeżeli uda się to zrobić, wtedy jesteśmy w stanie też angażować innych i podawać dobre przykłady i praktyki – mówi Edward Stanoch agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Liderom w pracy z ludźmi ma pomóc koncepcja "power of pals", czyli w wolnym tłumaczeniu "moc przyjaciół". Sugeruje ona, by każdy kierownik znalazł czas na refleksję, zajął się swoimi pracownikami – porozmawiał z nimi, poznał ich problemy i poświęcił czas na wypracowanie kompromisu.

    Zatrzymaj się zastopuj, znajdź czas na refleksje, żeby z jednej strony sprawdzić, na ile osobiście się dobrze rozwijasz i co możesz zrobić, żeby stać się jeszcze bardziej skutecznym liderem, ale z drugiej strony zobacz można zaufać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.