Newsy

Katarzyna Sokołowska: ciągle mam wrażenie, że jestem na początku jakiejś drogi

2018-01-16  |  06:23
Mówi:Katarzyna Sokołowska
Funkcja:reżyser, choreograf i producent pokazów mody
  • MP4
  • Nigdy nie kalkulowałam, czy osiągnę sukces jako reżyser pokazów mody mówi gwiazda programu „Top Model”. Twierdzi, że największym sukcesem jest dla niej wybicie się w świecie modowym w czasach, gdy nie było mediów społecznościowych, i utrzymanie się na szczycie przez 20 lat.

    Jako nastolatka Katarzyna Sokołowska nie miała jasnej wizji swojej przyszłości zawodowej. Studiowała na kilku kierunkach, myślała o karierze aktorskiej lub dziennikarskiej, dorabiała ponadto jako modelka. Gdy jeszcze na studiach zorganizowała pierwszy pokaz mody, postanowiła się całkowicie poświęcić tej pracy. Dziś twierdzi, że dwadzieścia lat temu w najśmielszych marzeniach nie mogła sobie wyobrazić, jak potoczy się jej zawodowe życie, nie myślała też o ewentualnym sukcesie.

    – W ogóle nie miałam takiej kalkulacji, zresztą myśmy nie mieli takich narzędzi, szczerze mówiąc mówi Katarzyna Sokołowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Gwiazda programu „Top Model” uważa, że obecnie młodzi artyści, projektanci i reżyserzy pokazów mody mają do dyspozycji doskonałe narzędzie autopromocji, jakim są media społecznościowe. Ona nie dysponowała takim sposobem komunikacji ze swoimi odbiorcami, tym mocniej jednak poczytuje sobie za sukces fakt, że udało jej się zaistnieć w świecie mody i show-biznesu, a także przez dwadzieścia lat utrzymać się na szczycie. Wciąż ma jednak spore plany i oczekiwania w stosunku do przyszłości zawodowej.

    – Ciągle mam wrażenie, że naprawdę jestem na początku jakiejś drogi, nie wiem, dokąd mnie ona zaprowadzi, dlatego że to się rozwija niewiarygodnie mówi Katarzyna Sokołowska.

    Najsłynniejsza polska reżyserka pokazów mody twierdzi, że znajduje się obecnie w wyjątkowym momencie życia. Jako dojrzała kobieta, mająca na koncie dwadzieścia lat udanej kariery zawodowej, robi pewne podsumowania, zapewnia jednak, że refleksje te są wyłącznie pozytywne. Gwiazda podkreśla, że rozwój wciąż jest dla niej niezwykle istotny, osiągnęła jednak punkt w karierze, w którym może wybierać, czym naprawdę chce się zajmować. Jej zdaniem takie rozumienie własnych potrzeb bardzo pomaga realizować kolejne cele i marzenia.

    – Dojrzewając, umiemy wybierać, jesteśmy bardziej selektywni, to jest ważne. Myślę, że jest to domena dojrzałości, że już nie chce się wszystkiego, chce się niektórych rzeczy, to jest bardzo ważne mówi Katarzyna Sokołowska.

    Niezwykle istotną częścią zawodowego życia gwiazdy jest współpraca z Maciejem Zieniem. Katarzyna Sokołowska przypomina, że wspólnie zrealizowali wiele projektów związanych z modą, docenia też fantazję i rozmach, jakie cechują Macieja Zienia. Zamierza przeczytać debiutancką książkę projektanta, zatytułowaną „Więzień sukcesu”, w której opisał swoją drogę na szczyt kariery w show biznesie.

    – Myślę, że jesteśmy pracoholikami, realizujemy swoje pasje, to jest zawsze niekończąca się historia, także jestem szalenie ciekawa, co on tam napisał, czego nie wiem – mówi Katarzyna Sokołowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.