Newsy

La Mania pokazała kolekcję na sezon wiosna/lato 2015. Joanna Przetakiewicz: to był mój najlepszy pokaz

2014-12-18  |  06:40
Mówi:Joanna Przetakiewicz, projektantka mody

Kamila Szczawińska, modelka

Hanna Lis, dziennikarka

Karolina Ferenstein-Kraśko, bizneswoman

  • MP4
  • Nowe projekty marki La Mania łączą w sobie minimalizm i ponadczasową elegancję, są zmysłowe i kobiece. Dominują zwiewne sukienki, kombinezony i asymetryczne spódnice uszyte z wysokiej jakości tkanin, wybieranych u najlepszych dostawców z Francji i Włoch. Joanna Przetakiewicz tylko raz w roku organizuje pokaz nowej kolekcji.

    Myślę, że ta kolekcja może z powodzeniem podbijać światowe rynki mody – tak swoje propozycje na sezon wiosna/lato 2015 ocenia właścicielka marki La Mania – Joanna Przetakiewicz.

    –  Mówiąc nieskromnie uważam, że to był mój najlepszy pokaz, najmocniejszy, najbardziej dojrzały. Osiągnęliśmy dokładnie to, co chciałam. Czyste, proste, piękne kształty architektoniczne, jak zawsze w La Manii. Są też nowe trendy, ale bez zbytniej przesady. Stworzyliśmy kolekcje taką, jaką myślę każda kobieta chciałaby nosić, czyli taką, która jej nie krępuje, jest kobieca i zmysłowa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz, projektantka mody.

    W kolekcji dominują kunsztownie wykonane sukienki różnej długości, klasyczne kombinezony, asymetryczne spódnice i bluzki oraz błyszczące kreacje z nutką ekstrawagancji.

    Kolekcja jest zjawiskowa, wszystkie te suknie z gołymi plecami, które ja miałam na sobie, ta z cekinami, ta złota – po prostu są  niesamowite, jestem zakochana. Miałam okazję dogłębnie obserwować powstawanie tej kolekcji od podstaw, od miar. Asia dokładnie wie, w  czym będzie mi dobrze, więc zawsze jej wybory są trafne, co do stroju, który ja będę miała na wybiegu – podkreśla Kamila Szczawińska, modelka i muza projektantki.

    Znakiem rozpoznawczym marki Joanny Przetakiewicz są tkaniny najwyższej jakości. Dominuje biel, czerń, grafit i liliowy róż.

    Ta biel powala. To piękne, klasyczne, ponadczasowe kreacje. Uwielbiam projekty La Manii i koncepcje mody Joanny. Jest bardzo klasyczna, szlachetna. Wszystkie te projekty wyglądają naprawdę wyjątkowo. Większość tych kreacji z przyjemnością widziałabym u siebie w szafie – przyznaje Karolina Ferenstein-Kraśko.

    Marka La Mania istnieje na polskim rynku modowym od 2010 roku. W tym czasie zdążyła podbić serca wielu Polek. Hanna Lis podkreśla, że nowa kolekcja jest minimalistyczna, a jednocześnie wykwintna.

    Jestem od lat ogromną fanką pracy Joanny, jestem zakochana w tym, co robi. Wydaje mi się, że ta kolekcja jest absolutnie niezwykła. Śmiem twierdzić jest najpiękniejszą, najbardziej udaną, najbardziej kompletną w sensie jej artystycznie drogi. To jest takie typowe dla Joanny połączenie doskonałej, przepięknej klasyki z takim pazurem, który się wyraża w aplikacji, motywie konstrukcyjnym – mówi Hanna Lis, dziennikarka.

    Pokaz  najnowszej kolekcji marki La Mania przyciągnął tłumy miłośniczek mody – wśród nich Anja Rubik, Sara Boruc, Joanna Horodyńska, Monika Olejnik, Teresa Rosati i Anna Lewandowska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Partner Serwisu Zdrowie

    Viatris

    Media

    Styl życia

    Maria Sadowska: Niektórym się nie chce i zamiast malowania pisanek używają gotowych barwników albo naklejek. Dla mnie to jedna z najważniejszych tradycji świątecznych

    Reżyserka podkreśla, że w kultywowaniu tradycji przygotowywania pisanek nigdy nie wybiera drogi na skróty. Nie dla niej więc gotowanie jajek w łupinach cebuli czy ozdabianie naklejkami. Maria Sadowska preferuje ręcznie malowane pisanki i tuż przed Wielkanocą angażuje do tego swoich bliskich. Jej zdaniem to doskonała okazja do pogłębienia relacji rodzinnych, a także do uruchomienia czasem uśpionych pokładów wyobraźni i kreatywności.

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.