Newsy

La Mania pokazała kolekcję na sezon wiosna/lato 2015. Joanna Przetakiewicz: to był mój najlepszy pokaz

2014-12-18  |  06:40
Mówi:Joanna Przetakiewicz, projektantka mody

Kamila Szczawińska, modelka

Hanna Lis, dziennikarka

Karolina Ferenstein-Kraśko, bizneswoman

  • MP4
  • Nowe projekty marki La Mania łączą w sobie minimalizm i ponadczasową elegancję, są zmysłowe i kobiece. Dominują zwiewne sukienki, kombinezony i asymetryczne spódnice uszyte z wysokiej jakości tkanin, wybieranych u najlepszych dostawców z Francji i Włoch. Joanna Przetakiewicz tylko raz w roku organizuje pokaz nowej kolekcji.

    Myślę, że ta kolekcja może z powodzeniem podbijać światowe rynki mody – tak swoje propozycje na sezon wiosna/lato 2015 ocenia właścicielka marki La Mania – Joanna Przetakiewicz.

    –  Mówiąc nieskromnie uważam, że to był mój najlepszy pokaz, najmocniejszy, najbardziej dojrzały. Osiągnęliśmy dokładnie to, co chciałam. Czyste, proste, piękne kształty architektoniczne, jak zawsze w La Manii. Są też nowe trendy, ale bez zbytniej przesady. Stworzyliśmy kolekcje taką, jaką myślę każda kobieta chciałaby nosić, czyli taką, która jej nie krępuje, jest kobieca i zmysłowa – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz, projektantka mody.

    W kolekcji dominują kunsztownie wykonane sukienki różnej długości, klasyczne kombinezony, asymetryczne spódnice i bluzki oraz błyszczące kreacje z nutką ekstrawagancji.

    Kolekcja jest zjawiskowa, wszystkie te suknie z gołymi plecami, które ja miałam na sobie, ta z cekinami, ta złota – po prostu są  niesamowite, jestem zakochana. Miałam okazję dogłębnie obserwować powstawanie tej kolekcji od podstaw, od miar. Asia dokładnie wie, w  czym będzie mi dobrze, więc zawsze jej wybory są trafne, co do stroju, który ja będę miała na wybiegu – podkreśla Kamila Szczawińska, modelka i muza projektantki.

    Znakiem rozpoznawczym marki Joanny Przetakiewicz są tkaniny najwyższej jakości. Dominuje biel, czerń, grafit i liliowy róż.

    Ta biel powala. To piękne, klasyczne, ponadczasowe kreacje. Uwielbiam projekty La Manii i koncepcje mody Joanny. Jest bardzo klasyczna, szlachetna. Wszystkie te projekty wyglądają naprawdę wyjątkowo. Większość tych kreacji z przyjemnością widziałabym u siebie w szafie – przyznaje Karolina Ferenstein-Kraśko.

    Marka La Mania istnieje na polskim rynku modowym od 2010 roku. W tym czasie zdążyła podbić serca wielu Polek. Hanna Lis podkreśla, że nowa kolekcja jest minimalistyczna, a jednocześnie wykwintna.

    Jestem od lat ogromną fanką pracy Joanny, jestem zakochana w tym, co robi. Wydaje mi się, że ta kolekcja jest absolutnie niezwykła. Śmiem twierdzić jest najpiękniejszą, najbardziej udaną, najbardziej kompletną w sensie jej artystycznie drogi. To jest takie typowe dla Joanny połączenie doskonałej, przepięknej klasyki z takim pazurem, który się wyraża w aplikacji, motywie konstrukcyjnym – mówi Hanna Lis, dziennikarka.

    Pokaz  najnowszej kolekcji marki La Mania przyciągnął tłumy miłośniczek mody – wśród nich Anja Rubik, Sara Boruc, Joanna Horodyńska, Monika Olejnik, Teresa Rosati i Anna Lewandowska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Motoryzacja

    Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

    Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

    Edukacja

    Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

    Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

    Edukacja

    Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

    Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.