Newsy

Magda Gessler: Widz czuje fałsz, grę, pozę. We mnie tego nie ma

2014-04-02  |  07:20
Dziewiąty sezon „Kuchennych rewolucji” jest hitem wiosennej ramówki TVN-u. W marcu program oglądało średnio 2,52 mln osób. To o 230 tys. więcej niż serię nadawaną rok temu. Magda Gessler tłumaczy, że sukces programu polega na tym, że nic nie jest w nim z góry zaplanowane i wyreżyserowane. Wszystko dzieje się spontanicznie. Przez to program budzi skrajne emocje, a co za tym idzie ciekawość tych, którzy zasiadają przed telewizorami.

Widz czuje fałsz, grę, pozę. We mnie tego nie było i nie ma. To nie jest dla mnie show. To jest to, co czuję i tak działam, postępuję, jakbym broniła własną restaurację przed różnymi kłopotami i sytuacjami. Jestem bardzo autentyczna, w ogóle nie myślę o tym, że jest kamera. A robię to z taką pasją, jakbym musiała walczyć o każdą następną moją inwestycję – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magda Gessler, restauratorka.

Magda Gessler podkreśla, że zmienia kolejne polskie restauracje wedle własnego uznania i nie wzoruje się na cudzych pomysłach. Restauratorka zapewnia, że nigdy nie działa na podstawie wcześniej przygotowanego scenariusza.

Nigdy się nie uczyłam na Gordonie Ramsayu. Pierwszy raz jego program obejrzałam trzy miesiące temu, byłam bardzo zdziwiona. Zdawało mi się to mocno wyreżyserowane. Nas posądzali o to, że nasze programy są reżyserowane, a to w ogóle nie wchodzi w grę. Żaden z realizatorów nie zna się na kuchni, bo nie gotuje. Wchodząc do tych restauracji, kompletnie nic o nich nie wiem. I proszę, żeby mi nic nie mówiono. To wszystko dzieje się na miejscu – mówi Magda Gessler.

Magda Gessler odkrywa przed widzami często ciemne strony lokali gastronomicznych w różnych częściach Polski.  Na miejscu zmaga się z różnymi problemami: z kłopotami finansowym właścicieli restauracji, z brakiem umiejętności kulinarnych i wykwalifikowanej kadry, a przede wszystkim z obawą przed gruntownymi zmianami.

– Jest strach przed tym, co powie cała wieś czy całe miasteczko o nas, bo jesteśmy już w „Kuchennych rewolucjach”. To cofnięcie się – niby chcę, ale jednak nie chciałabym nic powiedzieć. Wiadomo, że wejście w takie rewolucje to jest trochę jak spowiedź, mówi się wszystko. Trzeba powiedzieć o swoich problemach. Jak się nie mówi wszystkiego, to nie jestem w stanie kogoś wyleczyć ani komuś pomóc – tłumaczy Magda Gessler.

Magda Gessler jest autorką wielu książek kucharskich i właścicielką kilkunastu restauracji. Jest też jurorką w polskiej edycji  programu „Master Chef”.
 
„Kuchenne rewolucje” można oglądać w czwartki o godzinie 21.30.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.