Mówi: | Paweł Borkowski |
Funkcja: | wizażysta |
Firma: | Douglas |
Makijaż wiosenny powinien akcentować świeżość i naturalność
Trendy w wiosennym makijażu skupiają się przede wszystkim na cerze. Rozświetlona skóra z wyrównanymi niedoskonałościami i delikatny róż na policzkach to podstawa wiosennego makijażu. Zimowe trendy takie jak grube kreski na powiekach czy eyeliner zostaną zastąpione przez pastelowe cienie do powiek. Całość makijażu dopełnić mają podkreślone rzęsy oraz usta pomalowane na kolor zbliżony do naturalnego.
W makijażu wiosennym najważniejsza będzie przede wszystkim zadbana skóra twarzy. Podkład rozświetlający, który będzie hitem sezonu, powinien perfekcyjnie kryć niedoskonałości cery oraz wyrównywać koloryt skórę. Do wykończenia makijażu powinno się używać różu.
– Akcentujemy różem w stricte różowym kolorze, który doda świeżości i blasku, bo wiosną chodzi przede wszystkim właśnie o świeżość i usunięcie ziemistości cery, czyli szarości po zimie. Można dodać również rozświetlacz, który proponujemy nakładać krzyżowo – przez środek twarzy, czoło, nos, pod nosem, broda, ale również pod oczami. Wybierając rozświetlacz pod oczy, nie kupujemy takiego z drobinkami, ale sięgamy po taki, który jest biały, ewentualnie morelowy czy brzoskwiniowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Borkowski, wizażysta Douglas.
Modny wiosenny makijaż oczu musi być delikatny i subtelny. W trendach dominują cienie w kolorach pastelowych, na przykład groszkowa zieleń, pudrowy róż, beże i brązy. Jeśli decydujemy się na użycie kredki w celu podkreślenia oka, to musi być ona w kolorze stosowanego cienia do powiek, co optycznie zagęści linię rzęs i wzmocni spojrzenie.
– Tusz musi być tuszem pogrubiającym bądź wydłużającym. Polecam tusze, które są zakończone szczoteczką silikonową, ponieważ te szczoteczki w umiejętny sposób rozdzielą rzęsy i uzyskamy efekt długich i idealnie rozdzielonych rzęs – tłumaczy Borkowski.
W makijażu ust najważniejsza jest naturalność. Pomadki powinny być w kolorach cielistych i odcieniach różu zbliżonych do naturalnego.
Czytaj także
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2023-11-21: Zespół Tulia: Prace nad naszą nową płytą „Róże” są na zaawansowanym etapie. Mamy już przygotowany komplet piosenek, zaśpiewałyśmy w fantastycznych duetach
- 2021-10-13: Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut
- 2021-10-01: Karolina Pilarczyk: W czasie pandemii musiałam nauczyć się malować i czesać. Nagle dresy stały się seksowną stylizacją
- 2020-12-30: Alicja Węgorzewska: W tym roku zrealizowaliśmy „Bitwę tenorów na róże” w warunkach studia telewizyjnego. W jury zasiądą międzynarodowe sławy
- 2020-05-20: Kamila Szczawińska: Zupełnie zrezygnowałam z makijażu. Już nie pamiętam, ile lat nie nakładałam na twarz podkładu
- 2020-01-15: Polska szybko i skutecznie wydaje unijne fundusze. W nowej perspektywie potrzebne są zmiany w organizacji konkursów i rozliczaniu projektów
- 2020-04-22: W makijażu warto hołdować zasadzie „mniej znaczy więcej”. Minimum wysiłku, minimum kosmetyków, a maksimum efektu i naturalności
- 2019-10-09: W sezonie jesienno-zimowym makijażyści stawiają na rozświetloną i zadbaną cerę. Modne są również metaliczne cienie na powiekach i pogrubione rzęsy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.