Newsy

Makijaż wiosenny powinien akcentować świeżość i naturalność

2014-02-28  |  06:25

Trendy w wiosennym makijażu skupiają się przede wszystkim na cerze. Rozświetlona skóra z wyrównanymi niedoskonałościami i delikatny róż na policzkach to podstawa wiosennego makijażu. Zimowe trendy takie jak grube kreski na powiekach czy eyeliner zostaną zastąpione przez pastelowe cienie do powiek. Całość makijażu dopełnić mają podkreślone rzęsy oraz usta pomalowane na kolor zbliżony do naturalnego.

W makijażu wiosennym najważniejsza będzie przede wszystkim zadbana skóra twarzy. Podkład rozświetlający, który będzie hitem sezonu, powinien perfekcyjnie kryć niedoskonałości cery oraz wyrównywać koloryt skórę. Do wykończenia makijażu powinno się używać różu.

 – Akcentujemy różem w stricte różowym kolorze, który doda świeżości i blasku, bo wiosną chodzi przede wszystkim właśnie o świeżość i usunięcie ziemistości cery, czyli szarości po zimie. Można dodać również rozświetlacz, który proponujemy nakładać krzyżowo – przez środek twarzy, czoło, nos, pod nosem, broda, ale również pod oczami. Wybierając rozświetlacz pod oczy, nie kupujemy takiego z drobinkami, ale sięgamy po taki, który jest biały, ewentualnie morelowy czy brzoskwiniowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Borkowski, wizażysta Douglas.

Modny wiosenny makijaż oczu musi być delikatny i subtelny. W trendach dominują cienie w kolorach pastelowych, na przykład groszkowa zieleń, pudrowy róż, beże i brązy. Jeśli decydujemy się na użycie kredki w celu podkreślenia oka, to musi być ona w kolorze stosowanego cienia do powiek, co optycznie zagęści linię rzęs i wzmocni spojrzenie.

 – Tusz musi być tuszem pogrubiającym bądź wydłużającym. Polecam tusze, które są zakończone szczoteczką silikonową, ponieważ te szczoteczki w umiejętny sposób rozdzielą rzęsy i uzyskamy efekt długich i idealnie rozdzielonych rzęs – tłumaczy Borkowski.

W makijażu ust najważniejsza jest naturalność. Pomadki powinny być w kolorach cielistych i odcieniach różu zbliżonych do naturalnego.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.