Newsy

Marta Wiśniewska: Wróciłam do śpiewania i koncertowania. Tych koncertów nie jest dużo, ale są bardzo fajne

2019-12-10  |  06:18

Mandaryna była jedną z gwiazd koncertu The Rewind Tour, który odbył się niedawno na arenie COS Torwar w Warszawie. Piosenkarka ponownie zaśpiewała swoje największe hity oraz znane covery z lat 90. Marta Wiśniewska przyznaje, że przed występem towarzyszyły jej ogromne emocje. Powrót do koncertowania bardzo ją cieszy, ale na razie nie ma w planach nowych utworów czy teledysków.

Jedna z najbardziej znanych piosenek Mandaryny – Ev’ry Night, ostatnimi czasy znowu cieszy się ogromną popularnością. Był to powód, dla którego tancerka i wokalistka postanowiła powrócić do koncertowania. Marta Wiśniewska podczas ostatniego występu na warszawskim COS Torwar mogła się ponownie spotkać na scenie z dawnym składem.

– Wróciłam do śpiewania, jeśli w ogóle można powiedzieć, że kiedykolwiek z niego zrezygnowałam. Moją piosenkę „Ev’ry Night” wyciągnięto na pierwszy plan, więc gramy koncerty. Podczas imprezy na Torwarze ludzie bawili się super. Miałam możliwość wystąpienia z moją najstarszą ekipą. Występowałam też ze swoją córką, więc naprawdę bardzo się cieszę – mówi Agencji Newseria Lifestyle Marta Wiśniewska.

Mandaryna zdradza także, że przed koncertem The Rewind Tour odczuwała lekki stres. Otuchy dodawała jej jednak utalentowana ekipa. Zawłaszcza tancerze, którzy występowali wraz z nią, okazali się być pomocni.

– Emocje były duże, bo denerwowałam się nie tylko za siebie, lecz także za moich podopiecznych. To jest niesamowite, jeśli za plecami ma się 12 tancerzy, to jest to tylko czysta przyjemność – tłumaczy.

Obecnie podczas koncertów Mandaryna wykonuje znane z przeszłości i lubiane przez fanów utwory. Tancerka i wokalistka nie zastanawiała się jeszcze, czy w przyszłości nagra nowe piosenki. Na chwilę obecną cieszy ją możliwość grania koncertów i spotykania się z publicznością.

– Nie mam zielonego pojęcia, nie zastanawiałam się nad tym. Gramy koncerty, teraz będziemy grać w Krakowie i Zakopanem. Tych koncertów nie jest jakoś bardzo dużo, natomiast są fajne i jest nam miło – dodaje Marta Wiśniewska.  

Czytaj także

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Jan Wieczorkowski: Ktoś, kto w internecie udostępnia pracę aktorów, zarabia na tym, a my nie. Tantiemy dla aktorów to kluczowa sprawa

Konkretne propozycje zmian w projekcie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych przesłał do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Związek Artystów Scen Polskich. Aktorzy walczą nie tylko o tantiemy z internetu. Domagają się również takich zapisów w ustawie, które bezspornie zagwarantują im prawo do wynagrodzenia od platform cyfrowych i sieci kablowych. Zdaniem Jana Wieczorkowskiego kwestia tantiem dla aktorów wzorem innych państw powinna być już dawno uregulowana. Przedstawiciele platform streamingowych nie wykluczają natomiast, że tantiemy spowodują wzrost opłat dla użytkowników.

Edukacja

Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców

W zatrważającym tempie wzrasta liczba prób samobójczych osób do 18. roku życia. Mniej dynamicznie zmienia się liczba prób zakończonych śmiercią. Wskazuje to na coraz większe problemy psychologiczne i emocjonalne młodych ludzi. Niezbędne są szkolenia, które mają uczyć pedagogów i rodziców, jak rozpoznać kryzys emocjonalny u dzieci, jak pomóc dziecku z problemami i jak reagować w razie nastąpienia próby samobójczej. Skuteczne działanie wymaga współpracy rodziców i nauczycieli.

Transport

Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie

Tylko 17 proc. samochodów elektrycznych sprzedawanych w Europie to pojazdy kompaktowe z tańszego segmentu B – wynika z raportu organizacji Transport & Environment (T&E). W latach 2018–2023 w segmencie kompaktowym (A i B) wprowadzono jedynie 40 modeli w pełni elektrycznych w porównaniu do 66 modeli dużych i luksusowych (D i E). Koncentracja na dużych samochodach premium sprawia, że średnia cena aut elektrycznych jest wciąż wysoka, a producenci hamują w ten sposób masowe wejście pojazdów elektrycznych na rynek.