Newsy

Masaż często niedostosowany do potrzeb pacjentów

2013-10-14  |  09:30
Masaż stał się jednym z głównych sposobów naszej walki ze stresem i dolegliwościami fizycznymi. Nie każdy masażysta wykona jednak zabieg idealnie. Dlatego przed wyborem, warto sprawdzić podstawowe cechy dobrego masażu.

Masażysta Michał Stadnicki zaznacza, że każdy masaż powinien być dopasowany do problemu czy też potrzeb, z którymi pacjent przychodzi.

 - Będą osoby, które przychodzą tylko po to, żeby się zrelaksować, żeby odprężyć się po ciężkim dniu spędzonym w pracy. Będą osoby, które będą przychodziły na masaż leczniczy i tym osobom będziemy starali się pomóc w inny sposób. To podejście też będzie tyczyło się do masażu sportowego i każdej innej odmiany, którą będziemy mogli zastosować.

Stadnicki zwraca również uwagę na odmienne podejście do każdego klienta.

 - Każdy będzie inaczej na ten masaż reagował, chociażby przez to, że ma inny próg bólu. W związku z czym dynamikę, tempo i moc, z jaką będziemy dotykać pacjentów też powinniśmy dopasować do ich indywidualnych odczuć - podkreśla ekspert.

Według Michała Stadnickiego, masaż i jego techniki prawie zawsze będą podobne. Jedynie rodzaj zabiegu będzie się zmieniał w zależności od jego celu.

 - Masaż relaksacyjny być może będzie posługiwał się nawet tymi samymi technikami, co masaż sportowy, tyle że ich tempo będzie zupełnie inne. Masaż sportowy będzie skupiony na danym odcinku, masaż relaksacyjny prawdopodobnie będzie dotyczył całego ciała i będzie otoczony estetyką gabinetu, zapachem olejków.

Ekspert radzi także, aby przy dolegliwości bólowych czy kontuzjach, korzystać z masażu nawet codziennie, jednak okres tak intensywnych zabiegów nie powinien przekroczyć 14 masaży z rzędu. Z kolei, jeśli chodzimy na masaż profilaktycznie czy relaksacyjnie, to wystarczy raz lub dwa razy w  tygodniu.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.