Newsy

Magda Gessler: W „Kuchennych rewolucjach” godzę rodziny i leczę ludzi

2018-05-11  |  06:28

Restauratorka twierdzi, że podczas realizacji swojego programu spotyka się z poważnymi problemami właścicieli lokali gastronomicznych, nieraz wymagających wsparcia ze strony psychologów. Gwiazda TVN każdą z restauracji traktuje jak własną i dąży do jej sukcesu. Doskonale pamięta bowiem własne trudne początki na rynku gastronomicznym.

Magda Gessler jest obecnie właścicielką siedmiu dobrze prosperujących restauracji, m.in. słynnego warszawskiego lokalu U Fukiera oraz cukierni i restauracji Słodki...Słony. Planuje też otwarcie swojego pierwszego lokalu za granicą, prawdopodobnie w Kanadzie lub USA. Restauratorka doskonale pamięta jednak początki kariery, gdy jej sprawy zawodowe nie układały się tak pomyślnie. Gwiazda TVN nie ukrywa, że na starcie musiała się borykać z wieloma problemami.

– Uczyłam się, byłam bardzo młoda, spadało to na mnie nie jak złoty deszcz, tylko jak błoto i musiałam sobie dać z tym radę – mówi Magda Gessler agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Trudne doświadczenia z pierwszych lat pracy na rynku restauracyjnym sprawiły jednak, że dziś Magda Gessler jest silniejsza psychicznie i może wspierać innych ludzi ze swojej branży. Od 8 lat robi to m.in. w programie „Kuchenne rewolucje”, w którym uczy restauratorów mających problemy z utrzymaniem lokalu zasad prowadzenia tego rodzaju biznesu. Doradza w zakresie menu, kampanii marketingowej, zatrudniania personelu, a także rozwiązuje bieżące problemy.

– Czuję się, jak wchodzę na „Kuchenne rewolucje”, jakby to była moja restauracja, mój rodzinny problem. Nie robię z tego show. Chcę, żeby był to sukces, bo jest to sukces przede wszystkim dla tych ludzi i dla Polski, żeby mieli jeszcze jedno cudowne, smaczne miejsce – mówi Magda Gessler.

Gwiazda TVN zaznacza, że każdy odcinek jej programu jest inny, a problemy restauratorów wciąż ją zaskakują. Podkreśla też, że aby dana restauracja mogła odnieść sukces na rynku, konieczne jest w pierwszym kroku rozwiązanie problemów jej właścicieli lub członków personelu. Niekiedy są to bardzo poważne problemy, w usunięciu których mogą pomóc jedynie lekarze specjaliści – Magda Gessler wspiera uczestników programu także w dotarciu do najlepszych fachowców.

– To trochę trudne raptem w moim wieku stać się psychologiem, ale mimo to robię, co mogę, i mi się to udaje. Godzę rodziny, leczę ludzi. Przykładem na pewno jest Dom Bawarski w Tychach, gdzie rodzina pani miała bardzo duży kłopot, po „Kuchennych rewolucjach” choroba, która nie powinna ustać, ustała – mówi Magda Gessler.

Od października 2017 roku restauratorka prowadzi ponadto program „Sexy kuchnia”, emitowany na kanale Food Network. Przygotowuje w nim autorskie dania i pokazuje, że gotowanie może być zmysłową czynnością. Magda Gessler podkreśla, że w magazynie tym samodzielnie gotuje, nie opiera się też na żadnym scenariuszu. Pobyt na planie „Sexy kuchni” wymaga od restauratorki dobrej kondycji – dziennie nagrywane są bowiem nawet cztery odcinki, a praca trwa od wczesnych godzin porannych do później nocy.

– Kocham karmić, kocham ludzi. Chcę, żeby odczuwali miłość poprzez przepisy, które im podaję. Jedzenie jest przekazywaniem różnych uczuć, a jeżeli to jedzenie jest jeszcze bardzo dobre i robione od serca, to jest to ogromna radość i przyjemność, ten jedyny moment, kiedy nie trzymamy komórki, nie patrzymy w telewizor, tylko patrzymy sobie w oczy i zaczynamy siebie rozumieć – mówi Magda Gessler.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.