Newsy

Marta Żmuda Trzebiatowska została gospodynią programu „Niepokonane” na antenie telewizji ID

2015-05-05  |  06:55

Marta Żmuda Trzebiatowska wraca do roli gospodyni programu telewizyjnego. Na antenie stacji ID znana aktorka poprowadzi program „Niepokonane”, przedstawiający prawdziwe historie kobiet, które zdołały uciec z rąk swoich oprawców. Aktorka ma nadzieję, że audycja ta pokaże kobietom jak rozpoznawać niebezpieczeństwo i uchroni je od zagrożenia. 

W programie „Niepokonane” przedstawione zostaną prawdziwe historie kilkunastu kobiet, które mają za sobą tak traumatyczne przeżycia, jak porwanie czy gwałt, i którym udało się uciec z rąk oprawców. Marta Żmuda Trzebiatowska, jak sama mówi, będzie przewodnikiem widza po mrocznym świecie przedstawionym w programie.

– Są to naprawdę przerażające i bardzo dramatyczne historie kobiet, które odważyły się po latach opowiedzieć o tym, co przeszły. Dzisiaj już są zupełnie innymi osobami. Oczywiście, w swoim życiorysie mają gdzieś tę traumę i to trudne doświadczenie, ale dzisiaj chcą się nim dzielić z innymi kobietami, żeby je uchronić mówi Marta Żmuda Trzebiatowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W programie "Niepokonane" widzowie będą mogli poznać m.in. historię dziewczyny gwałconej i zamykanej w trumnie przez zakochanego w niej psychopatę, kobiety porwanej lub będącej świadkiem zamordowania całej jej rodziny. Wszystkim tym kobietom udało się przeżyć dlatego, że walczyły do końca, że się nie poddały.

Myślę, że to, co łączy te kobiety, to olbrzymia determinacja i duża inteligencja, ponieważ bardzo często one grały tak, jak oprawca chciał, czekając tylko na odpowiedni moment, kiedy będą mogły się uwolnić i uciec. Ten program wydaje mi się ciekawy dla wszystkich kobiet. Warto zwrócić uwagę na sygnały, jakie są wysyłane przez oprawcę często dużo wcześniej. Jeżeli odczytamy je właściwie, to możemy ocalić sobie życie  mówi Marta Żmuda Trzebiatowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Udział w programie „Niepokonane” w roli gospodyni nie jest dla Marty Żmudy Trzebiatowskiej nowym doświadczeniem. Aktorka twierdzi nawet, że w ten sposób wraca do początków swojej kariery. W 2007 roku, na II roku studiów na warszawskiej Akademii Teatralnej, zadebiutowała jako prowadząca program „Przymierzalnia”. Był to przeznaczony dla nastolatek format na antenie telewizji ZigZap.

– Mimo że tytuł sugeruje, że był to program modowy, to tak nie było, był to program o przymierzaniu się do różnych pomysłów na życie. I tam stawiałam pierwsze kroki jako prezenterka. Potem oczywiście pochłonęła mnie kariera aktorska, film, telewizja, teatr i teraz tak powoli wracam znowu do tych początków mojej kariery. Takie mam przynajmniej dzisiaj swoje pierwsze skojarzenia, pracując przy tym programie – mówi Marta Żmuda Trzebiatowska.

Premiera programu będzie miała miejsce 18 maja o 22:00 na antenie telewizji ID.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.