Newsy

Łukasz Kawaller prowadzi autorski program w pierwszym w Polsce radiu kulinarnym. Chce pracować w Eleven Madison Park, najlepszej restauracji w Stanach

2014-12-01  |  06:45
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Łukasz Kawaller
    Funkcja:kucharz, zwycięzca pierwszego sezonu polskiego „Hell’s Kitchen”
  • MP4
  • Zwycięstwo w „Hell’s Kitchen” diametralnie zmieniło moje życie mówi Łukasz Kawaller. Młody szef kuchni od czterech miesięcy pracuje w Atelier Amaro, pierwszej polskiej restauracji wyróżnionej gwiazdką Michelina. Razem z narzeczoną prowadzi też audycje radiową poświęconą tematyce kulinarnej. Zwycięzca przyznaje, że kolejnym marzeniem, które chce zrealizować, jest kulinarna podróż do Nowego Jorku i praca w słynnej restauracji Eleven Madison Park.

    W czerwcu 2014 roku Łukasz Kawaller został zwycięzcą pierwszej polskiej edycji programu „Hell’s Kitchen”. W ramach wygranej otrzymał nie tylko 100 tys. zł, lecz także pracę w Atelier Amaro, którą rozpoczął już 1 lipca. Właściciel restauracji, Wojciech Modest Amaro, jest z nowego pracownika bardzo zadowolony i nie wyklucza, że zajmie on miejsce jego dotychczasowego zastępcy, gdy ten uda się na dwuletni staż do Azji. Łukasz Kawaller także cieszy się ze współpracy z jurorem „Hell’s Kitchen".

    – Zawsze bardzo szanowałem szefa Amaro i nawet bym nie pomyślał, że nasza relacja może być mocna bądź nieprzyjemna nawet. Myślę, że jesteśmy na dobrej stopie. Dla mnie jest to mentor, człowiek, od którego bardzo dużo się uczę. Nasza współpraca układa się według mnie tak jak bym sobie tego życzył i myślę, że szef jest ze mnie zadowolony. Same superlatywy – mówi Łukasz Kawaller w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Młody kucharz przyznaje też, że praca w restauracji znacznie różni się od tego, czego doświadczył w programie „Hell’s Kitchen".

    – Program, faktycznie jest mocny, tam atmosfera jest piekielna, wspominałem o tym już nie raz. W restauracji praca wygląda trochę inaczej. Jest dużo bardziej poukładana, zespół jest inny, skoncentrowany na swojej pracy. Wszyscy wiemy, jak to ma wyglądać. I ten standard jest dużo wyższy. Natomiast w samym zamyśle „Piekielna Kuchnia” i restauracja Amaro na poziomie kulinarnym są bardzo do siebie zbliżone. Inni są jedynie ludzie i to oni tworzą to miejsce – mówi Łukasz Kawaller.

    Łukasz Kawaller nie ukrywa, że zwycięstwo w programie diametralnie zmieniło jego życie. Dzięki niemu został ambasadorem znanej i cenionej na całym świecie włoskiej marki Smeg, producenta sprzętu gospodarstwa domowego. Szef kuchni, razem ze swoją narzeczoną Pauliną Sawicką, prowadzi ponadto autorski program w JemRadio, pierwszej polskiej rozgłośni o tematyce kulinarnej.

    – Ten program pojawił się dość niedawno, nazywa się „Kawalleria kulinarna”. Jest to coś w rodzaju bitwy na noże i widelce. Po prostu opowiadamy wszystkim słuchaczom różne perypetie z naszego życia, mówimy o technikach kulinarnych, naszych podróżach i wielu innych rzeczach związanych z gotowaniem rzecz jasna – mówi Łukasz Kawaller.

    Szef kuchni ma jeszcze jedno marzenie, które najprawdopodobniej już wkrótce uda mu się zrealizować. Chce wyjechać w kulinarną podróż do Nowego Jorku.

    – Najpierw chciałbym zobaczyć samo miasto i po prostu poczuć ten klimat. Natomiast w przyszłości bardzo mi zależy na tym, by móc popracować w najlepszej restauracji w Stanach, czyli w Eleven Madison Park mówi Łukasz Kawaller.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

    Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

    Moda

    Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

    Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

    Infrastruktura

    Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

    Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć