Newsy

Moda na brody wciąż trwa. Podkreślają indywidualny, niezależny styl życia właścicieli

2017-02-27  |  06:00

Na bujny zarost decydują się zwłaszcza mężczyźni lubiący podkreślać wyglądem swoją indywidualność, prowadzący niezależny styl życia, pracujący poza korporacjami. Wizyty w barber shopie brodacze traktują często jako chwilę dla siebie i relaks po ciężkim dniu.

Moda na brody zaczęła się w 2014 roku. Mężczyźni z bujnym zarostem pojawili się na wybiegach największych światowych projektantów oraz na hollywoodzkim czerwonym dywanie. Brodę zaczęli nosić m.in. Antonio Banderas, Leonardo DiCaprio, George Clooney i David Beckham. Zdaniem ekspertów powrót mody na zarost wynika z większej świadomości mężczyzn w zakresie wyglądu. W ostatnich latach panowie zaczęli bardziej dbać o siebie i przykładać wagę do wizerunku. Chętnie też podkreślają wyglądem własną indywidualność i chcą się wyróżnić z tłumu.

To nie jest moda, to jest styl życia. Styl, który jest nie do końca w ramach codziennego życia korporacyjnego. Jest to życie bardziej freelancerskie, luźne, związane z własnymi ambicjami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maciej Hamarowicz, właściciel salonu Hamski Barber.

Moda na brody pojawiła się wraz z trendem określanym mianem lumberseksualizmu. Jego kwintesencją, oprócz długiej, bujnej brody, była stylizacja złożona z koszuli w kratę, grubego wełnianego swetra i ciężkich butów. Od wielu miesięcy znawcy trendów zapowiadają koniec mody na brody, ta jednak wciąż trwa. Uległa jednak drobnym modyfikacjom długie brody w stylu drwala zastąpił krótszy zarost, maksymalnie 6 cm.

– Każdy zawód, każda profesja, wszyscy niezależnie od statusu majątkowego noszą brody, lubią je nosić, podobnie jak różnego rodzaju fryzury. Nie wstydzą się dbać o siebie, choćby w taki najprostszy sposób mówi Maciej Hamarowicz.

W ciągu ostatnich trzech lat w dużych miastach Polski powstało wiele barber shopów. Zdaniem właściciela warszawskiego Hamskiego Barbera mężczyźni traktują wizytę w tego typu miejscach jako sposób na relaks, odstresowanie się po ciężkim dniu i czas poświęcony wyłącznie samemu sobie. Ponadto panowie mogą sobie pozwolić na dbanie o siebie bez negatywnych konsekwencji, takich jak posądzenie o zniewieściałość. 

– Mężczyzna, który chodzi do kosmetyczki na paznokcie, będzie jeszcze postrzegany jako ewenement, jakieś dziwactwo, ale taki, który przychodzi do fryzjera męskiego na brodę, na dbanie o tę brodę, na dbanie o głowę, o wąsy będzie już czymś normalnym, a wręcz kojarzonym z taką strefą męską, a nie strefą metroseksualną mówi Maciej Hamarowicz.

Męskie brody bywają różnie odbierane przez kobiety. Liczne badania naukowe pokazują, że większości pań bardziej atrakcyjni wydają się mężczyźni bez zarostu. Wiele kobiet obawia się, że właściciele bujnych bród nie zachowują wystarczającej higieny. Zdaniem Macieja Hamarowicza nie są to obawy bezpodstawne, o brodę należy bowiem odpowiednio dbać. W przeciwnym razie nie tylko przestanie zdobić męską twarz, lecz także stanie się siedliskiem bakterii.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.