Newsy

W tym sezonie strój pana młodego łączy w sobie elegancję z nutą nonszalancji. Błędem jest zakładanie fraka w ciągu dnia

2015-07-13  |  06:45

Podstawą stroju pana młodego jest dobrze skrojony garnitur – najlepiej w kolorze ciemnoniebieskim i granatowym, w połączeniu z wzorzystą kamizelką. Na tę wyjątkową okazję styliści zdecydowanie polecają białe koszule. Warto też postawić na oryginalne dodatki – poszetki na przykład w kolorze bukietu panny młodej i spinki w stylu retro.

Najmodniejsze kolory garniturów to ciemnoniebieski i granatowy. Tuż za nimi plasują się szarości, czernie, brązy i odcienie bordo. Jeśli chodzi o wzory – rządzą prążki i krata.

 – Często mężczyźni chcą wybrać ubranie dość uniwersalne, które będą mogli założyć również po ceremonii ślubnej. W takim przypadku polecałbym dobór kontrastowej kamizelki z eleganckiej tkaniny, np. we wzór pepitki. Jest to takie uzupełnienie eleganckiego garnituru, podnosi rangę tego ubrania i mamy pewność, że odróżniamy się od gości ślubnych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Buczyński, Buczyński Individual Tailoring.

Garnitury powinny być uszyte z miękkich, matowych lub lekko błyszczących materiałów. Marynarki muszą być dobrze skrojone, taliowane i jednorzędowe, spodnie – ołówkowe w kant. Takie fasony wyszczuplają i doskonale modelują męską sylwetkę. W tym przypadku styliści stanowczo odradzają fraki.

Frak jest ubraniem wieczorowym, wyjątkowym, zakładanym zawsze po zmroku. Karygodnym błędem jest zakładanie go w ciągu dnia. Jeżeli ślub do tego odbywa się w ogrodzie, przy słonecznych promieniach, to nie powinniśmy na coś takiego się zgadzać – tłumaczy Marek Buczyński.

Zdaniem stylistów dużym błędem jest również dopasowywanie koloru koszuli do sukienki panny młodej, szczególnie jeśli chodzi o odcień écru.

Pannę młodą i pana młodego oddziela tkanina marynarki i spodni, a to jest tylko kawałek koszuli, którą widać i do tego są ubrania, przy których koszula écru albo żółta wygląda fatalnie. Absolutnie najbardziej elegancka jest koszula biała, powinna mieć kołnierzyk półwłoski, który będzie chował się pod połami marynarki, żeby podczas ceremonii czy zabawy nie wychodził i nie opierał się o poły marynarki – tłumaczy Marek Buczyński.

Dużą rolę odgrywają również dodatki. Styliści radzą, by postawić na eleganckie poszetki i wyraziste spinki do mankietów, na przykład w stylu retro,

Najbardziej elegancka jest listewka z białej tkaniny, lekko wystająca, w takim bondowskim stylu. Jeżeli ktoś chce być trochę bardziej ekstrawagancki, to może włożyć sobie jedwabną poszetkę. I tutaj mamy pole do popisu, możemy nawiązać do kreacji panny młodej lub np. do bukietu. Jeśli chodzi o krawaty, to najbardziej polecałbym krawat jednobarwny, z lekkim połyskiem, nadaje to bardzo eleganckiego charakteru  – mówi Marek Buczyński.

Uzupełnieniem stylizacji pana młodego są wysokiej jakości skórzane buty.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.