Newsy

Czarne garnitury są już niemodne. Zastępują je ciemnoniebieskie, granatowe i grafitowe

2015-07-27  |  06:45

Czarne garnitury, którym przed laty nadano status niezwykle eleganckich i idealnych na każdą okazję, teraz są zdecydowanie niemodne – uważają styliści. Czerń lepiej zastąpić eleganckim granatem lub grafitem, które doskonale sprawdzą się w stylizacjach do pracy. Zarówno marynarka, jak i spodnie powinny być dopasowane do sylwetki. Garnitur nie może być kupowany na wyrost.

Mężczyźni często wkładają czarny garnitur na każdą okazję. Mówią, że czarny jest najbardziej poważnym i daje przewagę negocjacyjną. Przyjęło się, że jest to kolor najbardziej odpowiedni na każdą okazją, a to nie jest prawdą. Jest to kolor trudny, zarezerwowany na wieczór i na specjalne okazje – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Buczyński z Buczyński Individual Tailoring.

Dlatego też styliści radzą, by czarne garnitury odłożyć do szafy, a z puli dostępnych kolorów wybrać takie, które będą adekwatne do miejsca i sytuacji.

Garnitur powinien być dobierany do konkretnych okazji i pór dnia. Młodym panom, którzy dopiero wchodzą w wiek garniturowy, czyli są to zazwyczaj panowie, którzy kończą studia i zastanawiają się nad tym, jaki garnitur zakupić jako pierwszy, proponujemy, żeby był to garnitur w kolorze granatowym – radzi Marek Buczyński.

Kolor granatowy i ciemnoniebieski dobrze się prezentuje zarówno w świetle dziennym, jak i wieczorowym. Dodaje szyku i lekkości, zwłaszcza gdy jest zestawiony z jasnym, wąskim krawatem.

Kolor granatowy jest trochę mniej oficjalny, natomiast bardzo twarzowy i elegancki. Świetnie komponuje się z różnymi kolorami koszul – białą, błękitną, różową czy fioletową dla odważnych panów. Jeżeli nie jest zbyt jasny, może być traktowany również jako wieczorowy – tłumaczy Marek Buczyński.

Marek Buczyński podkreśla, że drugim dość uniwersalnym kolorem garnituru pasującym do każdego mężczyzny jest grafit.

Jest to garnitur bardziej biurowy. Nadaje się do wszelkich oficjalnych spotkań z klientami, na rozmowę o pracę. A jeżeli ktoś chciałby zainwestować trochę więcej pieniędzy, to proponowałbym jeszcze zakup zestawu, czyli innego koloru marynarki i spodni. Najbardziej klasyczny zestaw, tzw. klubowy, to granatowa marynarka i szare spodnie – mówi Marek Buczyński.

Panowie nie powinni kupować garnituru pierwszego z brzegu. Trzeba przymierzyć kilka fasonów, by wybrać ten najbardziej odpowiedni. Marynarki muszą być dobrze skrojone, taliowane i jednorzędowe, natomiast spodnie – najlepiej ołówkowe w kant. Wyszczuplają i modelują męską sylwetkę.

Trzeba również pamiętać o kolorze butów. Wieczorem powinien to być kolor czarny, w ciągu dnia można pozwolić sobie na kolor brązowy, oczywiście pamiętając, że nie wszędzie. Prawnicy korporacyjni, doradcy, konsultanci mają określony dress code, powinien to być zawsze elegancki garnitur z czarnymi butami – tłumaczy Marek Buczyński.

Styliści radzą też, by do garnituru w żadnym wypadku nie zakładać koszuli z krótkim rękawem. Spod marynarki powinny być delikatnie widoczne mankiety. Na specjalne okazje trzeba dobrać do nich stylowe spinki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Podróże

Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.