Mówi: | Agnieszka Ścibior |
Funkcja: | redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda” |
Czerwone usta i hiszpańskie koronki – wraca moda na look w stylu Carmen
Hiszpańskie klimaty to jeden z najsilniejszych trendów w wiosennej modzie. Na czasie będą koronki, spódnice flamenco i dekolty odkrywające ramiona. Uzupełnieniem hiszpańskich inspiracji w stroju będą niezwykle modne w tym sezonie mocne, czerwone usta lub wyraźnie zaznaczone brwi.
W wiosennej modzie panować będzie swoboda i nonszalancja. Dominować będą kolory wesołe, ale naturalne, wpływające kojąco na psychikę człowieka, m.in. barwy ziemi, biel, róż, żółty, jasna zieleń. Najmodniejszym kolorem będzie niebieski i niektóre jego odcienie: indygo, pastelowe błękity i ciemny turkus. Z lansowaną przez projektantów kolorystyką doskonale współgra wiosenny makijaż – lekki i dziewczęcy.
– Jeśli mamy biel i te bardzo neutralne kolory, to możemy szaleć z bardzo mocnymi i kolorowymi powiekami. Możemy do tego malować na czerwono usta –powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Ścibior, redaktor naczelna magazynu „Viva! Moda” podczas Sephora Trend Report 2016.
Wiosną nie trzeba już obawiać się fragmentów stanika lub halki wystających spod ubrania. Eksponowanie bielizny nie tylko przestało być uważane za nieeleganckie, lecz także awansowało do rangi modowego trendu. Na ulice wychodzą także sukienki o fasonach koszulek nocnych, uszyte z jedwabiu i koronek oraz piżamy przypominające jedwabne garnitury. Niezwykle modne będą także damskie garnitury, zarówno w wersji eleganckiej, jak i sportowej, oraz elementy zaczerpnięte z kultury hiszpańskiej m.in. dekolty typu Carmen, falbany i koronki.
– One się świetnie będą łączyły i z mocnymi brwiami, i z czerwonymi ustami. Może nie wszystko na raz, ale to będzie dobrze wyglądało. Również mocne, intensywne kolory bardzo dobrze będą znosiły bardzo błyszczącą skórę, to będzie świetnie wyglądało – podkreśla Agnieszka Ścibior.
Na wiosnę 2016 makijażyści Sephory lansują strobing, czyli modelowanie twarzy przy pomocy rozświetlacza. Kosmetyk ten nakłada się przede wszystkim na najbardziej wypukłe części twarzy: szczyty kości policzkowych, środkową linię nosa, czoło i łuk Kupidyna nad górną wargą. Taki makijaż nadaje cerze świeży, dziewczęcy i świetlisty wygląd, znacznie bardziej subtelny niż modne do niedawna konturowanie, jego wykonanie może jednak nastręczać trudności.
– Z tą błyszczącą skórą nie jest tak łatwo, trzeba być w tym ekspertem, naprawdę dobrze przejść jakieś szkolenie, aby trafić z odpowiednim poziomem błysku – uważa Agnieszka Ścibior.
Zdaniem redaktor naczelnej magazynu „Viva! Moda” w Polsce powstaje też moda na rodzimych projektantów. Coraz więcej osób decyduje się nosić ubrania stworzone zarówno przez uznanych polskich kreatorów, jak i nowe, dopiero wchodzące na rynek marki.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.