Newsy

Dziś MUSES Nataszy Urbańskiej zaprezentuje nową kolekcję w czasie Warsaw Fashion Weekend

2013-10-06  |  09:20
Mówi:Natasza Urbańska
Funkcja:wokalistka, aktorka, projektantka
  • MP4
  • MUSES Urbańska&Komornicka, czyli marka stworzona przez duet: wokalistkę i aktorkę Nataszę Urbańską oraz projektantkę i malarkę Agnieszkę Komornicką, zaprezentuje dziś swoją nową kolekcję podczas Warsaw Fashion Weekend.

    Pokaz mody MUSES Urbańska &Komornicka uświetni finał piątej edycji Warsaw Fashion Weekend – z roku na rok coraz istotniejszego wydarzenia na modowej mapie Warszawy.

    Natasza Urbańska i Agnieszka Komornicka przedstawią kolekcję na sezon jesień zima 2013/2014 zatytułowaną “MOBILE… czas na zmiany”. Artystki zdradzają, że kolekcję zainspirowała aria operowa Giuseppe Verdiego “La donna e mobile” (“Kobieta zmienną jest”). MOBILE to zatem propozycje dla kobiet, które kochają ruch, zmiany i zabawę modą. To ubrania, które można zmieniać w zależności od nastroju czy okazji.

     – Pokażemy linię mobilną, w której dominują oversize'owe płaszcze, swetry, które są w naszych ukochanych kolorach: beżach, czerniach, bielach, ale też pojawiają się granaty. Pojawia się także dodatek w postaci mocnego, neonowego koloru. Będzie też klasyka, od której nie uciekamy, którą kochamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Natasza Urbańska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Zdrowie

    Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów

    Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.

    Prawo

    Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

    Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

    Ochrona środowiska

    Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

    Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.