Newsy

Filmy modowe to nowy sposób reklamowania sezonowych kolekcji

2014-03-25  |  06:40
Film modowy to coraz prężniej rozwijająca się gałąź przemysłu odzieżowego. Na taką formę prezentacji najnowszych kolekcji decydują się zarówno ekskluzywne domy mody, jak i sieciowe firmy odzieżowe. Filmy te to jednak coś więcej niż tradycyjna reklama, wiele z nich może śmiało pretendować do miana dzieł sztuki wizualnej. 

Film modowy to krótka, bo trwająca zaledwie kilka minut, etiuda, której zadaniem jest najczęściej przedstawienie nowej kolekcji. Większość z nich przypomina formą tradycyjne reklamy, coraz częściej jednak zdarzają się filmy modowe, będące dziełami z pogranicza filmu fabularnego i videoartu. Zdaniem Alexa Turveya, jednego z najciekawszych reżyserów filmów modowych, twórcy powinni podchodzić do produkcji takiego filmu tak jak do pełnometrażowego obrazu fabularnego.

Kiedy przystępuję do filmu o modzie, kiedy mam przedstawić czyjąś kolekcję, i sprawić, żeby była pożądana, to, co próbuję zrobić, to wykreować świat wokół tej kolekcji, który byłby rozszerzeniem samej kolekcji. Próbuję wytworzyć atmosferę tajemniczości w kolekcji, która czyni ją bardziej uwodzicielską mówi Alex Turvey agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Brytyjski filmowiec uważa, że wadą wielu filmów modowych jest nadmierna koncentracja na produkcie. On sam traktuje reklamowaną przez siebie kolekcję jako pretekst do opowiedzenia historii, w której najważniejszą rolę odgrywają ludzie i ich doświadczenia. Dlatego też ogromną wagę przykłada zarówno do scenariusza, jak i obsady aktorskiej swoich filmów. 

Jest mnóstwo filmów znakomitych marek, które są w zasadzie tylko ruchomymi lookbookami. Za każdym razem, gdy widzę wspaniałą kolekcję, a film stanowi tylko sekwencję zdjęć, które niczego nie mówią, w których nie ma żadnej historii, nawet jakiejś ładnie poprowadzonej narracji, uważam to za straszne marnotrawienie okazji podkreśla Alex Turvey.

Turvey to jeden z najciekawszych brytyjskich reżyserów i twórców sztuk wizualnych. Współpracował z takimi markami, jak: H&M, River Island, Levi's. Jego twórczość charakteryzuje zamiłowanie do surrealizmu i niekonwencjonalne podejście do tematyki związanej z modą. Ostatnio gościł w Polsce podczas 3. Warsaw Fashion Film Festival.
 
W Polsce realizacją filmów modowych zajmuje się m.in. Fruit and Flowers Media.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Telekomunikacja

Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały

Polacy coraz częściej czują się samotni i wyobcowani, mimo że technologia daje im nieograniczone możliwości komunikacji. Według badań 68 proc. społeczeństwa doświadcza samotności, a 90 proc. ma dość narastających podziałów. T-Mobile Polska rusza z platformą #BurzymyBariery, której celem jest zachęcenie Polaków do prawdziwego dialogu i eliminacja barier komunikacyjnych.

Gwiazdy

Malwina Wędzikowska: W dżungli przez miesiąc rewidowałam swoje życie. Przehulałam dużo czasu na toksycznych ludzi

Prezenterka jest teraz na takim etapie swojego życia, że oddala się od ludzi, którzy nie wnoszą w nie nic pozytywnego. Zamiast tracić czas na toksyczne relacje, inwestuje w rozwój osobisty, dużo czasu poświęca też na pracę i rozwijanie swoich pasji. Malwina Wędzikowska nie ukrywa też, że jest dumna z kontynuacji formatu „The Traitors. Zdrajcy” i wierzy, że druga edycja również przyciągnie przed telewizory wielu widzów.