Mówi: | Łukasz Jemioł (projektant) Anna Wendzikowska (dziennikarka) Kaja Śródka (stylistka) Edyta Herbuś (tancerka) |
Futra, kożuchy i wykończenia z piór - nowa kolekcja Łukasza Jemioła na sezon jesień-zima 2014/2015
– Myślę, że pióra przełamały surowość skór, niektórych płaszczy i nadały nową jakość sylwetkom. Użyłem naturalnych skór, futer, kożuchów w połączeniu z jedwabiem, z dzianinami. Lubię zaskakiwać w kolekcjach premium, bo one są takim moim artystycznym wyrazem. Inspiracje były różne, bo było też trochę militarnych rzeczy, ale bardzo kobiecych, otulających – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Łukasz Jemioł, projektant mody.
Każdemu pokazowi Jemioła towarzyszy tłum gwiazd, które nie kryją swojej fascynacji jego projektami. Podczas prezentacji najnowszej kolekcji pojawiły się m. in. Małgorzata Socha, Natalia Siwiec, Kaja Śródka, Edyta Herbuś czy Anna Wendzikowska.
– Lubię takie nieoczywiste połączenia, gdzie niby jest niedbale, ale tak naprawdę ta niedbałość jest wystudiowana. U niego jest dużo takiej wystudiowanej niedbałości i dużo takich miękkich rzeczy: swetrów, zamszowych spodni, które są miłe do noszenia i przyjemne w dotyku – mówi Anna Wendzikowska, dziennikarka. – Zawsze te stylizacje Łukasza są mocno w moim stylu, zwłaszcza te casualowe, wyciągnięte swetry, spodnie skórzane. Dużo takich rzeczy, które mnie osobiście bardzo się podobały.
Kolekcja stanowi egzotyczne połączenie tkanin z całego świata. Projektant postawił na najwyższej jakości materiały sprowadzane z Włoch, Hiszpanii, Francji i Azji. Dominuje stonowana kolorystyka – przygasający pudrowy róż, szarości, beże, granaty, odrobina złota.
– Przepiękna kolekcja. Szlachetne kolory, tkaniny fajnie łączone, długie wełniane swetry. Widać, że tej zimy będzie nam bardzo ciepło w wykonaniu Łukasza Jemioła – mówi Edyta Herbuś, tancerka.
– Kolory były tak spójne w kontekście całości, że trudno powiedzieć, czy róż, czy czerń. To połączenie było genialne i piękne, ale najbardziej podobało mi się wykorzystanie piór w kamizelkach, w pasach. W kontekście całości to były piękne dodatki, na które głównie zwróciłam uwagę. Te piękne strusie pióra w różnych odcieniach. Cudo! – dodaje Kaja Śródka, stylistka.
Łukasz Jemioł to jeden z najbardziej kreatywnych polskich projektantów. W ciągu roku tworzy cztery kolekcje: dwie basic i dwie premium. Prezentuje się na najważniejszych wydarzeniach modowych w Polsce. Pod koniec marca odniósł także ogromny sukces w Lizbonie. Wiosenno-letnia propozycja polskiego projektanta zachwyciła miłośników świata mody i zebrała jedne z najdłuższych owacji podczas całego Fashion Week ModaLisboa.
– Cenię go za to, w jakim tempie się rozwija skubaniec, bo rzeczywiście jest utalentowany i w pewnym sensie jest konsekwentny. Cały czas idzie wiernie ze swoim stylem. Ale z drugiej strony jednak zaskakuje. Zaskakuje tym, że za każdym razem jest to jednak kolejna odsłona Łukasza Jemioła, ale nigdy nie jest taka sama – podkreśla Edyta Herbuś.
Czytaj także
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-03: Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-11-25: Sebastian Karpiel-Bułecka: Jurorowanie to nie jest proste zadanie, ale bardzo mnie to rajcuje. Staram się być sprawiedliwy, szczery i rzetelny
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-11-25: Futra z negatywnym wpływem na środowisko na każdym etapie produkcji. Wiąże się z 400-krotnie większym zużyciem wody niż poliestru
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.