Newsy

Joanna Przetakiewicz wprowadza własną linię torebek

2014-03-31  |  07:30
Wkrótce po poinformowaniu o wprowadzeniu nowej linii ubrań Fit, dom mody La Mania zapowiedział, że uzupełni swoją ofertę o własną linię akcesoriów. Wśród nich znajdą się przede wszystkim torebki oraz biżuteria. Joanna Przetakiewicz, dyrektor kreatywna modowej firmy, przyznaje, że przy tworzeniu kolekcji torebek nie dopuszczała żadnego kompromisu jakościowego, dlatego prace nad kolekcją trwały ponad rok. 

Marka La Mania zapowiada dynamiczny rozwój i poszerzenie dotychczasowej oferty w 2014 roku. Do tej pory marka była kojarzona z projektowaniem i szyciem eleganckich ubrań dla nowoczesnych kobiet. Niedawno zapowiedziała wprowadzenie nowej linia La Mania Fit, a teraz Joanna Przetakiewicz zaprezentowała własną linię akcesoriów.

– Najważniejszy bohater tej linii to damskie torebki. To, na czym mi najbardziej zależało, to żeby stworzyć pojemną torbę, w którą swobodnie możemy włożyć duży notatnik, iPada, komputer, czyli wszystkie te rzeczy, których używamy na co dzień. Chodziło też o to, żeby miała ona część, w którą chowamy rzeczy niezbędne non stop, czyli telefony, portfel, wizytówki – mówi Joanna Przetakiewicz, założycielka i dyrektor kreatywna Domu Mody La Mania. 

Prace nad torebkami trwały ponad rok. W tym czasie projektanci szukali odpowiednich materiałów i dopasowywali kolory. 

– Dzisiaj mogę powiedzieć, że nasze torebki spokojnie mogą stanąć bez żadnych kompleksów, na tej samej półce ze wszystkimi światowymi markami – mówi Joanna Przetakiewicz. 

Wśród akcesoriów La Manii znajdzie się także biżuteria na codzienne wyjścia, m.in.: kolczyki, bransoletki, pierścionki i naszyjniki. 

– Nasz pierwszy pierścionek powstał razem z obrączką. Mężczyzna może go kupić swojej narzeczonej, dziewczynie czy żonie z okazji np. rocznicy, tak zwanych first moments, czyli tych momentów, kiedy powstaje jakieś pierwsze zobowiązanie albo powstaje jakaś pierwsza deklaracja – tłumaczy dyrektor kreatywna La Manii. – Tak sobie właśnie wyobrażam, że ta biżuteria będzie przynosiła kobiecie szczęście. Po drugie będzie towarzyszyła jej w takich najważniejszych momentach życia. 

W kolekcji biżuterii znajdą się też m.in. asymetryczne kolczyki z różowego, żółtego i białego złota. 

– Nie chcemy rezygnować z najszlachetniejszych metali i z najlepszych prób – mówi Joanna Przetakiewicz. 

Dom mody La Mania powstał w 2010 r. Projekty strojów skierowane są do nowoczesnych kobiet ceniących indywidualny styl i najwyższą jakość. W marcu 2014 roku w sprzedaży pojawi się nowa linia La Mania Fit, przygotowana z myślą o aktywnych kobietach, dla których styl i wygoda liczą się również w mniej formalnych sytuacjach. Od początku istnienia marki osobistym mentorem Joanny Przetakiewicz stał się słynny projektant mody Karl Lagerfeld, prywatnie dobry przyjaciel. Obecnie stroje La Manii można kupić w londyńskim Harrodsie i mediolańskim Excelsiorze, a także w czterech butikach w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.