Newsy

Kolekcja Paprocki & Brzozowski na sezon jesień–zima 2014/2015 inspirowana grą świateł i cieni

2014-05-17  |  11:30
Mówi:Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski (projektanci)
Dorota Wróblewska (stylistka)
Tobiasz Kujawa (autor bloga Freestyle Voguing)
  • MP4
  • Duet  Paporocki & Brzozowski zaprezentował swoje najnowsze propozycje na sezon jesień–zima 2014/ 2015. Motywem przewodnim kolekcji było słowo "GLARE", czyli blask.  Projektanci przyznają, że inspirowali się dwiema wyjątkowymi chwilami: tą, w której zachodzi słońce i tą, w której gaśnie ogień. Dominował więc blask złota i srebra w stylu Old Hollywood, ale nie zabrakło również ekstrawaganckich kolorowych sztucznych futer i  luksusowych tkanin: kaszmirów, jedwabi i żorżet. Pokaz w Teatrze Wielkim w Warszawie został przyjęty owacjami na stojąco.
     
    Klimat samego pokazu nawiązywał lekko do klimatu z serialu "Miasteczko Twin Peaks", ale tak naprawdę inspiracją do kolekcji były dwie wyjątkowe chwile: kiedy słońce zachodzi, robi się mrok, czyli cały ten cudowny półmrok i paleta barw, która się pojawia gdy słońce niknie za horyzontem, oraz kiedy płonie ogień, który gaśnie i wtedy tworzy się dym. Stąd pojawiły się na przykład przezroczyste organzy na naszych ubraniach, które tworzą taką trójwymiarowość, którą chcieliśmy pokazać właśnie w tej naszej inspiracji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Paprocki, projektant.

    Punktem wyjścia do poszukiwań były dla projektantów poszczególne fazy światła: od  pełnego blasku, po gasnące i sączące się promienie, od jarzącego się ognia po dym. Mariusz Brzozowski podkreśla, że w kolekcji jesienno-zimowej można się skupić na szerszym przekroju garderoby i  jest większe pole do popisu. Podczas pokazu zaprezentowano 60 propozycji.

    Gdybym miał przywołać moje ulubione sylwetki to na pewno byłyby to sylwetki z oversize'owymi kaszmirowymi płaszczami i takie, które łączyły w sobie bardzo duży kontrast, czyli bardzo matowe tkaniny z tymi bardzo błyszczącymi – mówi Mariusz Brzozowski, projektant.

    Stylistka Dorota Wróblewska przyznaje, że tego blasku nie zabrakło ani na wybiegu, ani wokół niego.

    Pokaz przede wszystkim miał wspaniałą oprawę, bo piękniejszej oprawy jak Teatr Wielki chyba nie ma, także genialna muzyka z "Miasteczka Twin Peaks", którą uwielbiam. A jeżeli chodzi o kolekcję to była najlepsza kolekcja Paprocki & Brzozowski do tej pory. Podobało mi się bardzo. Fajna jesień, pudrowy róż, piękne kolory, jasne – podkreśla Dorota Wróblewska, stylistka.

    Ja myślę, że to na pewno był jeden z największych pokazów, nie tylko Paprockiego & Brzozowskiego, ale w ogóle pokazów w Polsce. Na pewno był bardzo spektakularny. Na pewno były bardzo piękne sylwetki wśród tego morza propozycji, które zobaczyliśmy. Myślę,  że na pewno były rzeczy, które się wybijają na plus, zdecydowanie – dodaje Tomasz Kujawa autor bloga Freestyle Voguing.

    Prezentacja najnowszej kolekcji duetu Paprocki&Brzozowski to jedno z najważniejszych wydarzeń modowych tego sezonu. Na pokaz przybyły tłumy gwiazd, wśród nich: Dorota Gardias, Patricia Kazadi, Anna Wendzikowska i Maja Sablewska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Teatr

    Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

    Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

    Inwestycje

    Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

    Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

    Media

    Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

    Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.