Newsy

Natasza Urbańska o początkach swojej marki Muses: To był bardzo trudny rok

2013-10-05  |  10:07

Natasza Urbańska wraz z projektantką Agnieszką Komornicką rok temu zadebiutowały w polskim świecie mody z marką ubrań Muses. Natasza Urbańska przyznaje, że był to dla duetu Muses trudny rok, który potraktowała jako sprawdzian. Piosenkarka i aktorka wymienia jednak znaczące sukcesy marki

 – Otworzyłyśmy nasz butik online muses.com.pl, gdzie panie coraz śmielej radzą sobie w zakupach – podkreśla Natasza Urbańska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Gwiazda zdradziła, że w przeciągu dwóch miesięcy w jednej z warszawskich galerii handlowych pojawi się także sklep marki.

Natasza Urbańska od kiedy została projektantką jeszcze częściej staje się obiektem krytyki środowiska polskiego show-biznesu. Ostatnio jej kreację z gali magazynu "Flesz" ostro oceniła Joanna Horodyńska, która określiła ją obrazowo "samowolką kosiarki". Natomiast najnowszą sesję zdjęciową marki Muses wyśmiała Karolina Korwin Piotrowska.

 – Wszystkiego się uczyłyśmy – podsumowuje rok istnienia marki Natasza Urbańska. – Narobiłyśmy błędów po drodze, ale się nie poddajemy i z podniesioną głową kroczymy dalej.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami

– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.

Muzyka

Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna

Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.