Mówi: | Piotr Szczepaniak |
Funkcja: | optyk |
Firma: | Butik Optique, dystrybutor marki Ray-Ban |
Podczas wakacji dobrze sprawdzają się okulary w wersji składanej
Składane okulary są niezwykle funkcjonalne, bo po złożeniu zmieszczą się nawet do najmniejszej torebki i bez obawy o uszkodzenie można je zabrać w podróż. Dostępne są zarówno modele przeciwsłoneczne, jak i korekcyjne, w wielu wersjach kolorystycznych i o różnych kształtach.
– Możemy je złożyć, zapakować do małego etui i przypiąć sobie do paska czy gdzieś w walizce. Zajmują mało miejsca. Możliwe jest to dzięki technologii zastosowania trzech zawiasów na mostku okularów i na zausznikach, dzięki czemu składamy okulary i zauszniki na pół. Gdyby już coś się stało, są to element wymienne, więc zawsze możemy wymienić zawias bez problemu, trwa to kilka minut – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Piotr Szczepaniak, optyk Butik Optique, dystrybutor marki Ray-Ban.
Na rynku dostępnych jest coraz więcej modeli składanych okularów zarówno z plastikowymi, jaki i metalowymi oprawkami. Innowacyjne rozwiązanie szybko znalazło swoich zwolenników.
– Producenci proponują również składane okulary korekcyjne. Więc dla osób, które potrzebują dyskretnych okularów do czytania, możemy zrobić takie okulary, wykonać je z korekcją, zamontować do oprawy składanej, ona także ma ten podobny system składania – tłumaczy Piotr Szczepaniak.
Najmodniejsze są modele o klasycznym kształcie, delikatnie zaokrąglone, np. ponadczasowe aviatory. Z okazji swoich 75. urodzin najpopularniejsza marka okularów na świecie stworzyła unikalny model składany RAY-BAN AVIATOR FOLDING ULTRA w ekskluzywnej wersji powlekanej 22 karatowym złotem. Wyprodukowano ich tylko 7, 5 tys. sztuk na cały świat.
Optycy podkreślają, że w tym sezonie warto postawić na niebanalne połączenia kolorystyczne.
– Teraz bardzo modne są powłoki lustrzane nakładane na soczewki i do tego kolorowe oprawy. Łączenia kolorów: zieleń, czerwień, pomarańcz, żółty, złote lustra. W zasadzie spotykamy rozmaite połączenia kolorystyczne – od czarnych na przykład z zielonymi soczewkami, po brązowe, szylkretowe kolory z klasycznymi brązowymi szybami – mówi Piotr Szczepaniak.
Najtańsze modele okularów składanych kosztują 300 zł.
Okulary mogą znacząco zmienić charakter twarzy i dodać profesjonalizmu
Drewniane okulary modnym i ekologicznym gadżetem. Powstają modele przeciwsłoneczne i korekcyjne
W tym sezonie wśród okularów królują lustrzanki, lenonki oraz modele bogato zdobione
Czytaj także
- 2024-11-28: P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
- 2024-12-05: Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-23: Polska w końcówce krajów wdrażających w firmach sztuczną inteligencję. Bolączką jest brak kompetencji cyfrowych u menedżerów
- 2024-10-08: Magda Bereda: Chcę się totalnie poświęcić muzyce. Właśnie Piotr Rubik w Miami, a ja w Warszawie tworzymy wspólną płytę
- 2024-09-27: Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
- 2024-09-19: Muzycy zespołu Enej: Technika i budżety od wielkiej powodzi sprzed 27 lat poszły w górę. A jednak nadal nie jesteśmy w stanie sobie poradzić z żywiołem i go przewidzieć
- 2024-10-02: J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
- 2024-11-05: Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.