Newsy

Polskie gwiazdy lansują modę na kwiatowe printy na jedwabnych ubraniach

2015-06-02  |  07:00
Mówi:Dorota Goldpoint, projektantka
Joanna Kurowska, aktorka
Anna Iberszer, aktorka
Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama
  • MP4
  • Zwiewne materiały i kwiatowe printy coraz popularniejsze wśród polskich gwiazd. Dominują także w letniej kolekcji Doroty Goldpoint. Zdaniem projektantki latem kobieta powinna być zwiewna i delikatna. Na pokazie zorganizowanym z okazji Dnia Matki Dorota Goldpoint po raz pierwszy pokazała projekty dla nastolatek, utrzymane zresztą w podobnej stylistyce, co te dla kobiet. 

    Dorota Goldpoint zazwyczaj stawia na stonowaną kolorystykę, chętnie wybiera barwy ziemi, odcienie beżów i kolory śmietankowe. W kolekcji na lato 2015 znalazły się jednak także modele w bardziej zdecydowanych kolorach, m.in. intensywnej żółci i zieleni. Dominują duże, kwiatowe printy oraz zwiewne tkaniny, w większości sprowadzane z Włoch. Na tegoroczne lato Dorota Goldpoint proponuje luźne sukienki mini oraz maxi, suknie o kroju kimona, oraz bardzo modne w tym sezonie kombinezony. Kolekcja ma podkreślać delikatną stronę kobiecej natury.

    – Nasi wieszcze mówią, że kobieta to delikatna istota. I właśnie tę delikatną istotę chciałam z nas wydobyć. Chciałam pokazać, jak kobieta może się pięknie prezentować zarówno w gładkich tkaninach, jak i w printach. Jest to trudny wybór, ponieważ kobiety w Polsce zazwyczaj wolą gładkie tkaniny. Chciałam pokazać, że bardzo proste modele, bardzo zwiewne suknie, mogą też bardzo pięknie wyglądać, gdy jest dużo kwiatów i kolorów – mówi Dorota Goldpoint agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Projektantka pokazała swoją nową kolekcję z okazji drugiej edycji festiwalu Vivat Mama. Głównym elementem imprezy, podobnie jak rok wcześniej, był pokaz mody, podczas którego na wybiegu pojawiły się polskie gwiazdy ze swoimi dziećmi, m.in. Anna Korcz, Olga Borys, Joanna Kurowska, Anna Iberszer i Bernadetta Machała-Krzemińska. Specjalnie na potrzeby pokazu Dorota Goldpoint stworzyła kilka modeli przeznaczonych dla nastolatek i dziewczynek.

    – To było dla mnie ogromne wyzwanie, ponieważ pierwszy raz szyłam sukienki dla nastolatek, dla nawet jeszcze młodszych dziewczynek, i to było niezwykle trudne ze względów technicznych. Pomysł był jednak taki, żeby te stylizacje były bardzo podobne, czyli żeby podobny był print albo fason. To było dla mnie bardzo duże wyzwanie i cieszę się, że udało mi się je zrealizować – mówi Dorota Goldpoint.

    Dorota Goldpoint należy do ulubionych projektantów polskich gwiazd. Aktorki chwalą przede wszystkim jej styl będący połączeniem elegancji, minimalizmu i kobiecości w luksusowej wersji. Gwiazdy cenią także indywidualne podejście projektantki do każdego klienta i umiejętność wydobycia piękna z każdej kobiety.

    Przychodzi do niej osoba, a ona na nią patrzy, markuje mankamenty i wydobywa coś, co jest ładnego w niej. I to jest takie projektowanie, typowe projektowanie gwiazdorskie, czyli każdy może być gwiazdą, każdy jest potraktowany indywidualnie. Każda osoba wygląda świetnie, bo wszystko jest świetnie dopasowane – mówi Joanna Kurowska.

    Także Anna Iberszer przyznaje, że jest zachwycona nową kolekcją Doroty Goldpoint. Gwieździe „Rancza” podoba się przede wszystkim elegancja i szlachetność zaprezentowanych modeli.

    Te tkaniny i proste, ale eleganckie wykroje podkreślają kobietę w kobiecie. To po prostu się nie zdarza na co dzień, zwłaszcza w czasach, gdy wszyscy dążą do uniseksu. I tutaj nagle spotykamy suknie, które są kobiece i nie starają się być nijakie – mówi Anna Iberszer.

    Ta kolekcja wpisuje się dokładnie w to, co robi Dorota. Bo u niej ważne jest bardzo dobre odszycie, prostota i minimalizm, który ona podkreśla, a zarazem gdzieś taki mały figiel, który mówi o tym, że to jest modne, ponadczasowe i klasyczne. Dlatego właśnie aktorki lubią występować w jej rzeczach – dodaje Małgorzata Puczyłowska, organizatorka festiwalu Vivat Mama.

    Kolekcja na lato 2015 dostępna jest w showroomie Doroty Goldpoint, który mieści się w Warszawie przy ulicy Mińskiej. Festiwal Vivat Mama, w ramach którego odbył się pokaz kolekcji, organizowany jest z okazji Dnia Matki i Dnia Dziecka. W czasie imprezy została przeprowadzona loteria, z której dochód zasili konto Fundacji Koocham. Jednym z podstawowych celów jej istnienia jest założenie przedszkola terapeutycznego dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.