Newsy

Radosław Majdan stworzył kolejne perfumy dla mężczyzn. Jeszcze w tym roku pojawi się zapach dla kobiet

2016-04-11  |  06:55

Stworzenie własnej linii perfum i żeli pod prysznic było dla sportowca ogromnym wyzwaniem. Marka Vabun zadebiutowała na rynku jesienią 2011 roku. Teraz były piłkarz promuje już trzeci zapach i myśli o pracy nad kosmetykami dla kobiet.

Vabun, czyli złoty jastrząb, jest symbolem świtu, pozyskiwania nowej energii i odrodzenia. Radosław Majdan przyznaje, że nazwa marki idealnie odzwierciedla rozpoczęcie nowego etapu w jego życiu.

To był dość spontaniczny pomysł. Idąc za sugestią przyjaciela, zaryzykowałem i postanowiłem zrobić coś, co będzie mnie inspirowało tak samo jak sport. Wykorzystując sytuację i to, że miałem więcej czasu, poświęciłem się wykreowaniu własnego zapachu, własnej firmy i własnej marki. Nie był to jakiś obliczony na określony zysk biznes, bardziej ciekawość. Z racji tego, że jestem sportowcem, mam w sobie taki instynkt ryzykanta – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Radosław Majdan, były piłkarz.

Jak podkreśla, ryzyko się opłaciło. Były piłkarz swoim nazwiskiem firmuje już sześć produktów: trzy wody perfumowane i trzy żele.

– Pamiętam, jak kiedyś jeden z moich znajomych odradzał mi to, mówiąc, że się nie przebiję, że nie dam rady, że to naprawdę jest bardzo trudny rynek, w który zaangażowane są koncerny, firmy, za którymi stoi ogromny kapitał. Okazało się, że los okazał się dla mnie łaskawy. Jesteśmy już w kilku drogeriach, w sklepach z branżą mody męskiej, w sklepach sportowych, a co najważniejsze, jesteśmy postrzegani bardzo pozytywnie i mamy swoich odbiorców, z czego się bardzo cieszę – mówi Radosław Majdan.

Majdan tłumaczy, że jego produkty zostały stworzone dla mężczyzn nowoczesnych i nietuzinkowych, którzy mają swój styl i nie boją się eksperymentować.

Kwestia zapachu jest czymś indywidualnym. Jedni wolą zapachy leśno-owocowe, inni bardziej ostre, jeszcze inni bardziej mydlane. Natomiast to, co mogę zagwarantować wszystkich, to to, że perfum Vabun są trwałe i dobrze wykonanie, bo zdecydowanie jakość produktu i trwałość zapachu na światowym poziomie. To jest dla mnie już taka indywidualna satysfakcja, ponieważ zależało mi na tym, żeby to było coś dobrego – podkreśla Radosław Majdan.

Były piłkarz przyznaje, że choć proces tworzenia perfum jest długi i wymaga sporej cierpliwości, to dla niego jest to fascynujące doświadczenie.

Jest to mój autorski projekt, dlatego zawsze biorę udział we wszystkim od początku do końca. Najpierw śledzimy trendy, badamy, jakie zapachy są modne, jakie cieszą się największą popularnością. Później spotykamy się w laboratorium i z palety próbek demo na zasadzie dodawania różnych komponentów wypracowujemy jeden. Produkcja perfum już sama w sobie trwa cztery miesiące. W tym czasie mieszają się one z olejkiem w takich specjalnych kadziach, żeby zapach był mocno nasycony. Oczywiście później jest jeszcze wybór butelki, koloru – tłumaczy Radosław Majdan.

Majdan zdradza, że to nie jest jego ostatni projekt.

Myślimy o damskim zapachu. Jeszcze w tym roku będziemy chcieli przygotować coś dla pań. Oczywiście perfumy plus żel, tak jak do tej pory było, a w późniejszym stadium rozwoju naszej firmy na pewno pomyślimy o tworzeniu i rozszerzaniu kolejnych linii – dodaje Radosław Majdan.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.