Newsy

Sztuka renesansu inspiracją dla kolekcji wiosna-lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski

2015-11-19  |  12:00
Mówi:Marcin Paprocki&Mariusz Brzozowski, projektanci

Omenaa Mensah, prezenterka

Karolina Gorczyca, aktorka

Sylwia Gliwa, aktorka

Macademian Girl, blogerka modowa

Aleksandra Kisio, aktorka

Natalia Siwiec, fotomodelka

  • MP4
  • Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski zaprezentowali kolekcję na wiosnę i lato 2016. Inspiracją do jej powstania była sztuka renesansu, a zwłaszcza jeden z obrazów Leonarda da Vinci. Duet projektantów pokazał kreacje w pastelowych, oszczędnych kolorach, uszyte z materiałów o oryginalnych fakturach i odznaczające się niezwykle kobiecym krojem.

    Kolekcja na wiosnę i lato 2016 duetu Paprocki&Brzozowski nosi nazwę "63x45". Są to wymiary obrazu "La Belle Ferronière" Leonarda da Vinci, który zainspirował projektantów do stworzenia najnowszej kolekcji.

    Ten obraz to kwintesencja renesansu i uznaliśmy, że tak daleka epoka, gdyby spróbować dzisiaj z nią zaeksperymentować, co wyjdzie. Wydało nam się to tak odległe, my lubimy kontrasty, że postawiliśmy właśnie na taką epokę – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Paprocki.

    – Renesans jest dosyć mocno ornamentalny i zdobniczy i teatralny, i chcieliśmy bardzo, żeby ta kolekcja i te ubrania jednak miały posmak nowoczesności, mimo że jest to taka inspiracja. Zależało nam też na tym, żeby kolekcja była lekka – dodaje Mariusz Brzozowski.

    Tworząc kolekcję "63x45" projektanci postawili na ultrakobiece fasony i wysokiej jakości tkaniny. Dominują więc opalizujące, lejące się jedwabie oraz mięsiste żakardy. Paprocki&Brzozowski zaproponowali kobietom m.in. koszulowe, ale zmysłowe w kroju bluzki, spodnie z wysokim stanem i długie kamizelki. Kolorystyka kolekcji jest stonowana - dominują w niej pastele, od bieli, przez pudrowy róż, aż do złota i srebra.

    – Ich rzeczy są zawsze bardzo kobiece, oni dbają o to, żeby w kobietach podkreślać to, co mają najlepszego – ich sylwetkę, kształty, tę sensualność i ja zawsze tego szukam w ich kolekcjach – mówi Macademian Girl.

    – Bardzo ich lubię, mam do nich wiele sympatii, a lubię ich za to, że u nich się wszystko świeci. U nich prześwituje, są koronki, świeci się, wszystko, co można sobie wyobrazić jest –  dodaje Sylwia Gliwa.

    Najnowsza kolekcja duetu Paprocki&Brzozowski zachwyciła polskie gwiazdy, które licznie przybyły na pokaz. Większość z nich znalazła w kolekcji "63x45" sylwetki, które chętnie widziałyby w swojej własnej szafie. Sylwia Gliwia wybrała białe spodnie, Aleksandra Kisio preferuje niezwykle kobiece suknie.

    – Były takie dwie długie czarne piękne suknie, które bardzo bym chciała mieć, czarna marynarka i parę innych rzeczy także. Ale raczej te ciemniejsze rzeczy niż jaśniejsze mówi Aleksandra Kisio.

    Spodnie z wysokim stanem zachwyciły także Karolinę Gorczycę. Zdaniem aktorki krój ten łączy niezwykłą kobiecość z pierwiastkiem męskości, co bardzo jej odpowiada.

    – W połączeniu z pięknymi jedwabnymi koszulami bardzo fajny zestaw, który mi się bardzo podoba. Jest tutaj to, co ja lubię w tym pokazie mówi Karolina Gorczyca. 

    Pokaz wiosenno-letniej kolekcji duetu Paprocki&Brzozowski odbył się w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie. Zdaniem twórców kolekcji miejsce to idealnie podkreśla renesansowy klimat kolekcji. Omenę Mensah zachwyciła przede wszystkim pierwsza część pokazu.

    – Piękne miejsce, świetna gra świateł, cudowna rama, z której wychodzą cudowne modelki. Pierwsza część, gdzie mamy wysokie stany w spodniach, gdzie mamy bardziej kamizelkowe płaszcze, bardzo klasyczna – mówi Omenaa Mensah.

    – Jestem przez cały dzień zła, zmęczona, smutna, a tutaj było tak radośnie, bardzo mi się podobało. Zwiewnie, lubię jasne kolory. Oby więcej takich pokazów w zimie, bo przynajmniej to jest taka odskocznia od tego, co się dzieje na zewnątrz dodaje Natalia Siwiec.

    Część kolekcji została po raz pierwszy zaprezentowana we wrześniu podczas pokazu w New Museum w Soho w Nowym Jorku. Już wówczas została ona niezwykle pozytywnie oceniona przez uczestników pokazu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.