Newsy

Łukasz Jemioł: mógłbym żyć w Londynie, ale przygodą byłaby praca na stałe w Paryżu

2015-12-09  |  06:45

W przyszłym roku Łukasz Jemioł zamierza zaskoczyć swoich fanów. Obecnie przygotowuje nowe, niekonwencjonalne projekty, którą mają pomóc mu na nowo odkryć branżę modową. Projektant nie ukrywa też, że jego marzeniem jest otwarcie butików w Paryżu i Londynie.

W tym roku Łukasz Jemioł świętował 10. rocznicę pracy w charakterze projektanta mody. W ciągu minionych lat dał się poznać jako miłośnik niewymuszonej, nonszalanckiej elegancji, minimalistycznego, pozbawionego zbędnych ozdobników stylu oraz wypracowanych detali. Przy tworzeniu kolekcji zwraca uwagę przede wszystkim na wysoką jakość używanych tkanin. Projektant twierdzi, że 10-lecie pracy to dobry moment na zmiany.

Chciałbym kolejny rok zacząć od transformacji, nowych projektów i niekonwencjonalnych rozwiązań. Nie tyle od pokazów, ile od innego typu działań, które pozwolą mi odkrywać na nowo moją branżę, mój zawód. Myślę, że dużo będzie się działo – mówi Łukasz Jemioł agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Projektant nie chce zdradzać szczegółów projektów, które obecnie przygotowuje, zapewnia jednak, że w przyszłym roku zaskoczy swoich fanów. Łukasz Jemioł jest laureatem wielu prestiżowych nagród w dziedzinie mody, m.in. Złotej Nitki. Jego ubrania noszą takie polskie gwiazdy, jak Anja Rubik, Małgorzata Kożuchowska, Agnieszka Popielewicz, Joanna Horodyńska i Karolina Malinowska. Projektant przyznaje, że na polskim rynku modowym ma już dobrą pozycję, teraz myśli o podbiciu rynków europejskich, głównie francuskiego i brytyjskiego. 

Bliższy jest mi chyba Paryż, bo często tam bywam ze względów zawodowych. Kocham to miasto. Co prawda Londyn jest bardzo przyjazny i szybciej mógłbym żyć w Londynie, ale pracować dla domu mody i ogólnie jednak kolebką europejską w mojej głowie jest Paryż. I myślę, że to by była fajna przygoda pracować tam na stałe – mówi Łukasz Jemioł.

W listopadzie projektant uczestniczył w 26. Gali British Fashion Awards w Londynie jako reprezentant polskiej branży modowej. Po uroczystości nie ukrywał, że jego marzeniem jest znalezienie się w gronie laureatów tej prestiżowej nagrody.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.