Mówi: | Magdalena Hasiak |
Funkcja: | projektantka i koordynatorka kolekcji QUIOSQUE |
W sezonie wiosennym obowiązuje moda na cebulkę. Można łączyć żakiety z sukienkami, tunikami czy luźnymi T-shirtami
Wygodne tuniki zestawione ze spodniami, sukienki w geometryczne wzory lub w kwiatowe printy, luźne żakiety do T-shirtów, a także dżins przeplatający się z dzianiną to najważniejsze trendy tego sezonu według ekspertów marki Quiosque. Znawcy mody radzą, by czerń, biel i granat łączyć z intensywnymi, soczystymi kolorami, dzięki czemu stylizacje nabiorą oryginalnego charakteru. Całość warto podkreślać wyrafinowanymi dodatkami, choćby biżuterią w stylu boho.
Sezon wiosenny to doskonała okazja do tego, by wprowadzić do stylizacji intensywne kolory – limonki, pomarańcze i zielenie. Poprzez umiejętne zestawianie ze sobą różnych części garderoby i kontrastowych barw można uzyskać niezwykle gustowne zestawienia, które sprawdzą się w wielu okolicznościach.
– Jest taki trend trochę cebulkowy, czyli na sukienkę zakładamy żakiet i jeżeli jest sukienka wzorzysta, to ten żakiet raz może być w kolorze kobaltowym, innym razem w białym i w zasadzie mamy dwie różne stylizacje na dwie różne okazje. Jest też trend na tuniki, to jest bardzo wygodne zastępstwo sukienki. Tunika jest po prostu uniwersalna, bo może być noszona do spodni czy legginsów, a uzupełniana wieloma dodatkami sprawdza się na wiele okazji – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Magdalena Hasiak, projektantka i koordynatorka kolekcji Quiosque.
Magdalena Hasiak podkreśla, że jeden stylowy dodatek całkowicie może odmienić daną stylizację. Dlatego warto mieć w swojej szufladzie sporą kolekcję szali, apaszek i biżuterii tak, żeby móc swobodnie nimi żonglować w zależności od pory dnia i okazji.
– Biżuteria idzie w kierunku boho, jest bardziej delikatna, raczej dłuższa, wisząca, ale musimy też pamiętać o tym, że biżuterię warto dobierać do typu sylwetki, owalu twarzy i do tego, jaką mamy rzecz na sobie. Ta, która pasuje do klasycznej sukienki czy bluzki koszulowej, niekoniecznie sprawdzi się przy luźniejszym nadrukowanym T-shircie. Modne są oczywiście bransoletki, które tak szeleszczą, takie trochę hippisowskie – mówi Magdalena Hasiak.
Miłośniczki mody, które stawiają na ponadczasową elegancję, w tym sezonie mogą wybierać spośród bogatej oferty żakietów i sukienek.
– Żakiety trochę zmieniają formę i nie są już takie sztywne, tylko kubełkowe, otwarte, raczej luźniejsze i też noszone do luźniejszych spodni z koszulą czy do T-shirtu z nadrukiem. Są uniwersalne i pasują do wielu stylizacji. Polecam też sukienki zarówno gładkie, jak i kolorowe z nadrukami w kwiaty, w drobne biało-czarne desenie geometryczne albo w paski. To również są rzeczy, które się sprawdzają na wiele okazji – tłumaczy Magdalena Hasiak.
W tym sezonie króluje również dzianina i dżins w wydaniu boho. W niektórych kolekcjach te trendy się przenikają.
– U nas w kolekcji tej dzianiny jest bardzo dużo – i w tunikach, i w żakietach, i oczywiście w T-shirtach. I ta dzianina trochę ten dżins przypomina, czyli ma podobną strukturę, niebieski kolor i jest w kolekcji albo w wersji gładkiej, albo w wersji nadrukowanej, w takie trochę rustykalne wzory w intensywnych kolorach, czyli granat jest łączony z kobaltowym, pomarańczowym czy różowym – dodaje Magdalena Hasiak.
Czytaj także
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-05: Tomasz Jacyków: Uwielbiam upały, gdy ciepło wychodzi z betonu i pali siedzenie w rozgrzanym samochodzie. Na wakacje jeżdżę poza sezonem
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Czartoryska-Niemczycka: Mój tata czytał mi książki. Teraz nagrania z jego głosem są najpiękniejszą pamiątką po nim
Wspólne czytanie wzmacnia więzi rodzinne, rozwija u dzieci wyobraźnię, poszerza zasób słownictwa, kształtuje gust literacki i zachęca do kreatywnego spędzania czasu wolnego – uważa Anna Czartoryska-Niemczycka. Aktorka czerpie z tradycji, którą w jej domu rodzinnym szczególnie pielęgnował jej tata. Teraz ona również promuje czytelnictwo i zachęca do tego, by sięganie po lektury stało się codziennym rytuałem.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Muzyka
Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.