Newsy

Wiosną najmodniejsze będą płaszcze przypominające sukienki

2014-03-31  |  06:40
Tej wiosny najmodniejsze będą płaszcze rozkloszowane lub proste, bez kołnierzy, przypominające sukienki. Dominować zaś będą kolory mocne, neonowe, np. żółty, pomarańczowy, różowy, a także wszelkiego rodzaju desenie. Z kolei dla osób o nietypowej sylwetce, projektanci przygotowali klasyczne kroje w stonowanych odcieniach. Modne wciąż będą trencze i długie płaszcze za kolano. Można do nich dobrać jeden mocny akcent, zgodny z tegorocznym trendem. 

W sezonie wiosennym 2014 dominować będzie moda z lat 90. Tegorocznym hitem wśród płaszczy są takie, które przypominają sukienkę.

 – To są płaszcze w szczególności takie z rękawami 7/8 albo 3/4, które odsłaniają nadgarstki, odsłaniają dłonie. Mają też duży dekolt i świetnie zastępują sukienkę. Widziałam ciekawe propozycje projektantów. Mam nadzieję, że w Polsce przyjmie się też trend płaszczy w kolorach ekspresyjnych, deseniowych, malarskich – mówi Pola Madej-Lubera, styliska i doradca wizerunku.

Na płaszcze w malarskich deseniach postawiła w tym sezonie m.in. marka Celine i Rochas. Ciekawe projekty przedstawił także Duro Olowu z Nigerii, u którego ubiera się m.in. Michelle Obama. Płaszcze przypominające sukienki w swojej ofercie mają także znane sieciówki m.in.: ZARA, H&M, Mango, Mohito.

Kobiety, które nie mają symetrycznej budowy, powinny jednak w tym sezonie wybrać inny krój oraz bardziej stonowane kolory.

Jeżeli ktoś nie czuje, że ma uniwersalną figurę, że we wszystkim dobrze wygląda, to najlepiej, żeby ograniczył się do jednego mocnego akcentu i uzupełniał ten look stonowanymi elementami. Polecam zdecydować się na jeden mocny akcent, a nie iść po prostu na całość i obwieszać się kolorowo i bogato – radzi Pola Madej-Lubera.

W modzie nadal będą trencze w stonowanych kolorach, np. ze skórzanymi rękawami oraz płaszcze za kolano.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.