Newsy

Wiosną najmodniejsze będą płaszcze przypominające sukienki

2014-03-31  |  06:40
Tej wiosny najmodniejsze będą płaszcze rozkloszowane lub proste, bez kołnierzy, przypominające sukienki. Dominować zaś będą kolory mocne, neonowe, np. żółty, pomarańczowy, różowy, a także wszelkiego rodzaju desenie. Z kolei dla osób o nietypowej sylwetce, projektanci przygotowali klasyczne kroje w stonowanych odcieniach. Modne wciąż będą trencze i długie płaszcze za kolano. Można do nich dobrać jeden mocny akcent, zgodny z tegorocznym trendem. 

W sezonie wiosennym 2014 dominować będzie moda z lat 90. Tegorocznym hitem wśród płaszczy są takie, które przypominają sukienkę.

 – To są płaszcze w szczególności takie z rękawami 7/8 albo 3/4, które odsłaniają nadgarstki, odsłaniają dłonie. Mają też duży dekolt i świetnie zastępują sukienkę. Widziałam ciekawe propozycje projektantów. Mam nadzieję, że w Polsce przyjmie się też trend płaszczy w kolorach ekspresyjnych, deseniowych, malarskich – mówi Pola Madej-Lubera, styliska i doradca wizerunku.

Na płaszcze w malarskich deseniach postawiła w tym sezonie m.in. marka Celine i Rochas. Ciekawe projekty przedstawił także Duro Olowu z Nigerii, u którego ubiera się m.in. Michelle Obama. Płaszcze przypominające sukienki w swojej ofercie mają także znane sieciówki m.in.: ZARA, H&M, Mango, Mohito.

Kobiety, które nie mają symetrycznej budowy, powinny jednak w tym sezonie wybrać inny krój oraz bardziej stonowane kolory.

Jeżeli ktoś nie czuje, że ma uniwersalną figurę, że we wszystkim dobrze wygląda, to najlepiej, żeby ograniczył się do jednego mocnego akcentu i uzupełniał ten look stonowanymi elementami. Polecam zdecydować się na jeden mocny akcent, a nie iść po prostu na całość i obwieszać się kolorowo i bogato – radzi Pola Madej-Lubera.

W modzie nadal będą trencze w stonowanych kolorach, np. ze skórzanymi rękawami oraz płaszcze za kolano.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.