Newsy

Monika Kwiecień z tytułem Make Up Master 2016. Nagrodą główną jest roczne stypendium we Francji

2016-09-15  |  06:30
Mówi:Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Anna Galińska, główna makijażystka Sephora

Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd

Funkcja:Ewa Wojciechowska, dziennikarka

Lidia Kalita, projektantka mody

Monika Kwiecień, Mistrzyni Makijażu Sephora 2016

  • MP4
  • Po ogłoszeniu werdyktu jury Monika Kwiecień nie kryła emocji i podkreślała, że zupełnie nie spodziewała się wygranej, bo poziom konkursu był bardzo wysoki, a w szranki stanęli najlepsi z najlepszych. Możliwość udziału w warsztatach makijażu w Paryżu to dla niej spełnienie marzeń i szansa na zdobycie nowych umiejętności. O tytuł Mistrza Makijażu Sephora 2016 ubiegało się 35 spośród 150 pracujących dla tej marki makijażystów.

    Sephora University jest programem szkoleniowym, który narodził się 5 lat temu i miał na celu wyłonienie grupy najzdolniejszych makijażystów pracujących w perfumeriach, którzy nie tylko świadczą usługi klientom przychodzącym do perfumerii, lecz także będą pracować w zespołach backstage’owych, które przygotowują modelki do pokazów mody na całym świecie – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Od kilku lat współpracujemy bardzo mocno z takimi projektantami jak Lidia Kalita, La Mania, Maciej Szulc czy Maciek Sieradzky – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.

    Żeby zostać makijażystą Sephory, nie trzeba kończyć specjalnych kursów i zdobywać stosu certyfikatów. Tutaj liczy się przede wszystkim tzw. smykałka do wykonywania zawodu.

    Wystarczy czuć makijaż, czuć w tym pasję, lubić to robić. Zawsze mówię moim makijażystom, słuchaj, jeżeli zrobisz makijaż w perfumerii, pani jest szczęśliwa, nie zmywa się, to znaczy, że właśnie dostałeś uprawnienia do wykonywania zawodu – podkreśla Anna Galińska.

    Warto wspomnieć, że Sephora jest partnerem chociażby podczas London Fashion Week, New Your Fashion Week czy Paris Fashion Week. Stawka konkursu jest więc bardzo wysoka.

    W konkursie sześciu finalistów walczy przede wszystkim o roczne stypendium we Francji, dzięki któremu będą mogli walczyć o pozycję jednego z kilku makijażystów tworzonego w tym roku tzw. PRO teamu – mówi Sergiusz Osmański.

    Zwyciężczynią tegorocznej edycji została Monika Kwiecień.

    Emocje są ogromne, sięgają zenitu. Jestem naprawdę zaskoczona. Jestem przeszczęśliwa, ale nie wierzę. Absolutnie się nie spodziewałam. Podeszłam do tego naprawdę z dużym spokojem i jak widać, to przyniosło faktycznie efekt. Warsztaty w Paryżu, to dla mnie spełnienie marzeń – mówi Monika Kwiecień, Mistrzyni Makijażu Sephora 2016.

    Tematem konkursu był motyw „Alicja w krainie czarów”, czyli stworzenie wizjonierskiego makijażu do kolekcji FW’16/17 Lidii Kality, w którą ubrane były modelki pozujące uczestnikom.

    Nigdy nie staram się traktować inspiracji w sposób dosłowny i tak też było tym razem. Nie chciałam przenosić na kartkę papieru kostiumów z filmów Tima Burtona, tylko poszukać analogii pomiędzy „Alicją w Krainie Czarów” a współczesnym światem mody. Bo przecież jest tak, że my też przez szafę wchodzimy do nowych światów co sezon, poszukujemy czegoś, co jest nieznane. Dlatego oczekiwałam od finalistów tej edycji, że zaskoczą nas makijażami, że potrafią znaleźć się w zupełnie innym świecie i że my dzięki nim również się w tym innym świecie, w innej przestrzeni – mówi Lidia Kalita.

    Projektantka bardzo wysoko oceniła poziom konkursu. W uczestnikach dostrzegła duży potencjał i talent.

    Wiadomo, że tylko jedna osoba może wygrać, natomiast tak naprawdę wszyscy oni są zwycięzcami, bo już ogromnym sukcesem jest dojść do tego momentu. Trzeba mieć ogromną wiedzę na temat makijażu i pewne doświadczenie, żeby znaleźć się w tym miejscu, w którym oni teraz są – mówi Lidia Kalita.

    Zdaniem dziennikarski Ewy Wojciechowskiej, konkurs Sephory to znakomita inicjatywa, która daje szansę makijażystom na zaprezentowanie swoich umiejętności szerokiemu gronu ekspertów.

    Jest poważny konkurs i wspaniałe nagrody – wyjazd do Paryża na szkolenia to jest dla każdego makijażysty po prostu marzenie. Podoba mi się to, że oni mimo presji z taką swobodą podeszli do swojej pracy i zrobili to, co w ich rękach, to, co najlepsze. Dowiedziałam się przy okazji, że malowane piegi to jest teraz taki trend, że to jest modne i że to się sprawdza i przy sesjach, i na wybiegu. Bardzo mi się też podobają te ciemne usta, bo ja właśnie jestem wielbicielką intensywnego koloru na ustach – mówi Ewa Wojciechowska, dziennikarka.

    Makijażystka gwiazd Patrycja Dobrzeniecka podkreśla, że taki konkurs niewątpliwie otwiera drogę do sukcesu i kariery zawodowej w świecie make-upu.

    Przede wszystkim jest patronowany przez Sephora University, to jest ogromna kampania, ogromne marki makijażu na całym świecie i przede wszystkim nagroda główna, czyli wyjazd do Paryża, wyjazd do Stanów. To coś wspaniałego dla osoby młodej, która dopiero wchodzi w tę branżę, i myślę, że może się wiele nauczyć, nie tylko jeśli chodzi o makijaż, lecz przede wszystkim poznać świat – mówi Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Media

    Krystyna Janda: Wczesne wykrycie raka piersi może uratować życie. Już nie wiem, jak to tłumaczyć, namawiać i udowadniać kobietom

    Aktorka nie może pojąć, skąd taka niechęć Polek do badań. Jej zdaniem trzeba wszelkimi możliwymi sposobami docierać do pań z informacją, jak ważna jest profilaktyka i mammografia, dzięki którym można wykryć nowotwór już we wczesnym stadium, co daje większe szanse na wyleczenie. Kampania „Masz Wybór”, którą wspiera Krystyna Janda, ma też na celu edukację pacjentek, u których zdiagnozowano raka piersi, ich rodzin, a także tych kobiet, które nadal trudno przekonać do badań.  Chodzi o to, by uświadomić je, że mają do wyboru różne terapie w leczeniu nowotworu, a w trakcie kuracji i rekonwalescencji nie pozostaną bez opieki.

    Media

    Michał Kempa o Marcinie Prokopie: Musimy być trochę jednym ciałem. Marcin okazał się dobrym nauczycielem

    Komik uważa, że dopiero live’y tak naprawdę weryfikują talent. Widzowie oglądają bowiem poczynania uczestników i mają pewność, że w tym momencie nic nie zostało podrasowane ani zmienione. Michał Kempa dopiero od tej edycji partneruje na scenie Marcinowi Prokopowi. Zastąpił Szymona Hołownię, który był związany z programem „Mam talent!” od samego początku.

    Konsument

    Budownictwo drewniane może zyskać na zmianach w prawie. Możliwy nawet trzykrotny wzrost liczby oddawanych domów z drewna

    Możliwość budowania domów do 70 mkw. powierzchni bez konieczności uzyskania pozwolenia może pozytywnie wpłynąć na branżę budownictwa drewnianego. – Szacujemy, że rocznie liczba domów drewnianych oddawanych do użytku wzrośnie z 950 do 2,5 tys. – mówi Tomasz Szlązak, prezes spółki Polskie Domy Drewniane. Tym bardziej że średnia powierzchnia dziś stawianych domów, choć dziś wynosi trochę więcej niż 70 mkw., to jednak systematycznie spada. Budownictwo drewniane będzie zyskiwać na popularności także w obliczu spodziewanych regulacji na poziomie unijnym dotyczących redukcji śladu węglowego w branży.

    Konsument

    Polska firma opracowała robota do mieszania drinków. Planuje z nim ekspansję na największe europejskie miasta

    Polski start-up opracował automatyczny bar, który zastąpi barmana w obsłudze klientów. Poley.me może rozładować kolejki w dyskotekach, barach czy na masowych koncertach. Innowacyjność polskiego autonomicznego baru polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która może sama zaproponować łączenie smaków dopasowane do gustów klienta. Wrocławski start-up w pierwszej kolejności chce podbić lokalny rynek oraz Warszawę, a potem planuje ekspansję na europejskie metropolie.