Newsy

Monika Kwiecień z tytułem Make Up Master 2016. Nagrodą główną jest roczne stypendium we Francji

2016-09-15  |  06:30
Mówi:Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora

Anna Galińska, główna makijażystka Sephora

Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd

Funkcja:Ewa Wojciechowska, dziennikarka

Lidia Kalita, projektantka mody

Monika Kwiecień, Mistrzyni Makijażu Sephora 2016

  • MP4
  • Po ogłoszeniu werdyktu jury Monika Kwiecień nie kryła emocji i podkreślała, że zupełnie nie spodziewała się wygranej, bo poziom konkursu był bardzo wysoki, a w szranki stanęli najlepsi z najlepszych. Możliwość udziału w warsztatach makijażu w Paryżu to dla niej spełnienie marzeń i szansa na zdobycie nowych umiejętności. O tytuł Mistrza Makijażu Sephora 2016 ubiegało się 35 spośród 150 pracujących dla tej marki makijażystów.

    Sephora University jest programem szkoleniowym, który narodził się 5 lat temu i miał na celu wyłonienie grupy najzdolniejszych makijażystów pracujących w perfumeriach, którzy nie tylko świadczą usługi klientom przychodzącym do perfumerii, lecz także będą pracować w zespołach backstage’owych, które przygotowują modelki do pokazów mody na całym świecie – mówi agencji Newseria Lifestyle Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

    Od kilku lat współpracujemy bardzo mocno z takimi projektantami jak Lidia Kalita, La Mania, Maciej Szulc czy Maciek Sieradzky – mówi Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.

    Żeby zostać makijażystą Sephory, nie trzeba kończyć specjalnych kursów i zdobywać stosu certyfikatów. Tutaj liczy się przede wszystkim tzw. smykałka do wykonywania zawodu.

    Wystarczy czuć makijaż, czuć w tym pasję, lubić to robić. Zawsze mówię moim makijażystom, słuchaj, jeżeli zrobisz makijaż w perfumerii, pani jest szczęśliwa, nie zmywa się, to znaczy, że właśnie dostałeś uprawnienia do wykonywania zawodu – podkreśla Anna Galińska.

    Warto wspomnieć, że Sephora jest partnerem chociażby podczas London Fashion Week, New Your Fashion Week czy Paris Fashion Week. Stawka konkursu jest więc bardzo wysoka.

    W konkursie sześciu finalistów walczy przede wszystkim o roczne stypendium we Francji, dzięki któremu będą mogli walczyć o pozycję jednego z kilku makijażystów tworzonego w tym roku tzw. PRO teamu – mówi Sergiusz Osmański.

    Zwyciężczynią tegorocznej edycji została Monika Kwiecień.

    Emocje są ogromne, sięgają zenitu. Jestem naprawdę zaskoczona. Jestem przeszczęśliwa, ale nie wierzę. Absolutnie się nie spodziewałam. Podeszłam do tego naprawdę z dużym spokojem i jak widać, to przyniosło faktycznie efekt. Warsztaty w Paryżu, to dla mnie spełnienie marzeń – mówi Monika Kwiecień, Mistrzyni Makijażu Sephora 2016.

    Tematem konkursu był motyw „Alicja w krainie czarów”, czyli stworzenie wizjonierskiego makijażu do kolekcji FW’16/17 Lidii Kality, w którą ubrane były modelki pozujące uczestnikom.

    Nigdy nie staram się traktować inspiracji w sposób dosłowny i tak też było tym razem. Nie chciałam przenosić na kartkę papieru kostiumów z filmów Tima Burtona, tylko poszukać analogii pomiędzy „Alicją w Krainie Czarów” a współczesnym światem mody. Bo przecież jest tak, że my też przez szafę wchodzimy do nowych światów co sezon, poszukujemy czegoś, co jest nieznane. Dlatego oczekiwałam od finalistów tej edycji, że zaskoczą nas makijażami, że potrafią znaleźć się w zupełnie innym świecie i że my dzięki nim również się w tym innym świecie, w innej przestrzeni – mówi Lidia Kalita.

    Projektantka bardzo wysoko oceniła poziom konkursu. W uczestnikach dostrzegła duży potencjał i talent.

    Wiadomo, że tylko jedna osoba może wygrać, natomiast tak naprawdę wszyscy oni są zwycięzcami, bo już ogromnym sukcesem jest dojść do tego momentu. Trzeba mieć ogromną wiedzę na temat makijażu i pewne doświadczenie, żeby znaleźć się w tym miejscu, w którym oni teraz są – mówi Lidia Kalita.

    Zdaniem dziennikarski Ewy Wojciechowskiej, konkurs Sephory to znakomita inicjatywa, która daje szansę makijażystom na zaprezentowanie swoich umiejętności szerokiemu gronu ekspertów.

    Jest poważny konkurs i wspaniałe nagrody – wyjazd do Paryża na szkolenia to jest dla każdego makijażysty po prostu marzenie. Podoba mi się to, że oni mimo presji z taką swobodą podeszli do swojej pracy i zrobili to, co w ich rękach, to, co najlepsze. Dowiedziałam się przy okazji, że malowane piegi to jest teraz taki trend, że to jest modne i że to się sprawdza i przy sesjach, i na wybiegu. Bardzo mi się też podobają te ciemne usta, bo ja właśnie jestem wielbicielką intensywnego koloru na ustach – mówi Ewa Wojciechowska, dziennikarka.

    Makijażystka gwiazd Patrycja Dobrzeniecka podkreśla, że taki konkurs niewątpliwie otwiera drogę do sukcesu i kariery zawodowej w świecie make-upu.

    Przede wszystkim jest patronowany przez Sephora University, to jest ogromna kampania, ogromne marki makijażu na całym świecie i przede wszystkim nagroda główna, czyli wyjazd do Paryża, wyjazd do Stanów. To coś wspaniałego dla osoby młodej, która dopiero wchodzi w tę branżę, i myślę, że może się wiele nauczyć, nie tylko jeśli chodzi o makijaż, lecz przede wszystkim poznać świat – mówi Patrycja Dobrzeniecka, makijażystka gwiazd.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

    Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

    Media

    Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

    Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

    Edukacja

    Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

    Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.