Newsy

Monika Mrozowska: Ludzie uważają, że jestem wyrodną matką, bo nie daję dzieciom mięsa. Nie rozumiem tego

2020-10-22  |  06:24

Aktorka zaznacza, że nie je mięsa już od bardzo długiego czasu. Uważa, że dieta bezmięsna jest zdrowa, ponieważ nawiązuje do jadłospisów, jakie przed laty wybierali nasi przodkowie. Tłumaczy, że codzienny wybór produktów spożywczych wymaga racjonalnego podejścia i dużej świadomości. Należy przeanalizować, jakich składników odżywczych potrzebuje nasz organizm, i regularnie mu je dostarczać. Monika Mrozowska stara się uczyć swoje dzieci kulinarnych nawyków.

Niedawno opublikowała e-booka pod tytułem „Jak gotować, by nie marnować” na platformie How2. Zaznacza, że od dawna żyje w zgodzie z filozofią zero waste i chciała w ten sposób pokazać innym swoje sposoby na ekologiczną kuchnię.

– Warto postawić na kuchnię roślinną, ponieważ jest bardziej ekologiczna, zdrowsza i szybsza w przygotowaniu. Dawniej ludzie jedli mięso jedynie od czasu do czasu, my kompletnie zmieniliśmy proporcje jadłospisu. W przedszkolach i szkołach powtarza się: zjedz mięsko, ziemniaki i warzywka możesz zostawić. Uważam, że powinno być na odwrót. Powinniśmy wrócić do dawnego schematu. Możemy czasem jeść mięso, jednak główny nacisk kładźmy na kuchnię roślinną – mówi w rozmowie z Agencją Newseria Lifestyle Monika Mrozowska.

Aktorka niedługo po raz czwarty zostanie mamą.  Ma już dwie córki: 17-letnią Karolinę oraz 10-letnią Jagodę, a także sześcioletniego syna Józefa. Kilka miesięcy temu pokazała na swoim Instagramie zdjęcie z sesji ciążowej. Zaznacza, że jej dieta w ciąży nie zmienia się znacząco. Stara się bowiem odżywiać zdrowo cały czas.

– Nie jem mięsa od prawie 20 lat, w trakcie ciąży również, natomiast muszę przyznać, że mały człowiek, który jest we mnie, raz na dwa tygodnie domaga się zjedzenia ryby, być może jest to związane z zapotrzebowaniem na kwasy omega 3, które i tak suplementuję. Staram się wszelkie niedobory od razu uzupełniać dietą. W tej chwili lekarze zmienili podejście. Nie mówią: „proszę suplementować witaminę C”, tylko proszą, by jeść więcej owoców, które ją zawierają – podkreśla.

Monika Mrozowska tłumaczy, że do diety podchodzi w sposób racjonalny. Nie pragnie, by jej domownicy jedli przede wszystkim zdrowo i smacznie. Ich zadowolenie jest dla niej priorytetem.

– U mnie w domu nie króluje dieta wegańska, jemy mało przetworów mlecznych, ale bardzo lubimy masło, mozzarellę, parmezan. Moje córki od urodzenia nie jedzą mięsa i ryb. Najstarsza córka Karolina nie je też jajek. Mój syn Józek jest niejadkiem. Jego tata je mięso, więc Józkowi od czasu do czasu też się to zdarza. W zasadzie każdy ma trochę inną kuchnię – zaznacza.

Aktorka wyjaśnia, że gotowania uczymy się od rodziców i opiekunów. Jej zdaniem ważne jest, żeby pokazać dzieciom, w jaki sposób przygotowuje się poszczególne posiłki i obiady. Uważa, że gdyby nakłaniała dzieci do jedzenia mięsa, postępowałaby sprzecznie z tym, co uznaje za słuszne i zdrowe. Tymczasem zależy jej na szczerej relacji z bliskimi. Zaznacza, że niczego nie zabrania swoim dzieciom. Dobór dań w domu jest wspólną i naturalną decyzją.

– Spotkałam się z nieprzychylnymi opiniami dotyczącymi tego, że nie jem mięsa. Mówiono mi, że nie mam prawa narzucać moim dzieciom bezmięsnej diety. Wychowywałam się w domu, w którym jadło się mięso. Ten jadłospis też ktoś mi narzucił. Idę dokładnie tą samą ścieżką. Nie rozumiem, gdy ktoś dochodzi do wniosku, że jestem wyrodną matką, bo nie przygotowuję synowi mięsa. Gdy jedzie do taty lub babci, dostaje mięsne posiłki. Natomiast u mnie w domu nawet się tego nie domaga – tłumaczy Monika Mrozowska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kampania „Masz Wybór”

Film

Maciej Stuhr: 22 lata temu „Fuks” rozpoczął moją karierę. Kręcimy teraz jego kontynuację i trzeba się starać potrójnie, żeby nie zniszczyć dobrego wrażenia

Aktor nie ukrywa, że „Fuks” był dla niego swoistą przepustką do kariery. Dzięki tej roli zdobył dużą popularność, a producenci zaczęli mu się baczniej przyglądać. Maciej Stuhr cieszy się więc z kontynuacji kultowej komedii gangsterskiej Macieja Dutkiewicza sprzed 22 lat i wierzy, że nowy projekt również podbije serca widzów i powtórzy sukces swojego poprzednika. Jego zdaniem, jeśli twórcy mają dobry pomysł na sequel, to powinni podejmować ryzyko i kręcić nowe odsłony sprawdzonych produkcji.

Sztuka

Ewa Błaszczyk: Wzięłam udział w sesji na tle wawelskich arrasów. To było niebywałe

Ogromne wrażenie na aktorce zrobiła nie tylko nowa kolekcja PLICHA na sezon zima 2021/2022, lecz także sceneria pokazu i sesji zdjęciowej na tle arrasów na Wawelu. Ewa Błaszczyk przyznaje, że jego projekty są unikatowe i wyraziste, dzięki czemu można się w nich poczuć wyjątkowo. Ona sama chętnie wybiera te ubrania, które są w kolorze starego złota albo też mają takie zdobienia.

Infrastruktura

Bezpieczeństwo na drogach w Polsce wciąż wymaga poprawy. Dodatkowe szkolenia i warsztaty potrzebne nawet doświadczonym kierowcom

W 2020 roku w Polsce doszło do ponad 23 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 2491 osób, a ponad 26 tys. zostało rannych. W tegorocznych statystykach nie widać znacznej poprawy. Wśród przyczyn niebezpiecznych zdarzeń na drodze wciąż można wymienić nadmierną prędkość i wymuszanie pierwszeństwa. – Kierowcy często popadają w pewną nonszalancję. Wsiadają do samochodu z przekonaniem, że nic złego się dzisiaj nie wydarzy, bo jest piękny, słoneczny dzień – mówi Mariusz Sztal, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak podkreśla, potrzebna jest przede wszystkim zmiana podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Okazją do tego są otwarte warsztaty z bezpieczeństwa ruchu drogowego, którym patronuje firma kurierska DHL Parcel.

Konsument

Rośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.