Newsy

Gosia Andrzejewicz: aby odnieść sukces na Eurowizji, trzeba mieć bogatego sponsora

2016-08-09  |  06:38

Wokalistka chętnie wystartowałaby w Konkursie Piosenki Eurowizja. Twierdzi jednak, że potrzebuje do tego bogatego sponsora. Aby odnieść sukces na Eurowizji, niezbędna jest bowiem odpowiednia promocja oraz prawdziwe show podczas finałowego występu. Wokalistka uważa także, że Polska powinna zmienić zasady przeprowadzania preselekcji, aby dać szansę także niezależnym artystom. 

Gosia Andrzejewicz kilkakrotnie próbowała się dostać do Konkursu Piosenki Eurowizji. Po raz pierwszy swoich sił spróbowała w 2006 roku, do polskich preselekcji zgłosiła się wówczas samodzielnie. Jej utwór „Niebezpieczna gra” nie przeszedł jednak preselekcji. Jeszcze w tym samym roku, z angielską wersją tej samej piosenki, wokalistka wystartowała w konkursie na Białorusi, gdzie zajęła przedostatnie miejsce w finale. W 2010 i 2013 roku z utworami „You” i „I'm Not Afraid” zgłosiła się do preselekcji w Szwajcarii.

– To naprawdę fajny festiwal, w którym można się pokazać, tylko im dłużej patrzę się na to, co się tam odbywa, to bardziej się przekonuję, że trzeba mieć odpowiedni kapitał, i to musi być bardzo duży kapitał, żeby zawalczyć o jakieś wysokie miejsca na Eurowizji – mówi Gosia Andrzejewicz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Wokalistka uważa, że samo zaśpiewanie, nawet dobrej piosenki, to zdecydowanie za mało, aby odnieść sukces na Eurowizji. W konkursie tym liczy się bowiem całość występu, trzeba więc pokazać prawdziwe show. Do tego natomiast potrzebne są pieniądze, których najczęściej brakuje polskim artystom. Gosia Andrzejewicz twierdzi, że widać różnice w występach muzyków z Polski i z bogatych krajów, takich jak Szwecja, których podczas koncertu wspiera nowoczesna technika. Do sukcesu niezbędna jest także szeroko zakrojona promocja.

– Trzeba jeździć po różnych krajach, trzeba się pokazywać, trzeba zdobywać tych fanów jeszcze przed konkursem Eurowizji, a z tym wiążą się koszty, odpowiedni teledysk. Niestety, wszystko rozbija się o pieniądze – mówi Gosia Andrzejewicz.

Zdaniem wokalistki polscy artyści nie odniosą sukcesu podczas konkursu Eurowizji, jeśli nie będą wspierani przez sponsora. Podkreśla, że w Szwecji w muzyków startujących w konkursie inwestowany jest bardzo duży kapitał, nieporównywalnie większy niż ma to miejsce w Polsce.

– Uważam, że jeśli pojawiłby się taki bogaty sponsor, który chciałby pokazać Polskę na takim szerszym forum, to ja bardzo chętnie, ale bez tego trudno byłoby mi się pokazać – mówi Gosia Andrzejewicz.

Jej zdaniem zmianie powinien ulec także sposób przeprowadzania polskich preselekcji. Dobrym rozwiązaniem jest według niej sposób szwajcarski zakładający, że to internauci decydują, który z kandydatów ma przejść do kolejnego etapu. W internecie tworzona jest specjalna platforma, na której każdy artysta może umieścić swój utwór, a internauci, oddając głosy, decydują o jego przyszłości w konkursie.

– W Polsce niestety tak się to nie odbywa, nie wiadomo, kto tak naprawdę stoi za tym, że nagle 12 osób jest wyłonionych do finału. Dobrze byłoby, gdyby udało się skłonić internautów do głosowania. Myślę, że wtedy każdy artysta, nawet niezależny, miałby szansę pokazać się na takim festiwalu – mówi Gosia Andrzejewicz.

W 2016 roku na Konkursie Piosenki Eurowizji Polskę reprezentował Michał Szpak. Z piosenką „Color of Your Life” zajął 8. miejsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.