Newsy

Maja Hyży: Na preselekcje do Eurowizji 2023 mam hit. Jestem z tego utworu bardzo zadowolona, więc wyjdę na scenę dumna i pewna siebie

2023-01-04  |  06:21

Wokalistka jest przekonana, że jej utwór przygotowany specjalnie na tę okazję zrobi furorę i to właśnie ona będzie reprezentować Polskę podczas finału Eurowizji na scenie w Liverpoolu. Na razie z niecierpliwością czeka na krajowe preselekcje i ma nadzieję, że znajdzie się w gronie finalistów. Piosenka Mai Hyży nosi tytuł „Never Hide” i powstała we współpracy z producentem Mroza.

Eurowizja 2023 ma się odbyć w maju w Wielkiej Brytanii. Reprezentant Polski zostanie wybrany w finale krajowych eliminacji 26 lutego. Maja Hyży bez wahania zgłosiła się do udziału w konkursie i wierzy, że uda jej się pokonać innych kandydatów.

– Robimy hit, tego jestem pewna. I mam zamiar dobrze się bawić, a co najważniejsze, jestem z tego utworu bardzo zadowolona, więc wyjdę na scenę dumna i pewna siebie, co też jest akurat ważne w odbiorze. Nie mogę się doczekać, aż już większe grono słuchaczy usłyszy ten numer. Kreacja też się już szykuje, więc zobaczymy, jak nam pójdzie, czy przejdziemy do preselekcji, a jeżeli do preselekcji, to co dalej, bo jest trochę tych kroków – mówi agencji Newseria Lifestyle Maja Hyży.

Wokalistka nie ukrywa, że Eurowizja to dla niej ważny konkurs i już od dłuższego czasu o nim marzy. Kiedyś była już o włos od realizacji tego planu.

– Kiedyś już udało mi się zakwalifikować do preselekcji Eurowizji, natomiast nie przeszłam dalej. To jest bardzo fajna przygoda, a jeżeli teraz stworzyliśmy coś, co idealnie wpasowuje się w te wszystkie eurowizyjne ramy, to czemu nie spróbować. Dla artystów, dla wokalistów to jest superprzeżycie i superdoświadczenie, więc dlatego znów próbujemy – dodaje.

W ubiegłym roku Polskę podczas Eurowizji reprezentował Krzysztof Ochman. Wokalista zajął 12. miejsce. Zwycięzcą konkursu został ukraiński zespół Kalush Orchestra z piosenką „Stefania”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.