Newsy

Majka Jeżowska: Nie lubię określenia „piosenki dla dzieci”. Tworzę piosenki familijne

2015-08-12  |  06:45

Na moich koncertach bawią się i dorośli, i dzieci podkreśla Majka Jeżowska, która w tym roku świętuje 30-lecie twórczości. Z tej okazji wydała płytę pt. „Marzenia się spełniają”, na której znalazły się największe hity wokalistki w nowych aranżacjach. W nagraniu teledysku do promującego album singla wzięli udział znani artyści, m.in. Piotr Głowacki, Katarzyna Zielińska i Anna Głogowska.

Majka Jeżowska niemal od początku rozwijała swoją wokalną karierę dwutorowo. W 1978 roku zadebiutowała jako wokalistka pop, a sześć lat później postanowiła zająć się także muzyką familijną. Twierdzi, że inspiracją był jej syn Wojciech, wówczas trzyletni, dla którego nagrała piosenkę „A ja wolę moją mamę”. Autorką słów była Agnieszka Osiecka, muzykę skomponowała zaś sama artystka. Ta dziedzina twórczości wokalistki bywa określana mianem „muzyki dla dzieci”, sama Jeżowska woli jednak określenie „muzyka familijna”.

– Na moich koncertach bawią się dorośli z dziećmi. Więc to nie jest dziecięca publiczność, to są piosenki napisane bardzo poważnie, o poważnych sprawach, takich jak ekologia, szacunek do zwierząt czy przyjaźń. Nie ma tam agresji, nie ma nienawiści. Są to piosenki, które towarzyszą dziecku i rodzicom podczas podróży na wakacje albo w czasie świąt, albo w drodze do szkoły – mówi Majka Jeżowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Z okazji jubileuszu twórczości familijnej Majka Jeżowska nagrała płytę pt. „Marzenia się spełniają”. Album zawiera czternaście utworów, z czego dwa były nagrane specjalnie na tę okazję. Pozostałe to największe przeboje wokalistki, m.in. „A ja wolę moją mamę”, „Wszystkie dzieci nasze są” i „Laleczka z saskiej porcelany”. Piosenki te zostały nagrane w zupełnie nowych aranżacjach, dzięki czemu mają ciekawe, nowoczesne brzmienie.

 Dzisiaj śpiewam je też zupełnie inaczej. Występuję z zespołem i tancerzami, a te piosenki po 30 latach musiały zmienić swoje ubranka i charakter. Dzisiaj brzmią nowocześnie, bardzo fajnie, ale musicie sprawdzić sami – mówi Majka Jeżowska.

Płytę promuje singiel „Marzenia się spełniają”. W nagraniu teledysku do tego kawałka wzięli udział Anna Głogowska, Robert Korzeniowski, Katarzyna Zielińska, i Piotr Gąsowski. Klip, jak twierdzi Majka Jeżowska, utrzymany jest w klimacie hitu „Happy” Pharrella Williamsa.

– Ten teledysk jest związany również z pojawieniem się nowego projektu internetowego dla młodych ludzi. Wszystko po to, żeby spełniali swoje marzenia, żeby logowali swoje marzenia. Serwis nazywa się Mimpi. Na jego stronie można sobie po prostu założyć taką elektroniczną skarbonkę na realizację swojego marzenia – mówi Majka Jeżowska.

Za pośrednictwem serwisu Mimpi można zbierać pieniądze konieczne do realizacji marzenia własnego lub obcej osoby. Autorzy serwisu przygotowali bowiem listę projektów charytatywnych, które potrzebują wsparcia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.