Newsy

Majka Jeżowska: Nie lubię określenia „piosenki dla dzieci”. Tworzę piosenki familijne

2015-08-12  |  06:45

Na moich koncertach bawią się i dorośli, i dzieci podkreśla Majka Jeżowska, która w tym roku świętuje 30-lecie twórczości. Z tej okazji wydała płytę pt. „Marzenia się spełniają”, na której znalazły się największe hity wokalistki w nowych aranżacjach. W nagraniu teledysku do promującego album singla wzięli udział znani artyści, m.in. Piotr Głowacki, Katarzyna Zielińska i Anna Głogowska.

Majka Jeżowska niemal od początku rozwijała swoją wokalną karierę dwutorowo. W 1978 roku zadebiutowała jako wokalistka pop, a sześć lat później postanowiła zająć się także muzyką familijną. Twierdzi, że inspiracją był jej syn Wojciech, wówczas trzyletni, dla którego nagrała piosenkę „A ja wolę moją mamę”. Autorką słów była Agnieszka Osiecka, muzykę skomponowała zaś sama artystka. Ta dziedzina twórczości wokalistki bywa określana mianem „muzyki dla dzieci”, sama Jeżowska woli jednak określenie „muzyka familijna”.

– Na moich koncertach bawią się dorośli z dziećmi. Więc to nie jest dziecięca publiczność, to są piosenki napisane bardzo poważnie, o poważnych sprawach, takich jak ekologia, szacunek do zwierząt czy przyjaźń. Nie ma tam agresji, nie ma nienawiści. Są to piosenki, które towarzyszą dziecku i rodzicom podczas podróży na wakacje albo w czasie świąt, albo w drodze do szkoły – mówi Majka Jeżowska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Z okazji jubileuszu twórczości familijnej Majka Jeżowska nagrała płytę pt. „Marzenia się spełniają”. Album zawiera czternaście utworów, z czego dwa były nagrane specjalnie na tę okazję. Pozostałe to największe przeboje wokalistki, m.in. „A ja wolę moją mamę”, „Wszystkie dzieci nasze są” i „Laleczka z saskiej porcelany”. Piosenki te zostały nagrane w zupełnie nowych aranżacjach, dzięki czemu mają ciekawe, nowoczesne brzmienie.

 Dzisiaj śpiewam je też zupełnie inaczej. Występuję z zespołem i tancerzami, a te piosenki po 30 latach musiały zmienić swoje ubranka i charakter. Dzisiaj brzmią nowocześnie, bardzo fajnie, ale musicie sprawdzić sami – mówi Majka Jeżowska.

Płytę promuje singiel „Marzenia się spełniają”. W nagraniu teledysku do tego kawałka wzięli udział Anna Głogowska, Robert Korzeniowski, Katarzyna Zielińska, i Piotr Gąsowski. Klip, jak twierdzi Majka Jeżowska, utrzymany jest w klimacie hitu „Happy” Pharrella Williamsa.

– Ten teledysk jest związany również z pojawieniem się nowego projektu internetowego dla młodych ludzi. Wszystko po to, żeby spełniali swoje marzenia, żeby logowali swoje marzenia. Serwis nazywa się Mimpi. Na jego stronie można sobie po prostu założyć taką elektroniczną skarbonkę na realizację swojego marzenia – mówi Majka Jeżowska.

Za pośrednictwem serwisu Mimpi można zbierać pieniądze konieczne do realizacji marzenia własnego lub obcej osoby. Autorzy serwisu przygotowali bowiem listę projektów charytatywnych, które potrzebują wsparcia.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.