Newsy

Michał Szpak: nigdy w życiu nie poznałem kobiety, która miała taką charyzmę jak Kora

2018-08-07  |  06:17

Wokalista wspomina Korę jako osobę o mocnym charakterze, nie ukrywającą swoich poglądów, ale nigdy nie krzywdzącą nimi ludzi. Podkreśla, że gwiazda Maanamu potrafiła zelektryzować drugiego człowieka tylko jednym spojrzeniem.

Kora od wielu lat uważana jest za ikonę polskiej muzyki rozrywkowej. W ciągu trwającej ponad cztery dekady kariery zawodowej wraz z zespołem Maanam zrewolucjonizowała rodzimą scenę, wprowadzając nowy rodzaj muzyki oraz wizerunku scenicznego. Jej przyjaciele wielokrotnie podkreślali w wywiadach, że wokalistka prywatnie była niezwykle ciepłą osobą, podczas występów pokazywała jednak drapieżną stronę swojej osobowości.

Miałem przyjemność brać udział w jej kameralnym koncercie kilka lat temu i to było dla mnie ogromne przeżycie – mówi Michał Szpak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Artysta twierdzi, że Kora należała do osób mających niezwykle silną osobowość. Nie ukrywa, że dotąd nie dane było mu poznać drugiej kobiety obdarzonej taką charyzmą, jak wokalistka Maanamu.

Potrafiła jednym spojrzeniem zelektryzować drugiego człowieka, nigdy w życiu nie poznałem kobiety, która miała takie niezwykle trafne riposty, wszystko zawsze było w punkt, ale nigdy nie krzywdziło drugiego człowieka – mówi Michał Szpak.

Kora, czyli Olga Jackowska, zmarła 28 lipca, po trwającej blisko 4 lata walce z chorobą nowotworową. Pożegnanie artystki odbędzie się w najbliższą środę w Domu Przedpogrzebowym na Cmentarzu Wojskowym przy ul. Powązkowskiej w Warszawie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.