Newsy

Papa D. rusza w jubileuszową trasę

2014-03-06  |  07:15
Zespół Papa D., kiedyś działający pod nazwą Papa Dance, w tym roku obchodzi 30-lecie działalności. W związku z okrągłą rocznicą zespół zaplanował trasę koncertową po całej Polsce. Oprócz tego formacja promuje specjalną składankę wydaną na tę okazję.

Grupa od początku roku skrupulatnie planuje daty wiosennej trasy koncertowej. Muzycy chcą także, aby listę utworów na tournée wybrali fani. W październiku odbędzie się również specjalny koncert, na którym Papa D. zamierzają wystąpić z byłymi członkami zespołu.

– Mamy zaplanowane dużo koncertów w związku z naszą jubileuszową trasą. Potrwa ona od kwietnia do września. Mamy też zamiar zorganizować jeden większy koncert w październiku w Warszawie – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle lider zespołu, Paweł Stasiak.

6 grudnia 2013 roku ukazała się specjalna płyta formacji „Papa Loves Dance”. Na albumie znajdują się największe hity disco z lat 80. wykonane przez zespół Pawła Stasiaka. Dodatkowo krążek zawiera trzy specjalne utwory: „Romantic Funk” oraz wykonane na żywo „10 w skali Beauforta” oraz „Rajony Kvartaly”.

– Na koncertach promujemy płytę dotyczącą 30-lecia – „Papa Loves Dance”, na której będzie można znaleźć największe przeboje z lat 80., takie jak: „Sunshine Reggae”, „I Like Chopin”, „Tora Tora Tora” czy też „Never Ending Story” Limahla. Oprócz tego na krążku przygotowaliśmy niespodziankę, czyli jeden nowy utwór. Zawsze staraliśmy się śpiewać własne kompozycje, ale tym razem uciekliśmy od tego i zagraliśmy covery – stwierdza wokalista.

Papa Dance pod koniec lat 80. święciło triumfy na kolejnych Festiwalach Piosenki Polskiej w Opolu, a utwory takie jak: „Maxi singiel”, „Nasz Disneyland”, „Nietykalni” oraz „Ocean Wspomnień” cieszyły się ogromną popularnością w rozgłośniach radiowych. Lider formacji zauważa jednak, że istnieje różnica pomiędzy sławą w tamtym czasie a tą teraz.

– Popularność w latach 80. była dużo mniej uciążliwa niż w tej chwili. Media działały mniej dynamicznie, obserwowały artystów bardziej z dystansu. Oczywiście udzielaliśmy wywiadów, braliśmy udział w festiwalach i wydawaliśmy płyty. W latach 80. zagraliśmy ponad 600 koncertów, na które przychodzili wierni fani. W okresie największej popularności mieliśmy ponad 50 fanklubów, a ich członkowie mieli najróżniejsze pomysły. Często nie pozwalali nam wyjechać z miejsca koncertu, na przykład kładąc się przed autobusami – mówi Stasiak.

Papa Dance powstało w 1984 roku. Dwa lata później do grupy dołączył Paweł Stasiak. Przez 30 lat działalności zespół często zmieniał nazwy oraz skład formacji. Pod koniec 2007 roku zapadła decyzja o zmianie nazwy Papa Dance na Papa D. Zespół do tej pory nagrał osiem albumów studyjnych, a kolejny ma powstać już za rok.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.