Newsy

Natalia Kukulska: każda pomoc jest interesowna

2014-02-12  |  07:00
Mówi:Anna Popek (dziennikarka)
Magdalena Różczka (aktorka)
Natalia Kukulska (piosenkarka)
Małgorzata Socha (aktorka)
Jacek Rozenek (aktor)
Agnieszka Cegielska (prezenterka)
Majka Jeżowska (piosenkarka)
  • MP4
  • Artyści często wykorzystują swoją popularność do pomocy innym. Biorąc udział w akcjach charytatywnych, dzielą się z chorymi i ubogimi nie tylko pieniędzmi, ale  przede wszystkim swoim czasem. To sprawia, że same czują się spełnione i potrzebne. Niektóre przyznają jednak, że robią to dla spokoju sumienia.

    Natalia Kukulska  mimo wielu obowiązków zawodowych i prywatnych, zawsze potrafi znaleźć czas na to, aby pomóc innym.

    Są osoby, którym pomagam, i robię to nie po to, żeby o tym mówić. Chociaż wydaje mi się, że każda pomoc jest trochę interesowna, bo zawsze, jeżeli ta pomoc się uda, to pozostaje radość. Więc to jest to poczucie jakiegoś spełnienia i satysfakcji – mówi wokalistka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

    Lista gwiazd, którym los innych nie jest obojętny, jest bardzo długa. Zakładają fundacje i stowarzyszenia, udzielają swojego wizerunku w kampaniach społecznych i przekazują na aukcje charytatywne osobiste przedmioty.

    Jeżeli robisz coś dobrego i wysyłasz taką energię w kosmos, to taka do ciebie wraca. To jest sposób na życie, do którego zachęcam. Uzależnia jak narkotyk, więc polecam – mówi Magdalena Różczka. 

    To leży nie tylko w naszym obowiązku, lecz także w naturze. Czynienie dobra jest tak naturalne jak oddychanie. Musimy to robić dla własnego spokoju sumienia, dla higieny duszy i po to, żeby na świecie rozprzestrzeniały się dobre idee – mówi Anna Popek.

    Pomoc nie ogranicza się wyłącznie do wpłacania pieniędzy na konto wybranych fundacji. Równie cenny jest czas, który artyści poświęcają na rozmowę z potrzebującymi, na wsparcie i pomoc w codziennych obowiązkach.

    Tyle, ile dajemy z siebie innym, tyle jesteśmy warci. Pomaganie sprawia, że sama staję się lepsza. To jest bardzo ważne, żebyśmy nie rozczulali się nad pacjentami, tylko ich budowali, żeby stawali się silniejsi i wierzyli w to, że wszystko będzie dobrze – mówi Małgorzata Socha. 

    Włączając się akcje charytatywne, gwiazdy dają przykład i wskazują kierunek działań swoim fanom.

    Mam takie poczucie, że jako społeczeństwo powoli dojrzewamy do tego, żeby więcej dawać z siebie tak bezinteresownie. Oczywiście to świadczy o nas znakomicie. Im będzie to mocniejsze, im będzie bardziej naturalne, tym będziemy silniejsi jako społeczność  – mówi Jacek Rozenek.

    – Potrzebujemy zawsze przewodnika stada. Kogoś, kto pociągnie nas, kto zapali nas do jakiegoś pomysłu, kto przekona, że warto
    pomagać. Jak ktoś pokazuje, jak jest to pomoc zorganizowana, to się okazuje, że mamy w sobie mnóstwo empatii i mnóstwo dobroci i chcemy się tym dzielić. Tylko trzeba zawsze pokazać tę drogę
    – podkreśla Majka Jeżowska

    Wszyscy zgodnie podkreślają, że sami są w komfortowej sytuacji, niczego im nie brakuje, ale nie dla każdego los jest łaskawy. Właśnie dlatego do potrzebujących zawsze trzeba wyciągnąć pomocną dłoń.

    Jeśli wiem, że jakiemuś dziecku dzieje się krzywda, kiedy brakuje pieniędzy na pionizator, na wózek rehabilitacyjny czy na cokolwiek innego, to po prostu we mnie wstępują jakieś diabelskie, a może anielskie siły i ruszam do działania. Nie ma dla mnie znaczenia do kogo, do czyich drzwi. Powiedzcie, gdzie mam zapukać, a zapukam – mówi Agnieszka Cegielska.

    Gwiazdy chętnie włączają się choćby w takie akacje, jak: Szlachetna paczka, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, UNICEF czy Szkoła Otwartych Serc. Za charytatywną działalność w piątej edycji plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności" nagrodzeni zostali mi.in.: Natalia Kukulska, Agnieszka Cegielska, Małgorzata Ostrowska-Królikowska i Bohdan Smoleń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Gwiazdy

    Blanka Lipińska: Uwielbiam słodycze i to jest mój największy problem życiowy. Gdybym ich nie lubiła, tobym pewnie była połowę chudsza

    Pisarka przyznaje, że ma wielką słabość do słodyczy. Dlatego czasami, żeby nie dokładać organizmowi zbyt wielu dodatkowych kalorii, przygotowuje ich wersje fit przy użyciu zamienników cukru. Zdradza też, że ostatnio, by pozbyć się zbędnych kilogramów, stawia na intensywne ćwiczenia w kombinezonie z elektrostymulacją.

    Gwiazdy

    Katarzyna Dziurska: Po zaręczynach czujemy z Emilianem, że jeszcze bardziej się kochamy. Jesteśmy non stop ze sobą i nie mamy siebie dosyć

    Trenerzy Katarzyna Dziurska i Emilian Gankowski wspominają, że kiedy spotkali się za pierwszym razem, zupełnie między nimi nie zaiskrzyło. Nie przypuszczali nawet, że po kilku latach połączy ich tak gorące uczucie. Po nagraniach do programu „Dance, dance, dance” para wyjechała do Pragi i tam kulturysta oświadczył się swojej wybrance. Obydwoje podkreślają, że to magiczne wydarzenie jeszcze bardziej umocniło ich miłość. 

    Farmacja

    Pacjenci onkologiczni mogą być leczeni szybciej i skuteczniej. Walka z nowotworami wymaga jednak zmiany podejścia

    Medycyna potrzebuje przejścia z systemu opartego na płatności za usługę na system płatności za wartość tej usługi dla pacjenta – podkreślają eksperci. Wdrożenie modelu value based healthcare umożliwi m.in. dalszy postęp w walce z nowotworami. Pacjenci nie będą musieli stać w długich kolejkach, tylko będą leczeni szybciej i skuteczniej, również dzięki terapiom personalizowanym. W tym zakresie dużą rolę do odegrania mają nowe technologie oraz współpraca szpitali, lekarzy i firm technologicznych. Przykładem takiej współpracy może być podpisanie listu intencyjnego między firmą Philips a warszawskim Centrum Onkologii Instytutem im. Marii Skłodowskiej-Curie.

    Handel

    Polacy stawiają na gotowe dania. Sięga po nie 85 proc. konsumentów, a rynek jest wart ponad 1 mld zł

    Coraz szybsze tempo życia przekłada się na szybki rozwój rynku dań gotowych. Według Kantar Millward Brown po dania instant w kubeczkach sięga niemal 85 proc. Polaków, a cały rynek jest wart ponad 1 mld zł i rośnie w tempie blisko 7-proc. rocznie. Polacy coraz chętniej włączają do menu także te smaki, które poznają w trakcie podróży, stąd rosnący udział dań orientalnych, np. kuchni azjatyckiej. Producenci dostosowują swoją ofertę także do potrzeb wegan i wegetarian.