Mówi: | Sylwia Machnik-Kochan |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży |
Firma: | HTC |
Design równie ważny, jak technologia. Producenci telefonów komórkowych chętnie współpracują z projektantami mody
Nowoczesny telefon powinien odznaczać się zarówno doskonałymi parametrami technicznymi i komfortem użytkowania, jak i modnym designem. Producenci aparatów telefonicznych coraz bardziej inspirują się modowymi wybiegami, a najwięksi kreatorzy mody chętnie z nimi współpracują. Własne modele telefonów komórkowych mają już takie domy mody, jak Christian Dior, Armani, Prada oraz Dolce & Gabbana.
Współczesne telefony komórkowe stanowią połączenie nowoczesnego designu z wielofunkcyjnością. Przy projektowaniu ważna jest elegancka linia, ciekawa kolorystyka i modne wzornictwo. Telefon przestał być bowiem traktowany wyłącznie jako przedmiot użytkowy, a stał się modnym dodatkiem do ubrania, gadżetem podkreślającym osobowość właściciela. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wygląd aparatu, materiał, z którego został zrobiony i kolorystykę, dlatego dbałość o szczegóły i wysoka jakość wykonania to jedne z najważniejszych elementów, jakie są brane pod uwagę przy tworzeniu telefonów.
– Projektując telefony, inspirujemy się tym, co jest pokazywane na największych pokazach mody: kolorami, jakie będą modne w nadchodzących sezonach, fakturami materiałów czy kształtami. To jest istotna część technologii, która się łączy z modą. Musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – oni chcą wyrażać swój styl już nie tylko przez strój, lecz także przez telefon i akcesoria, które są jego nieodłącznym elementem – mówi Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor sprzedaży HTC, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Rynkiem telefonów komórkowych zainteresowali się także najwięksi projektanci mody. Początkowo domy mody ograniczały się do projektowania akcesoriów do telefonów, głównie eleganckich pokrowców lub etui. Szybko jednak kreatorzy zaczęli projektować także aparaty telefoniczne. Na tego typu współpracę z potentatami technologicznymi zdecydowali się m.in. Gianni Versace, Dolce & Gabbana, Prada, Armani i Christian Dior. Telefony projektowane przez największych światowych kreatorów mody kosztują nawet kilka tysięcy złotych. Producenci smartfonów także dostrzegają podobieństwa między światem fashion i światem nowoczesnych technologii, dlatego coraz chętniej zostają mecenasami, zwłaszcza młodych, początkujących projektantów.
– Jako firma rozpoczęliśmy współpracę z najznamienitszymi projektantami polskiej sceny modowej ponad dwa lat temu. Wtedy to współpracowaliśmy z Joanną Klimas, Łukaszem Jemiołem, duetami Bohoboco i Paprocki & Brzozowski. Pomagamy i współpracujemy przy tworzeniu pokazów, prezentacji multimedialnych i oferujemy wsparcie multimedialne i inspiracyjne dla projektantów – mówi Sylwia Machnik-Kochan.
W tym roku firma HTC postanowiła wesprzeć młodych projektantów. Nawiązała współpracę m.in. z Maciejem Sieradzkim, finalistą programu „Project Runway”, oraz Tomaszem Olejniczakiem, twórcą marki Tomaotomo. Była głównym partnerem pokazu najnowszej kolekcji Tomaotomo „The One”, który odbył się 16 października w Soho Factory, oraz partnerem jednego z największych modowych wydarzeń w Polsce, czyli Flesz Fashion Night, które miało miejsce 6 listopada.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-11-12: Tomasz Tylicki: W programach na żywo jak „Pytanie na śniadanie” niezbędna jest swoboda. Jeżeli scenariusz za dużo by nam narzucał, to byłoby sztywno
- 2024-11-22: Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.