Mówi: | Sylwia Machnik-Kochan |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży |
Firma: | HTC |
Design równie ważny, jak technologia. Producenci telefonów komórkowych chętnie współpracują z projektantami mody
Nowoczesny telefon powinien odznaczać się zarówno doskonałymi parametrami technicznymi i komfortem użytkowania, jak i modnym designem. Producenci aparatów telefonicznych coraz bardziej inspirują się modowymi wybiegami, a najwięksi kreatorzy mody chętnie z nimi współpracują. Własne modele telefonów komórkowych mają już takie domy mody, jak Christian Dior, Armani, Prada oraz Dolce & Gabbana.
Współczesne telefony komórkowe stanowią połączenie nowoczesnego designu z wielofunkcyjnością. Przy projektowaniu ważna jest elegancka linia, ciekawa kolorystyka i modne wzornictwo. Telefon przestał być bowiem traktowany wyłącznie jako przedmiot użytkowy, a stał się modnym dodatkiem do ubrania, gadżetem podkreślającym osobowość właściciela. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wygląd aparatu, materiał, z którego został zrobiony i kolorystykę, dlatego dbałość o szczegóły i wysoka jakość wykonania to jedne z najważniejszych elementów, jakie są brane pod uwagę przy tworzeniu telefonów.
– Projektując telefony, inspirujemy się tym, co jest pokazywane na największych pokazach mody: kolorami, jakie będą modne w nadchodzących sezonach, fakturami materiałów czy kształtami. To jest istotna część technologii, która się łączy z modą. Musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – oni chcą wyrażać swój styl już nie tylko przez strój, lecz także przez telefon i akcesoria, które są jego nieodłącznym elementem – mówi Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor sprzedaży HTC, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Rynkiem telefonów komórkowych zainteresowali się także najwięksi projektanci mody. Początkowo domy mody ograniczały się do projektowania akcesoriów do telefonów, głównie eleganckich pokrowców lub etui. Szybko jednak kreatorzy zaczęli projektować także aparaty telefoniczne. Na tego typu współpracę z potentatami technologicznymi zdecydowali się m.in. Gianni Versace, Dolce & Gabbana, Prada, Armani i Christian Dior. Telefony projektowane przez największych światowych kreatorów mody kosztują nawet kilka tysięcy złotych. Producenci smartfonów także dostrzegają podobieństwa między światem fashion i światem nowoczesnych technologii, dlatego coraz chętniej zostają mecenasami, zwłaszcza młodych, początkujących projektantów.
– Jako firma rozpoczęliśmy współpracę z najznamienitszymi projektantami polskiej sceny modowej ponad dwa lat temu. Wtedy to współpracowaliśmy z Joanną Klimas, Łukaszem Jemiołem, duetami Bohoboco i Paprocki & Brzozowski. Pomagamy i współpracujemy przy tworzeniu pokazów, prezentacji multimedialnych i oferujemy wsparcie multimedialne i inspiracyjne dla projektantów – mówi Sylwia Machnik-Kochan.
W tym roku firma HTC postanowiła wesprzeć młodych projektantów. Nawiązała współpracę m.in. z Maciejem Sieradzkim, finalistą programu „Project Runway”, oraz Tomaszem Olejniczakiem, twórcą marki Tomaotomo. Była głównym partnerem pokazu najnowszej kolekcji Tomaotomo „The One”, który odbył się 16 października w Soho Factory, oraz partnerem jednego z największych modowych wydarzeń w Polsce, czyli Flesz Fashion Night, które miało miejsce 6 listopada.
Czytaj także
- 2025-07-21: Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-07-10: Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.