Mówi: | Sylwia Machnik-Kochan |
Funkcja: | dyrektor sprzedaży |
Firma: | HTC |
Design równie ważny, jak technologia. Producenci telefonów komórkowych chętnie współpracują z projektantami mody
Nowoczesny telefon powinien odznaczać się zarówno doskonałymi parametrami technicznymi i komfortem użytkowania, jak i modnym designem. Producenci aparatów telefonicznych coraz bardziej inspirują się modowymi wybiegami, a najwięksi kreatorzy mody chętnie z nimi współpracują. Własne modele telefonów komórkowych mają już takie domy mody, jak Christian Dior, Armani, Prada oraz Dolce & Gabbana.
Współczesne telefony komórkowe stanowią połączenie nowoczesnego designu z wielofunkcyjnością. Przy projektowaniu ważna jest elegancka linia, ciekawa kolorystyka i modne wzornictwo. Telefon przestał być bowiem traktowany wyłącznie jako przedmiot użytkowy, a stał się modnym dodatkiem do ubrania, gadżetem podkreślającym osobowość właściciela. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wygląd aparatu, materiał, z którego został zrobiony i kolorystykę, dlatego dbałość o szczegóły i wysoka jakość wykonania to jedne z najważniejszych elementów, jakie są brane pod uwagę przy tworzeniu telefonów.
– Projektując telefony, inspirujemy się tym, co jest pokazywane na największych pokazach mody: kolorami, jakie będą modne w nadchodzących sezonach, fakturami materiałów czy kształtami. To jest istotna część technologii, która się łączy z modą. Musimy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – oni chcą wyrażać swój styl już nie tylko przez strój, lecz także przez telefon i akcesoria, które są jego nieodłącznym elementem – mówi Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor sprzedaży HTC, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Rynkiem telefonów komórkowych zainteresowali się także najwięksi projektanci mody. Początkowo domy mody ograniczały się do projektowania akcesoriów do telefonów, głównie eleganckich pokrowców lub etui. Szybko jednak kreatorzy zaczęli projektować także aparaty telefoniczne. Na tego typu współpracę z potentatami technologicznymi zdecydowali się m.in. Gianni Versace, Dolce & Gabbana, Prada, Armani i Christian Dior. Telefony projektowane przez największych światowych kreatorów mody kosztują nawet kilka tysięcy złotych. Producenci smartfonów także dostrzegają podobieństwa między światem fashion i światem nowoczesnych technologii, dlatego coraz chętniej zostają mecenasami, zwłaszcza młodych, początkujących projektantów.
– Jako firma rozpoczęliśmy współpracę z najznamienitszymi projektantami polskiej sceny modowej ponad dwa lat temu. Wtedy to współpracowaliśmy z Joanną Klimas, Łukaszem Jemiołem, duetami Bohoboco i Paprocki & Brzozowski. Pomagamy i współpracujemy przy tworzeniu pokazów, prezentacji multimedialnych i oferujemy wsparcie multimedialne i inspiracyjne dla projektantów – mówi Sylwia Machnik-Kochan.
W tym roku firma HTC postanowiła wesprzeć młodych projektantów. Nawiązała współpracę m.in. z Maciejem Sieradzkim, finalistą programu „Project Runway”, oraz Tomaszem Olejniczakiem, twórcą marki Tomaotomo. Była głównym partnerem pokazu najnowszej kolekcji Tomaotomo „The One”, który odbył się 16 października w Soho Factory, oraz partnerem jednego z największych modowych wydarzeń w Polsce, czyli Flesz Fashion Night, które miało miejsce 6 listopada.
Czytaj także
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-26: Maciej Pertkiewicz: Smartfony i komputery są bardzo dużą konkurencją dla książek. Bez odpowiedniej zachęty czy delikatnego przymusu dziecko samo nie sięgnie po lekturę
- 2025-05-23: Maciej Rock: Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne
- 2025-04-07: Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-04-09: Kajra: Nie mam problemu z tym, żeby zakładać te same ubrania wiele razy lub łączyć w inny sposób. Kupuję mało rzeczy, nie lubię wybierać i przymierzać
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-08: Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-05-05: Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
Wokalistka przyznaje, że wiosna była dla niej niezwykle pracowita, a i w kolejnych tygodniach też sporo się będzie działo, bo przygotowuje się do wydania nowego albumu. Bryska zdradza, że teksty jej nowych kompozycji są niezwykle osobiste. Postanowiła bowiem opowiedzieć odbiorcom o bardzo ważnym etapie w swoim życiu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Media
Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.