Newsy

Omenaa Mensah projektuje luksusowe meble, które podbijają niemiecki rynek

2013-11-28  |  10:45
Omenaa Mensah od kilku lat projektuje i produkuje luksusowe meble pod marką Ammadora. Większość z nich jest inspirowana sztuką. Precyzję i dbałość od szczegóły szczególnie trafiły w gusta niemieckich klientów.

Prezenterka do współpracy zaprasza wybitnych artystów bądź w niezwykle kreatywny sposób inspiruje się ich twórczością.

– Wykorzystujemy na przykład obraz Doroty Golińskiej na froncie od szafy. W Niemczech bardzo duże zainteresowanie tym było. Forma krzeseł jest na przykład projektu Doroty Banaś, z którą też współpracuję. Większość projektów jest inspirowanych sztuką – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Omenaa Mensah.

Prezenterka czerpie inspiracje z różnych epok i stylów. Na projektowanych przez nią meblach można odnaleźć zarówno motywy sakralne, jak również malarstwo Tamary Łempickiej. Takie meble nie należą jednak do najtańszych. Za oryginalną szafę na specjalne zamówienie trzeba zapłacić nawet 80 tysięcy złotych.

– Nie każdy może sobie pozwolić na to, by wyposażyć swój dom czy mieszkanie w piękne obrazy, czy też właśnie meble inspirowane sztuką, gdzie każdy jest robiony na indywidualne zamówienie. Wszystkie są w środku wykładane taftą belgijską bądź jedwabiem z bardzo wysokiej jakości materiału – przyznaje celebrytka.

To praca żmudna i czasochłonna, ale klient ma gwarancję, że będzie miał coś oryginalnego. Teraz, celebrytka chce zainteresować klientów kolejnymi projektami.

– Ostatnio zrobiłam kolekcję szkatułek na biżuterię do sklepu Ani Kruk. Każda jest zupełnie inna. Te szkatułki są personalizowane, czyli można sobie zamówić szkatułkę np. z okazji urodzin małżonki czy z okazji świąt. Zostanie ona stworzona z inicjałami tej osoby bądź z jakimś specjalnym napisem. Wykonywane są one z najwyższej jakości materiałów: jest to skóra, jedwabie, drewno stuprocentowe – zdradza Omenaa Mensah.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.