Newsy

Piotr Rubik popularny na Słowacji. W listopadzie zagra w Koszycach

2014-09-29  |  06:45

Boom na muzykę Piotra Rubika na Słowacji wciąż trwa. Polski kompozytor po raz kolejny przyjął zaproszenie od naszych południowych sąsiadów. Wystąpi na Steel Arénie w Koszycach, gdzie zaprezentuje swoje najpopularniejsze kompozycje.

W trakcie koncertu „Piotr Rubik – The Best Of” fani muzyka usłyszą fragmenty jego najlepszych albumów – „Tu es Petrus”, „Santo Subito”, „Rubikon” oraz „Świętokrzyska Golgota”.

Koncert odbędzie się 8 listopada w Steel Aréna w Koszycach i zagram tam swoje największe przeboje. Po raz pierwszy w tym kraju byłem 2010 r. i od tamtego czasu jeżdżę tam co roku. Na Słowacji mam duże grono wiernych słuchaczy i zapełniam sale koncertowe. To nie są koncerty dla Polonii, ale dla Słowaków, którzy bardzo lubią moją muzykę –  wyjaśnia Rubik.

Rubik cieszy się uznaniem na Słowacji od kilku lat. W kraju powstał nawet oficjalny fanklub kompozytora. Pierwszy występ muzyka w amfiteatrze w Trnavie w 2010 roku zakończył się pięcioma bisami.

Słowacy odkryli mnie za pomocą YouTube’a. Na początku rozsyłali sobie moje utwory, później zaczęli przyjeżdżać na koncerty do Polski, m.in. do Wrocławia lub Krakowa. Wreszcie zdecydowali się zaprosić mnie do siebie. Nikt nie wiedział jak to wyjdzie, ale okazało się, że był to totalny szał i koncerty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – mówi agencji Newseria Lifestyle kompozytor.

Dyskografię Piotra Rubika zamyka album „Opisanie świata”, wydany w listopadzie 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.