Newsy

Piotr Zelt: W naszej rodzinie często samodzielnie robiliśmy ozdoby choinkowe. To miało dużo większą wartość sentymentalną niż coś kupionego w sklepie

2021-12-27  |  06:11

Aktor jest zwolennikiem tego, by tandetne, plastikowe gadżety świąteczne zastępować stroikami i ozdobami wykonanymi z naturalnych materiałów. Takie kompozycje nie dość, że są niepowtarzalne i oryginalne, to jeszcze pięknie pachną i nie generują kolejnych śmieci. W jego rodzinie od lat pielęgnowana jest właśnie taka tradycja. Piotr Zelt żałuje natomiast, że z powodu pandemii i związanych z nią ograniczeń trzeba unikać spotkań w dużym gronie, tak by nikogo z bliskich nie narażać na zakażenie.

Aktor uważa, że z roku na rok nie powinno się bezmyślnie gromadzić stosu ozdób i gadżetów świątecznych. Jego zdaniem minimalizm sprawdza się najlepiej i nie ma sensu otaczać się zupełnie niepotrzebnymi, a często także mało gustownymi, a wręcz kiczowatymi przedmiotami. Dlatego też lepiej pójść w nurt eko i samemu zrobić symboliczne kompozycje z naturalnych gałązek świerkowych, szyszek, orzechów i świeczek, a choinkę przystroić w papierowe bombki, pierniki czy też plastry suszonych owoców. W domu Piotr Zelta od lat są praktykowane właśnie takie tradycje.

– W naszej rodzinie często się zdarzało, że samodzielnie robiliśmy ozdoby choinkowe. Mieliśmy wujka, już niestety nie żyje, który przygotowywał prezenty, sam je tworzył. Robił takie kompozycje z suchych kwiatów, korzeni, to były bardzo piękne rzeczy, bardzo fajne, oryginalne i dedykowane konkretnej osobie. I to miało dużo większą wartość niż coś kupione w sklepie, czasami nietrafione – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Zelt.

Aktor uczestniczył w mikołajkowych warsztatach „Moda na recykling" Anny Kubisz i Europejskiej Platformy Recyklingu. Z przyjemnością obserwował, jak można ponownie wykorzystać produkty czy materiały, które zazwyczaj bez zastanowienia wyrzucamy na śmietnik, a z powodzeniem mogą nam jeszcze posłużyć w innej formie.

Piotr Zelt ubolewa nad tym, że już kolejny rok pandemia nie pozwala spędzać świąt w tradycyjny sposób, tak żeby przy stole zgromadziła się cała rodzina. Obowiązują nas bowiem restrykcje, trzeba pamiętać o obostrzeniach i dbać o siebie nawzajem.

– Pandemia wpłynęła na nas wszystkich i na mnie również. Rok temu nie spędzaliśmy świąt w tak dużym gronie, jak to wcześniej bywało, z różnych powodów: ktoś zachorował, ktoś był na kwarantannie, ograniczenia, to wszystko wpłynęło oczywiście bardzo mocno na sposób spędzania świąt w mojej rodzinie. Zwykle siedzieliśmy przy dużym stole i to była bardzo liczna grupa bliskich. W ciągu roku nie mamy okazji spotykać się w tak dużym gronie wszyscy razem, dlatego to były tak cudowne i wyjątkowe chwile – mówi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.