Newsy

Zespół Pectus: Kochamy narty. Nie wyobrażamy sobie zimy bez wyjazdu na stok

2014-12-19  |  06:55
Mówi:Maciej Szczepanik

Tomasz Szczepanik

Firma:zespół Pectus
  • MP4
  • Członkowie grupy Pectus to zapaleni narciarze. Przyznają, że sport ten kochają już od czasów dzieciństwa, gdy zamiast nart do jazdy po śniegu używali desek. Bracia już rozpoczęli sezon narciarski, wzięli bowiem udział w zawodach Radia ZET w Austrii, gdzie rywalizowali m.in. z Kingą Rusin. Sukcesu nie odnieśli, ale Maciek Szczepanik zdołał pokonać dziennikarkę TVN w slalomie gigancie. Kinga Rusin zaskoczyła muzyków nie tylko świetną jazdą na nartach, lecz także umiejętnościami wokalnymi.

    Członkowie grupy Pectus wzięli udział w zawodach Radia ZET w austriackim Sölden w ramach 4.edycji akcji Start do nart. Z ekipą radiowców, której kapitanem był Maciej Szczepanik, rywalizowała drużyna TVN pod wodzą Kingi Rusin. Oba zespoły uzupełniali widzowie TVN i słuchacze radia ZET wyłonieni w konkursie. Radiowcy przegrali, jednak z pojedynku kapitanów drużyn zwycięsko wyszedł Maciej Szczepanik.

    Niestety, nasza drużyna Radia ZET przegrała niewielką różnicą, chyba 7 sekund, ale jako kapitan naszej drużyny pokonałem Kingę Rusin w zjeździe w slalomie gigancie, z czego się bardzo cieszymy. Ogólnie bardzo przyjemny kurort. Dla ludzi, którzy tam wyjechali, to było naprawdę wielkie przeżycie. To było coś niesamowitego być w Sölden – mówi Maciej Szczepanik w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Maciej Szczepanik przybył na metę z czasem 30.18 sek., podczas gdy Kinga Rusin była o 27 sek. wolniejsza. Dziennikarka już czwarty raz pełniła funkcję kapitana drużyny TVN, a bracia Szczepanik przyznają, że jest niesamowicie szybka. Muzycy zachwycili się jednak nie tylko jej umiejętnościami sportowymi, lecz także wokalnymi. Kinga Rusin zaśpiewała bowiem z nimi jedną piosenkę podczas imprezy dla zwycięzców konkursu, partnerów i wszystkich organizatorów 4. edycji akcji Start do nart.

    Zaskoczyła nas, musimy powiedzieć, szczególnie taką nutką góralską. Zaśpiewała białym głosem. Ktoś tutaj zasugerował, że może jakaś trasa koncertowa? Ale zobaczymy – mówi Tomasz Szczepanik.

    Muzycy zapewniają, że członkowie obu rywalizujących drużyn bardzo się polubili, a atmosfera na stoku była fantastyczna. Dla braci Szczepaników udział w konkursie był nie tylko świetną zabawą, lecz także okazją do poprawy techniki jazdy na nartach. Wszyscy czterej członkowie zespołu Pectus są zapalonymi miłośnikami tego sportu i nie wyobrażają sobie zimy bez wyjazdu na stok.

    – Pamiętam, że jeszcze jak nie było nas stać na narty, to robiliśmy je sobie z desek, buty mocowaliśmy do nich za pomocą gum na weki, a zamiast butów narciarskich były jakieś starsze kościelne buty albo jakieś inne, grubsze – mówi Marek Szczepanik.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

    Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.