Newsy

Polacy coraz bardziej interesują się gotowaniem. Głównie dzięki programom kulinarnym

2013-12-05  |  06:20
Wraz z popularnymi programami telewizyjnymi takimi jak "MasterChef", "Top Chef"czy "Kuchenne rewolucje" do Polski przyszła moda na gotowanie. Teraz kulinarna pasja kojarzy się przede wszystkim ze świadomym odżywianiem i przyjemnym hobby.

Za granicą moda na gotowanie trwa od dawna. Zainteresowanie kulinariami było rozwijane przez programy telewizyjne, blogi oraz magazyny poświęcone kuchni.

W Polsce także zaczęły powstawać blogi oraz programy telewizyjne ze znanymi restauratorami w roli głównej. Świetnym przykładem są "Kuchenne rewolucje", które prowadzi Magda Gessler. Stosunkowo niedawno na polski rynek telewizyjny weszły także programy "MasterChef" oraz "Top Chef", które wyłaniają najlepszych kucharzy wśród zawodowców i amatorów. Na polskim rynku brakuje jeszcze programu"MasteChef Junior", w którym dzieci pokazują swoje kulinarne umiejętności.

– Bardzo dobrze chłoniemy takie zainteresowania, które gdzieś tam z zagranicy do nas przychodzą. Jak można nie lubić dobrego jedzenia, jak można nie lubić smakowitych rzeczy. Naturalnie część osób po degustowaniu próbuje takie rzeczy przygotowywać i szukać miejsc, gdzie może się czegoś nauczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Mielniczuk z CookUp.

W Polsce modę na gotowanie i świadome odżywanie lansują takie gwiazdy jak Magda Gessler, Anna Starmach, Pascal Brodnicki, Karol Okrasa, Michel Moran czy Maciej Nowak. To dzięki nim Polacy zainteresowali się kuchnią i tym, jak gotować apetyczne potrawy. Gotowanie stało się też obowiązkową częścią programów śniadaniowych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.